Amitraxx Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Da tenkte jeg at det kanskje var på tide å lage en tråd om bilen min.. har jo tatt en godt tid før jeg orket. Et år værså cheers Det er en 1993 VW Vento 1.9 TDK GL. Jeg kjøpte den juli 2004. Bilen var en gang kjøreskolebil i Oslo-området, så den har vært med på mye rart, men den har iallefall blitt fulgt service på :) Jeg kjøpte bilen til en veldig bra pris, men dermed var det og veldig mye arbeid med den. Hehe! Jeg har gjort veldig mye som egentlig ikke synes med denne bilen, fordi forrige eier (hadde den 3 års tid, men sto i 1,5 år) gav fullstendig f i den. Ikke så sikkert at jeg husker og nevne alt, men det er vel kanskje ikke så viktig heller... På sommeren står bilen på Borbet CB 16" felger med 205/45-16" dekk. Om vintern har'n 14" stålfelger og fete kapsler hehe med Nokian Hakapelitta 4 :) Bilen har elektrisk justerbare og oppvamede speil, setevarmere, Thermotronic, spredere, DEFA-alarm (dritt). Bakluka er "noe" matt og skal lakkeres, men skal først sveise igjen dokk til emblem. Til oktober 2005: *Ny eksos *Ny frontrute *Overhalt motor (vinter 2004/2005) *Nye kanaler *Diverse foringer skiftet *Bremser og dekk er forbruksvare på den... Hehe! :) *Senket 60/40 med JP sportfahrwerke fjærer og Bilstein dempere *Ordnet en del elektrisk jallamekk *Boss MP3-spiller *Axton C402 forsterker *2 stk GAS 12" subwoofere *Originale høytalere i fremdører, bakdører og dashbord *Stoffmatter foran og bak *Hvite instrumentskiver *Turbotrykksmåler og oljetrykksmåler på a-stolpen *Kortet girstang *Konisk luftfilter m/innsugsrør i stål *Emblemfri grill *Panserforlenger (Bad-look list) *Lakkert plate for skilt mellom baklyktene *Sotet øverste del av baklyktene *Klare sideblinklys Sikkert mye mer... Bilder: De to første bildene er ikke av min bil, men av identiske biler. Den så nemlig slik ut da jeg kjøpte den: Med ny grill, felger, lakkerte ting i bakstussen, men før senking og med løst bremselys hahaha!: Etter senking: Instrumentskiver: Senkesettet ved skifte til vinterhjul :( : Tilpassing av panserforlengeren ved hjulskift: Bilen er som regel skitten når jeg kommer på at jeg skulle tatt bilder hehe. Kommer flere bilder siden, bla. a. av målerne på a-stolpen, anlegg, panserforlenger med lakk m.m. :) Håper på både positiv og negativ kritikk, så lenge den er konstruktiv :) :drive2 Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VentoPower Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Bra at du har opprettet en tråd, bra at det kommer litt aktivitet på Vento siden også. den spoiler aktige greie ved takluka må du få vekk:) Siter VW GOLF V GTI 2005 modell VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt VW JETTA 1,8gl 90modell solgt http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Oktober 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Bra at du har opprettet en tråd, bra at det kommer litt aktivitet på Vento siden også.den spoiler aktige greie ved takluka må du få vekk:) Helt enig i at den vindavviseren ser helt jævlig ut hehe. Men er veldig kjekk. Slipper slik blafrelyd i bilen. Også er det slik at man kan "tvangsfore" luft inn i bilen via to slike "flapper" hehe. Godt om sommeren. Planen er dog og fjerne den og heller montere AC :) Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VentoPower Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Oki:) Det er bra:) Blir spennende å se hva som skjer videre:) Siter VW GOLF V GTI 2005 modell VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt VW JETTA 1,8gl 90modell solgt http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Har du DH-skilter..? Evt muligens KF.. :P Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Har du DH-skilter..?Evt muligens KF.. :P DH :) Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 DH :) Var du på vei fra Gjøvik til Lena (rett ved Rambekk/Mekonomen) sånn rundt 8 i dag tidlig..? :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet November 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Var du på vei fra Gjøvik til Lena (rett ved Rambekk/Mekonomen) sånn rundt 8 i dag tidlig..? :) Nope. Er nok 3 ukers tid siden sist jeg var på Gjøvik :) Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Velibra Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Hei! fin bil!=) Har du bytta ut grøftelysa/blinklyse/dekkselet i fram fangaren? om du har så er eg interisert i og kjøpe dei gammle.. Dama har samme bil og mangler grøftelys og dekksela.... Siter 02 Vw Golf TDI4-Motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw vento lover Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Hei! fin bil!=) Har du bytta ut grøftelysa/blinklyse/dekkselet i fram fangaren? om du har så er eg interisert i og kjøpe dei gammle.. Dama har samme bil og mangler grøftelys og dekksela.... hvis han ikke har de skal jeg selge mine til våren da kommer det nemlig fanger uten hull til blinklys og slikt men begge glassa på tåkelysa er spukket, litt kjipt men de funker fortsatt. Må bare si deg Amitrax du har noen av de feteste instrumentene jeg noen gang har sett!!! de er så rå at en kamerat av meg la bildet som bakgrunn på pc`n sin tross det`s dårlige kvalitet. hvor har du fått tak i disse? hvis du ikke vil rope det ut så send meg gjerne en pm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Desember 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Hei! fin bil!=) Har du bytta ut grøftelysa/blinklyse/dekkselet i fram fangaren? om du har så er eg interisert i og kjøpe dei gammle.. Dama har samme bil og mangler grøftelys og dekksela.... Hei. De var med bilen de :) Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Desember 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 hvis han ikke har de skal jeg selge mine til våren da kommer det nemlig fanger uten hull til blinklys og slikt men begge glassa på tåkelysa er spukket, litt kjipt men de funker fortsatt. Må bare si deg Amitrax du har noen av de feteste instrumentene jeg noen gang har sett!!! de er så rå at en kamerat av meg la bildet som bakgrunn på pc`n sin tross det`s dårlige kvalitet. hvor har du fått tak i disse? hvis du ikke vil rope det ut så send meg gjerne en pm Takk for det! De har jeg selv designet :) Jeg kan gjerne legge ut her jeg, men må først vite om du vil ha slags turteller og speedo du vil ha. (diesel, bensin - hva begynner speedometer på? hva slutter det på? maks tall på turteller). jeg kan jo gjøre om til annet speedometer siden det ikke tar så lang tid :) Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw vento lover Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Takk for det! De har jeg selv designet :)Jeg kan gjerne legge ut her jeg, men må først vite om du vil ha slags turteller og speedo du vil ha. (diesel, bensin - hva begynner speedometer på? hva slutter det på? maks tall på turteller). jeg kan jo gjøre om til annet speedometer siden det ikke tar så lang tid :) jeg husker ikke helt hva turtelleren går til er som en vanleg bensin 7 eller 8 men hva har du printa det på og siden du har åpnet instumentene vet du om det er bakrunns belysning eller sidebelysning på de digitale displaya? jeg har lyst til å lage instrumenter i børsta stål med motiv sånn som du har og bygge om til blått lys i instrumenter og alle brytere med lys, i bilen. tror det kunne tatt seg bra ut til cd spilleren, men vurderer å bytte til annen pioneer hvis det kommer noen nye tøffe modeller med bluetooth over nyttår. tenkte jeg skulle begynne bed stereo bygginga så det er klart til våren for da hadde jeg tenkt å ta resten av stylinga. å hvis jeg er skrekkelig heldig og flink til å spare så skal jeg sende bilen til en salmaker og få sydd lyst skinn interiør og kle dash og ratt. vile helst bytte ratt men hvis jeg skal ha sportsratt med airbagg så koster det en fomue så jeg finner heller på noe spennende med det rattet jeg har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Dette ser jo bra ut. Er det skivene som du fikk av meg du har brukt og modda? Men kor du kobla inn oljetrykk tingen, nede på oljefilteret? Sleng ut et bilde om du gidder da Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Desember 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Dette ser jo bra ut. Er det skivene som du fikk av meg du har brukt og modda?Men kor du kobla inn oljetrykk tingen, nede på oljefilteret? Sleng ut et bilde om du gidder da Jepp er de jeg har modda. Var litt mye modding med diesel turteller, men det gikk :) Kan se om jeg får tatt bilde på tirsdag, for da har vi hobbykveld på verkstedet :) Blir så mørke bilder ellers. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg