Gå til innhold

Montering av PC?

Ranger emnet

SierraBorge

Anbefalte innlegg

da har du pusete pc jan erik ;) min bruker 253 w og begge serverne vi har i stua (som er vanlige pc egentlig) bruker 331 w...og det var vel igrunn bare meg som påsto,nå bekrefter det ;) og ja,har målt det selv så det stemmer...veit at den ikke bruker 350 selv om det er hvor mye den tåler, men 150 w er ikke så mye å gå på...de fleste siggarettutakene har bare 150 w,så ville lagt opp + fra batteriet med egen sikring...da er du hvertfall mest mulig sikker...jeg har ikke hatt problemer med komplett sin og har brukt den omtrent hver dag i 5 mnd nå...største problemet med dem er vel det at de ikke ser ut som på bildet? og er billigere enn biltema(sist jeg sjekket).Jeg har problemer med at batteriet mitt er for svakt til å drive alt, men på nyere bil tviler jeg på at det skal være store problemet...kameraten min har corolla 97 mod med carputer og greit anlegg og har ikke hatt problemer i det hele tatt...eneste er at han glemte å skru av pcn før han dro til frankrike en helg og da var batteriet nesten tomt når han kom tilbake :P pcn funket, men i det vi starta å spille musikk så blei det rolig :P men ingen her som syns en vanlig pc er svær å ha i bilen? bilpc er mindre,penere og ikke minst så skal den tåle bilforholdet litt bedre...greit å prøve med en gammal pc du gir faan i, men fukt er jo ikke det pc er kjent for å like ;) synd biltema ikke kommer med touchskjerm, hadde vært en rimlig løsning :(

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...da er det jo Mye billigere med en 12-230V inverter.

Javisst, men som regel også en mye dårligere løsning. Man får som regel hva man betaler for, som med alt annet...

12V-230V inverter:

+ den er billig

+ du har muligheter for å koble til data, PS2, osv.

- Unødvendig dynamoslitasje og bensinforbruk for å produsere strøm som bare går bort til varme.

- de billige produserer ikke "ren" strøm, noe som gir seg utslag i støy

12V-12V inverter:

+ du kan styre av/på/dvale med tenningen

+ du kan starte bilen mens pcen er på uten at pcen dør på seg

+ den overvåket batterispenningen batterispenningen slik at pcen blir slått av om spenningen synker under et gitt nivå. Derved slipper du å komme til død bil en dag du har dårlig tid om morgenen (slike ting er jo kjent for å skje akkurat når du har dårlig tid)

- den er endel dyrere enn 12V-230V invertere

Lenke til kommentar
Del på andre sider