113deluxe Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Jeg er på utkikk etter en aktiv sub til bilen min. Grunnen til at jeg vil ha en aktiv sub er for å slippe å ha forsterker og sub hver for seg slik at jeg sparer plass. Har sett på Infinity Basslink 2. Noen som har noen kommentarer om denne? Evt tips til andre "ferdig" subber. Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Jeg er på utkikk etter en aktiv sub til bilen min.Grunnen til at jeg vil ha en aktiv sub er for å slippe å ha kasse og sub hver for seg slik at jeg sparer plass. Har sett på Infinity Basslink 2. Noen som har noen kommentarer om denne? Evt tips til andre "ferdig" subber. ????? du mener forsterker og subb hver for seg eller?? er vel ikke noen aktive som er "rå" som jeg har hørt om ihvertfall.. blir vel noe små i størrelsen osv?? glenn, pål?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Oktober 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 ????? du mener forsterker og subb hver for seg eller?? er vel ikke noen aktive som er "rå" som jeg har hørt om ihvertfall.. blir vel noe små i størrelsen osv?? glenn, pål?? Ja såklart. Litt trøtt når jeg skrev det.:) Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Jeg anbefaler aldri noen å kjøpe aktiv sub i èn enhet. Da har du svært begrensede oppgraderings muligheter i ettertid og utvalget av løsninger er lite og det er svært mye enklere å ta ut og inn en basskasse som ikke er aktiv. Det kunne jo hende man har bruk for plassen innimellom:) Hvorfor ikke heller kjøpe en monoblokk eller en passe 2-kanaler og gjemme den under hattehylle, i sidepanel el.l og heller kjøpe ett bassrør eller bygge en passende subkasse, da er utvalget enormt og man har mulighet til å tilpasse lyd og prestasjon etter budsjett og ønsker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Oktober 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Jeg anbefaler aldri noen å kjøpe aktiv sub i èn enhet. Da har du svært begrensede oppgraderings muligheter i ettertid og utvalget av løsninger er lite og det er svært mye enklere å ta ut og inn en basskasse som ikke er aktiv. Det kunne jo hende man har bruk for plassen innimellom:) Hvorfor ikke heller kjøpe en monoblokk eller en passe 2-kanaler og gjemme den under hattehylle, i sidepanel el.l og heller kjøpe ett bassrør eller bygge en passende subkasse, da er utvalget enormt og man har mulighet til å tilpasse lyd og prestasjon etter budsjett og ønsker. Har du noen bassrør å anbefale? Så at JBL hadde noen med 12", hvordan er de? Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Har du noen bassrør å anbefale? Så at JBL hadde noen med 12", hvordan er de? Aner ikke hvordan JBL er, men jeg kan hvertfall anbefale Earthquake K-10, det er et rør med èn 10" bass i den ene enden og èn 10" slave i den andre. Dette røret spiller sinnsykt dypt og med plenty slagbass... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Oktober 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Aner ikke hvordan JBL er, men jeg kan hvertfall anbefale Earthquake K-10, det er et rør med èn 10" bass i den ene enden og èn 10" slave i den andre. Dette røret spiller sinnsykt dypt og med plenty slagbass... Hvor mye må man gi for noe slikt da? Hvor stor forsterker bør den ha? Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Den koster 2995,- og du klarer deg med 200-400 watt RMS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Vil gjerne ha flere tips fra folk her. Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opeth Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Her er en aktiv sub som neppe er dårlig: http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10958&PHPSESSID=9f1e1cd2a5050f86fffa014e22fda862 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Hva med en lettdreven sub som ikke krever allverdens monteringsdybde, støpe kasse i glassfiber og en liten forsterker til å drive stasen? Earthquake SWS serie og Morel Elate/HCW vil jeg tro er ypperlige kandidater her. Forsterkermessig så er det egentlig opp til hva du ser deg råd på. Velger du Morel så vil nok en Sinfoni 45.2 være knallfine saker. Tipper den vil være nok til å drive SWS'en også. Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Hva med en lettdreven sub som ikke krever allverdens monteringsdybde, støpe kasse i glassfiber og en liten forsterker til å drive stasen? Earthquake SWS serie og Morel Elate/HCW vil jeg tro er ypperlige kandidater her. Forsterkermessig så er det egentlig opp til hva du ser deg råd på. Velger du Morel så vil nok en Sinfoni 45.2 være knallfine saker. Tipper den vil være nok til å drive SWS'en også. Hørtes fett ut det men hørtes også ut som mye arbeid og dyrt. Jeg trenger noe jeg kan ta ut og inn lett og som ikke tar all verdens med plass. Forsterkeren kan jeg kanskje gjemme et sted men kassa bør kunne tas enkelt ut, Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Hørtes fett ut det men hørtes også ut som mye arbeid og dyrt. Jeg trenger noe jeg kan ta ut og inn lett og som ikke tar all verdens med plass. Forsterkeren kan jeg kanskje gjemme et sted men kassa bør kunne tas enkelt ut, Da er min anbefaling å kjøpe deg en god forsterker, ny eller brukt og kjøpe deg ett av elementene som Jalla referere til, så kan du ta kontakt med Dag Johansen hvis ikke du bygger kassa di selv. Han lager strøkene kasser på mål. Hvis du trenger en referanse på hvordan SWS elementet spiller så kan du ringe Anders på autod.no, han har montert dette sammen med en liten forsterker:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Da er min anbefaling å kjøpe deg en god forsterker, ny eller brukt og kjøpe deg ett av elementene som Jalla referere til, så kan du ta kontakt med Dag Johansen hvis ikke du bygger kassa di selv. Han lager strøkene kasser på mål. Hvis du trenger en referanse på hvordan SWS elementet spiller så kan du ringe Anders på autod.no, han har montert dette sammen med en liten forsterker:) Hva er prisen på disse elementene da? Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Morel Elate 10" - 2540.- Earthquake SWS 10" - 2,795.- Sinfoniforsterkern jeg refererte til over koster 3998,- Blir dette for dyrt kan du vurdere en HELIX Dark Blue 2 til 1690,- Får du Dag til å lage ei kasse med Speak-on plugg for kjapp demontering skulle det være store sjanser for at du blir fornøyd her :) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg