Gå til innhold

Utenlands nettside for bilstereo

Ranger emnet

eyzo

Anbefalte innlegg

Hvordan vet du at momsen ikke er inkludert i prisen ?

Når en handler fra utlandet så skal eg trekke fra den MVA som er i det landet en handler og legge til norsk MVA.

Følgende utgifter kan påløpe ved utenlandshandel:

Havneavgift

Terminalgebyr

Spedisjon

Fortolling

Porto & papir

Frakt

Oppå alt dette kommer norsk MVA på 25%

Prisene på de enkelte gebyrer og avgifter etc varierer veldig men enkle kjøp kan sjeldent lønne seg.

Dette til informasjon.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en handler fra utlandet så skal eg trekke fra den MVA som er i det landet en handler og legge til norsk MVA.

Følgende utgifter kan påløpe ved utenlandshandel:

Havneavgift

Terminalgebyr

Spedisjon

Fortolling

Porto & papir

Frakt

Oppå alt dette kommer norsk MVA på 25%

Prisene på de enkelte gebyrer og avgifter etc varierer veldig men enkle kjøp kan sjeldent lønne seg.

Dette til informasjon.

Mvh

Pål

Ok

Men er prisene på denne siden ink.mva da eller ?

Og hvordan vet jeg hva mva i det landet er ?

[-]00 Golf IV GTI Exlusive

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at momsen ikke er inkludert i prisen ?

Den er aldri moms på prisene når du handler fra utlandet, for det er ikke butikkens ansvar å betale den, men du får en regning på moms og et gebyr på forenklet tollbehandling og utlegg av moms av posten etter varen kommer til Norge. Dette gebyret mener jeg å huske er på 180 kr + noen % av momsen på kjøpesummen. Så det er også verdt å ta med i betraktningen:)

Vel og merke hvis du bruker posten da. DHL og de andre transportørene har sikkert noe av de samme takstene for tollbehandling og utlegg av moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange avgifter gitt..

Om jeg kjøper den spilleren derifra..

http://www.sonicelectronix.com/item_2118.html#

Hva vil samlet pris på alle avgifter å mva bli ca ?

Denne koster runft 7000,- her i Norge..

Men hvordan blir det med radioen når jeg bestiller fra utlandet ?

[-]00 Golf IV GTI Exlusive

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil få inn radiostasjoner som ligger på oddetall..

RDS, som i AF, TA, PTY osv fungerer ikke...

Radioen kan kanskje bygges om til europeisk frekvenser, slik at den tar alle, men du vil fortsatt ikke ha RDS.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange avgifter gitt..

Denne radioen koster kr 6890,- på Strømmen bilradio, du får sikkert pruta den ned til rundt 6000 og da får du en europeisk radio med RDS og det hele, eller du kan ringe Anders på autod.no å høre på pris, han pleier å ha hyggelige priser på Pioneer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange avgifter gitt..

Gir du ca.400$ for spilleren så koster det ca.3800.- ink.alt sammen.

Prisen kan variere fra transportør til tranportør. Prisen er basert på ca.6,5$ kurs.

GalantV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vel også være unødvendig å nevne fordeler ved handel i Norge...

Litt å tenke på:

Her til lands får du en butikk / person du kan forholde deg til.

Det blir (forhåpentlig vis) lettere å klage på varen dersom den ikke står til forventningene. Garanti og reklamasjon er forhåpentlig lettere. Kjøpsloven er her til god hjelp. Husk at det er IMPORTØR som stiller garanti og reklamasjonen "beskyttes" av KJØPSLOVEN.

Det bør jo bli dyrt å sende varen i retur til f.eks. USA hvis du ikke er helt fornøyd med den...

Det må jo så absolutt være en fordel å ha en disk å slå knyttneven i, dersom du ikke er fornøyd med varen eller servicen.

Som så mange har sett på dette forumet (og andre forum også) så er det veldig mange som har lite eller ingen kunnskap om bilstereo, så når den nye forsterkeren og subwooferen skal monteres så skriver de sine spørsmål i "alle" forumene på nettet som omhandler bilstereo. Dette skulle vært unødvendigt hvis forhandleren gjorde jobben sin. De burde hatt stor kunnskap om produktet de selger slik at de kunne ha veiledet kunden til den beste løsningen, spesiellt tilpassen kundens ønsker/bil.

Konklusjonen er derfor at: Det er lov å inhente tilbud fra forhandlere og importører her i landet. Ofte kan dette være en gunstig løsning for de fleste.

Dette er en generell uttalelse uten at den er ment som negativ til importører eller forhandlere.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er aldri moms på prisene når du handler fra utlandet, for det er ikke butikkens ansvar å betale den, men du får en regning på moms og et gebyr på forenklet tollbehandling og utlegg av moms av posten etter varen kommer til Norge. Dette gebyret mener jeg å huske er på 180 kr + noen % av momsen på kjøpesummen. Så det er også verdt å ta med i betraktningen:)

Vel og merke hvis du bruker posten da. DHL og de andre transportørene har sikkert noe av de samme takstene for tollbehandling og utlegg av moms.

det er moms på prisene som er oppført som utsalgspris, for butikken er pliktet til å betale moms på de produktene de selger innlands, de får jo igjen momsen fra når de kjøpte varen, altså bare pliktig til betale mellomlegget fra momsen på solgte varer og momsen på innkjøpte varer...skal stå om momsen/VAT ikke er påført,eller skal det være med i prisen...Hvis du skal hente inn noe fra utlandet ville jeg anbefale å holde seg til eu og få tak i noen du kjenner som bor i eu. Det er tollfritt mellom eu landene og hvis du får en person til å sende dette som pakke til deg så vet egentlig ikke så mange andre enn dere at varen ikke er momset...og det kan jo hende du glemmer å oppgi dette til tollmyndighetene...er jo helt normalt å glemme ting! ;)

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at man skal betale 25% moms av frakten også...

Moms på frakt er så NORGE :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moms på frakt er så NORGE :D

Og det er moms på frakt som ikke engang foregår i Norge i første omgang.

Hentet et brev her en dag. Hadde bestillt adapter til 300,- fra Sverige. Tror du ikke de skulle ha 150,- i toll og moms :( ARGH. Ikke mye penger det er snakk om, men et idiotisk regelverk. Fra nå av går alle utenlandsbestillinger til en EU adresse :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider