Gå til innhold

Trøbbel med FT'en min!!

Ranger emnet


Naila

Anbefalte innlegg

På vei hjem fra skolen en dag, kjente jeg at bilen hadde en tendens til å nøkke litt avogtill ved pådrag, uten at jeg tenkte så veldig mye mere på dette parkerte jeg turbovogna.

 

Dagen etterpå når jeg skulle kjøre til skolen, var den tungstartet + den gikk dårlig, dvs ikke på alle sylindrene, med veldig ujevn motorgange.

 

Tenkte kansje det var pluggene og pluggledningene, så dro på volvo og kjøpte nye, etter å ha byttet pluggene samt fyllt 10l bensin på (måleren er litt unøyaktig, så fyllte for å være SIKKER på at det var nokk bensin).

Så fikk jeg start, men motoren gikk veldig ujevn og dårlig, som om den bare gikk på 3 cylindrer.

 

Så sjekket jeg at alle pluggene fikk gnist, samt ordna slik at ingen av plugglendingen hadde kontakt med hverandre.

Det ble ikke noe forskjell, tenkte så å bytte pluggledningene, men jeg fikk feil fra volvo (noe jeg hadde mistanke om, da jeg har blokkmontert fordeler)

 

Så fikk ikke byttet pluggledningene, noe jeg ikke får gjort før på mandag.

 

Men kan det være dem, iogmed at alle pluggene får gnist? merket i tilleg at når jeg tok av pluggledningen mens motoren gikk, for å finne ut hvilken plugg som evt var gåen, så fikk jeg strøm i meg. Det skal vell ikke skje?

 

Om dette problemet fortsetter etter bytte av pluggledningene og plugger, hva kan det isåfall være? Det var ikke kondens i fordelerlokket, det så ok ut..

 

Kan det være bensinpumpa som ikke klarer på mate på med nokk suppe??

Evt fått målt trykket?

 

Flott om noen av volvo gutta med peil her kan hjelpe meg, da jeg er serdeles avhengig av turbosleden min;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal nok få støt når du tar i pluggledning...Derfor det fins en egen tang til det.. cheers

 

Men ellers kan du sjekke om bensinpumpen leverer nok (1L i halv minuttet)Og at trykket ligger på ca 3bar og at det ikke synker når du slår av tenning. Også om maks trykker er rett. Bare blokke returen og se at han kommer opp i 6 bar. Men må jo ha bensintrykkmåler da...

 

Og når du først sprayer med bremserens/startgass rundt innsugspakningen spray på intercooleren også. De originle har en tendens til å sprekke, og da vil den fuske noe jæ*** med litt ladetrykk og vil jage veldi på tomgang, og som sagt gjerne fuske en del grunnet falskluft..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme feil på min, da var det justering av tenning på fordeler lokket som hjalp.

 

En annen gang så var det det at den ene pluggledningen hadde ligget for nærme turbo og smeltetlitt slik at det slo gnister fra den og rett ned i turbo`n..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va ute å kjeik på bilen nå, problemet var bare at plugghetta på den fremsta sylindern hadde hoppa av, ikke så lett å se igrunn da den ligger under turboslangen. Komisk at jeg ikke oppdaga det, men det var pga først så stoppa bilen pga tom for bensin, dette så jeg ikke, da målern er unøyaktig, etter å ha fyllt bensin, datt sansynligvis plugghetta av mens jeg undersøkte fordeleren.

 

Jepp jepp, nå skal jeg ut å cruise litt!:) Deilig å få kjøre SKIKKELIG bil, lei av å kjøre jaktbilen til fadern, Suzuki Jimny 1,3 med 83hk;P

 

:iconsm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va ute å kjeik på bilen nå, problemet var bare at plugghetta på den fremsta sylindern hadde hoppa av, ikke så lett å se igrunn da den ligger under turboslangen. Komisk at jeg ikke oppdaga det, men det var pga først så stoppa bilen pga tom for bensin, dette så jeg ikke, da målern er unøyaktig, etter å ha fyllt bensin, datt sansynligvis plugghetta av mens jeg undersøkte fordeleren.

 

Jepp jepp, nå skal jeg ut å cruise litt!:) Deilig å få kjøre SKIKKELIG bil, lei av å kjøre jaktbilen til fadern, Suzuki Jimny 1,3 med 83hk;P

 

:iconsm

 

Fint når ting er enkle å fikse!

Volvo 850 1996 R-optik

Ex-Volvo 740 Gl 1986

 

Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ft har lh2.4 og den kan ikke tenninga justeres på med fordeleren... tenninga er elektronisk..

feilkoder kan du lese av selv hvis du har diagnoseavlesning.. tror det er etter 95 eller noe man må koble til pc..

høres for meg ut som at det er en sensor som er defekt..

 

J har 93 mod FT med diagnose uttak, og er ikke noe problem å lese ut feilkoder der selv...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår