Gå til innhold

Noen her som har kjørt/kjører MegaSquirt???

Ranger emnet

volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

broderen til en kamerat monterte et motor fra 760(mener det var et, men kan godt være det var ft) og skulle kjøre megaSquirt men fikk den aldri oppe å gå.. veit ikke helt hvor hardt han prøvde heller da..tror det var mappingen som var noe innvikla..men som sagt veldig usikker..

har fått mye skryt for lav pris da.. men hva gjør en med tenningen? mS styrer vel bare gasolinaen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker MS på en suzuki G13B motor m turbo, funker fint. var litt jobb å sette seg inn i programmet, for en som ikke er helt up to date på injection.

MS er nok løsningen for de som ikke vil bruke all verden av penger på sprut, samtidig som man får greit med hjelp via forum om man trenger det.

(eller kompiser som har gjort det før deg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er liksom greit med megasquirt også, siden det er billig gjør det liksom ikke noe om det driter seg helt. Har lasta ned det programmet til å mappe med, har fått for meg hvordan det funker.. Men er usikker på det.. Fikk pris på ett nytt DTA E48 sprut fra Motorsport-Import, kosta ca 13500kr for ett helt komplett sprut med givere og møkk, stiller på lik linje med hestec, haltec, autronic osv. Men det går jo ann å styre tenninga med megasquirt også. Til-Og-Med den som er original på FT motor, den såkalte 144 modulen eller hva den heter.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har vært med å startet opp noen med megasquirt.

Og ja det er et veldig bra system, spesielt den siste versjonen.

Klart eit godt alternativ.

Den nye har autotune med bredbandslammda.

Og det er en ”stor” fordel.

Eg personlig hadde ikke kjøpt såkalt datasprut uten aututune!!

Men det aller viktigste er at der er noen i nærheten som kan sprutet!!

Hvis der ikke er noen i nærheten, så trur eg jaggu eg hadde valgt det sprutet som de er lettest

Å få support på, uansett merke bare den har aututune.

Husk det er den programmerte programvaren som gir resultatet ”ikke” merket på sprutet!

Mvh

Øyvind

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har vært med å startet opp noen med megasquirt.

Og ja det er et veldig bra system, spesielt den siste versjonen.

Klart eit godt alternativ.

Den nye har autotune med bredbandslammda.

Og det er en ”stor” fordel.

Eg personlig hadde ikke kjøpt såkalt datasprut uten aututune!!

Men det aller viktigste er at der er noen i nærheten som kan sprutet!!

Hvis der ikke er noen i nærheten, så trur eg jaggu eg hadde valgt det sprutet som de er lettest

Å få support på, uansett merke bare den har aututune.

Husk det er den programmerte programvaren som gir resultatet ”ikke” merket på sprutet!

Mvh

Øyvind

Kan ikke plukke ut masse effekt selv om det står et fint merke på dritten.

Men er liksom usikker, legge til noen tusen og få ett sprut som har alt innebygd, samt at jeg slipper å utføre diverse mygel for å fyre møkka.

Samt att DTA sprutet kan styre masse annet mög hvis en finner ut at en vil ha litt mere fres i redskapen. Slipper å bytte sprut i hue og ræva..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt oppe i nord der eg bor,

Der er det dårlig med bremse benker og rullende landeveier,

Derfor er breibånds lambda og autotune et must, skal vi få tunet motor,

Selvfølgelig så er ønsket å få tunet motor på rulla.

Ikke for å skryte men ene bilen kjørte ned til øst landet og skulle plukke fram hk,

Mer men etter fire timer på rulla så vart de mindre en 10hk ekstra. Så

man treffer utrulig bra, selv uten ruller. Det som er det vannskligste er tenningskurva!!

Å ja eg meiner de er fornuftig å kjøpe et sprut som noen i nærheten

kan og kan gi support og tuning service.

Har man noen i nærheten som kan autronic og man velger eit anna merke som ingen kan,

Ja hva da?? Selv om det andre koster 5000kr mindre så kan eg garantere at det vil bli mye plunder og ekstra kr og tid, før man har kommet skikkelig i gang.

mvh

hellothere

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider