Gå til innhold

Trykktette forgasser?

Ranger emnet

volvo145

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har demontert en stromberg 175 cd-2 (helt vanlig strombergforgasser)

som jeg skal trykktette , er det bare å tette den proppen i bunn , under flotørene , kan jeg bruke plastik stål til dette, og kan jeg fjerne den helt?

Er det flere ting jeg må gjøre med den for å kunne kjøre turbo trykk på den?

Håper noen kan hjelpe meg med dette. :thanks

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg rengjort den helt ,og demontert litt til ,fant ut at jeg må få tatt vekk eller tettet den derre kaldstart ventilen? På siden med gult plastdeksel.

Kan jeg tette denne eller ta den vekk uten noe større problem?

Må jeg modifisere choken?

Noen som har peiling på dette?

-86 740 TIC stv.

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er intresert i å kjøpe den hvis det virkelig er en trykk forgasser da , det er ikke bare forige eier som har satt på den blå korken da?

En sånn omb. kit er også intresangt ,hvor mye koster det og hvor får jeg kjøpt det?

Denne forgasseren min er forresten bare en midlertidig løsning til jeg får innsprøytninga opp å gå ;)

-86 740 TIC stv.

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg kanskje har en turboforgasser på 242'n hvis du vil kjøpe.. er nå blå kork hvertfall :p hehe.. slenger med et bilde

DSCN1217.jpg

Hmm ,jeg kunne kansje kjøpt hele bilen hvis du vurderer å selge den til en fornuftig pris og den er i noenlunde bra stand hellothere

-86 740 TIC stv.

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ,jeg kunne kansje kjøpt hele bilen hvis du vurderer å selge den til en fornuftig pris og den er i noenlunde bra stand hellothere

Haha! Bilen min kan du bare drømme om få kjøpe! :D Den venter en kraftig ombygning i vinter.. må bare blir ferdi med noen fler biler først :p Motoren og dæsjbordet er nok det eneste som er til salgs.. akkurat kjøpt meg en 242 delebil så har motor fra den og til salgs..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Bilen min kan du bare drømme om få kjøpe! :D Den venter en kraftig ombygning i vinter.. må bare blir ferdi med noen fler biler først :p Motoren og dæsjbordet er nok det eneste som er til salgs.. akkurat kjøpt meg en 242 delebil så har motor fra den og til salgs..

Ok cheers men den clutch kåpa vil jeg kjøpe iallefall , hvor mye skal du ha for den?

Forresten du har vel ikke tenkt å sette nyere type 240 dash bord i den?

-86 740 TIC stv.

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok cheers men den clutch kåpa vil jeg kjøpe iallefall , hvor mye skal du ha for den?

Forresten du har vel ikke tenkt å sette nyere type 240 dash bord i den?

er det du som er lars el? var en som ville kjøpe den for 2 uker siden el no men husker ikke om det var deg el en annen.. har tenkt å sette i det nye dæsjbordet ja.. du liker vel å ha det originalt, men det jeg har er ikke helt strøkent så er det litt praktisk med det nye da..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg er ikke lars ;)

Jo, jeg liker vel å beholde utseende litt orginalt ja ,iallefall på de litt eldre modellene som det ikke er så mange av , men er ikke noe fan av å holde ting heeelt orginalt hvis du skjønner.

Vil jeg ha en ny volvo ,kjøper jeg en ny volvo :)

-86 740 TIC stv.

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.. var en annen som ville kjøpe clutch kåpa for 700 kr så her blir det budrunde :p kan jo bare selge hele girkassa for jeg får ikke no bruk for den lixom.. liker oxo å ha ting litt orginalt, men denne bilen kjøpte jeg som sommerbil og for å kjøre på bane med.. men kunne godt tenkt meg en strøken original gammal volvo selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider