Gå til innhold

Få av toppdeksel

Ranger emnet

Stingah

Anbefalte innlegg

Hei

Skulle ta av toppdekslet for å gjøre det klart til lakkering i dag, men det ville FAEN ikke av. Holdt på i nesten en time sammen med en kompis men alle tre skruene sitter som støpt. Dvs. de går rundt men ikke opp. Vil faen ikke opp! Blir vel nødt til å avlevere golfen til det lokale avfallsdeponitet om jeg ikke får dette til fort ;)

Saken er jo den at jeg har hatt av dekslet før en gang, når jeg skiftet oljefilter. Mulig jeg har gjort noe rart når jeg satte skruene fast igjen, for det gjelder alle tre skruene..

Er det en hel bolt som skal opp eller er det kun en mutter med skive?

Setter stor pris på hjelp her, for dette irriterte meg at jeg måtte gi opp pga 3 skruer som ikke ville opp!

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bare plastdekslet det er snakk om eller?

isåfall er det bare å skru ivei og løfte på dekslet, så merker du når det slipper....

Det som skjer er at skruene løsner i den enden som sitter på motoren.... helt vanlig når mutterne blir strammet for mye!

-05 Skoda Octavia

-96 Ford Exploder

-89 Jeep Cherokee Limited

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Napp rett opp. det henger bare på tre gummi (kopper). det er slik det er på min 115 tdi ivertfall ;)

2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå

Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd det meste jeg.. :) Dratt og skrudd, spraya på 5-56, dytta skruen fra undersiden osv osv... vil bare f... ikke av! og så har jeg vært hos legen å skjært i nakken i dag så kan ikke bevege på hodet.. :) så får ikke gjort noe på et par dager uansett.. Men jeg og en kompis stod å prøvde i over 50 min...

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

Sist gav jeg opp, nå skal jeg bytte oljefilter og prøvde på nytt i dag. Gikk ikke no bedre denne gangen. Mange gode tips her, men det er kun ett av dem som stemmer i forhold til min.

Det er metallskruer som har en faststøpt skive i toppen. Sitter helt løst og jeg ser på undersiden at det er kun ca. 2-3 mm som gjenstår å skru opp men de vil ikke.

Jeg har prøvd å dratt som bare faen mens jeg skrur og det hjelper ikke! Får jeg det ikke til nå skal jeg personlig finne han som har lagd denne patenten og rive av ham både ditt og datt.. Er så forbanna at jeg svetter kjenner jeg ;)

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min var det bare å skru en kvart runde mot klokka og da spratt de opp.

Veldig enkelt.

Og for å få de til å feste seg igjen. Så var de bare å trykke i bunn og så skru en kvart gang med klokka.

VW GOLF V GTI 2005 modell

VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt

VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt

VW JETTA 1,8gl 90modell solgt

http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179

Lenke til kommentar
Del på andre sider