Gå til innhold

Tess' Black Beauty

Ranger emnet


Amitraxx

Anbefalte innlegg

  • Svar 227
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kjøpe du gti 16v motor du så, kan bilen stå i en uke 14 dager eller mer hvis du vil bytte det å det som må byttes

Har vel nok utlegg på Vento VR6-Turbo væ ;) Stemplene koster jo 10.000 kr bare de så.. Men blir vel bra. Men som jeg har sagt: G60 i bilen din kunne vært ålreit.. :)

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler motorkode A59 jeg :)

Hørtes spennende (OG DYRT) ut det :)

Rallye Golf A59, 1993 (Golf 3)

 

 

 

Motor: Vierzylinder mit Turbolader, wassergekühlt

Hubraum: 1999 ccm

Leistung: 202 kW/275 PS

Höchstgeschwindigkeit: 270 km/h

 

Der Rallye Golf ist ein Prototyp, der 1992 von der Forschung und Entwicklung der Volkswagen AG in Auftrag gegeben wurde.

 

Bereits Ende April 1993 lief der erste Motor auf dem Prüfstand. Der gewaltige Vierzylinder überträgt die Kraft mithilfe eines neuentwickelten computergesteuerten Allradantriebes.

 

Gebaut wurde das Fahrzeug bei der Firma Schmidt in Cardolzburg bei Nürnberg, die auch schon für Audi Rallyefahrzeuge gefertigt haben.

 

Auf der Nordschleife des Nürburgringes absolvierte der Golf A59 über 20.000 Kilometer. Walter Röhrl fuhr den Volkswagen bis an seine Leistungsgrenzen. Alle Beteiligten waren begeistert von den Fahrleistungen und dem Fahrverhalten des Prototypen auf Golf Basis. Einige Volkswagen-Händler forderten die Produktion des extremen Rallye-Golf, für den bei einem Volumen von 2500 Einheiten einen Verkaufspreis von 80.000 DM angedacht war. Das Projekt wurde jedoch eingestellt. Dennoch: Der Rallye-Golf A59 ist bis heute der stärkste Golf aller Zeiten; vom zweimotorigen "Pikes-Peak" einmal abgesehen.

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er gla i å råne ja, hehe. ikke så mye anna å gjør:) har ikke no bilder av styilinga, men det er hekkskjørt, sideskjørt, grill og vinge. mer skal ikke påden, da kommer jeg til å konsentrere meg om interiøret og innvendig i bilen generelt:) hvis jeg sto sammen med en astra stv var det nok meg ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel nok utlegg på Vento VR6-Turbo væ ;) Stemplene koster jo 10.000 kr bare de så.. Men blir vel bra. Men som jeg har sagt: G60 i bilen din kunne vært ålreit.. :)

 

 

da hadde jeg heller slengt mk4 gti motoren nedi :p

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan hende jeg tar å slenger inn den motoren jeg har og til overhalling, man vet hva man har, men en vet ikke hva man får. motoren er egentlig ganke grei i seg selv, men går jo som et tørka vedlass da;) det er bare det at jeg har hatt problemer med no olje styr å slik i vinter. uff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår