Gå til innhold

Bremser som sitter

Ranger emnet

Probe GT

Anbefalte innlegg

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nei nei, alt er ok egenlig, ikke noe rust belegg ellerno.. men den ligger bare innpå da jeg kjører..litt hardere en hva det kan pleie og gjøre. Skifte til vinterdekk vettu, også prøvde jeg og snurre på det i forhold til andre siden.. det var STOR forskjell, men den drar ikke til siden verken da jeg kjører eller bremser så det er ok. tenker bare på bensin forbruket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være calipteren det er treghet i da.

Prøv å løsne den og få den igang igjen ved å presse stemplene helt inn med en tang. Eller helst ta ut stempelet og puss flatene glatte igjen.

Med alt det saltet som er på veiene idag, ruster det ofte bak gummipakningen på calipteren. Måtte gjøre det samme på min Carina E her i fjor å.

Alternativet er vel ofte å bytte calipter, så det er vel verdt å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var med pappa da han hadde service på arbeidsbilen sin.

Han tok å demonterte calipteren og pussa stempla glatte igjenn og smurte

dem godt inn med ett spesielt fett(husker ikke kass).

Så fekk han kjøpt pakningsett til calipteren å satte den enkelt isammen.

Bremsene vart ivertfall mye bedre, ikke så rart da dem nesten var rusta sammen. :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er lenge siden sist bremsevæsken er skiftet, kan det har rustet fra innsiden. Bremsevæsken tar til seg fuktighet etterhvert som den blir gammel, og blir det nok av det, vil det ruste der som alle andre ubeskyttede plasser.

Du må nok ta ut stemplet og se. Bare skaff ett overhalingssett med nye pakninger og sånt før du begynner. Og ny bremsevæske. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har jeg demontert hele møkka... Gliderne var helt tørre.. uff.. og inni cylindern var det rust farge, men så ikke farlig ut.. Har smørt gliderne, men får ikke stempelet tilbake inn i cylinderen!:S Har åpnet hølet til bremserøret bakerst, men likevell så vill den inn inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal vel skrues inn igjen og evt. presses inn igjen.

Hvis du ikke får presset stempelet inn igjen, så kan du trykke på bremsa eller dra i håndbrekket når caliper og klosser er montert slik at du får bevegelse i stempelet og deretter kan du prøve å tvinge det inn igjen med an relativt stor tang.

Men det skal ikke være nødvendig med en realtivt stor tang, jeg gjorde det på min bil med hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider