Gå til innhold

Gullkorn! :D

Ranger emnet

Viking_Mo

Anbefalte innlegg

Et gullkorn er det vel kanskje ikke, men fikk oppleve Lillehammer-politiet idag..

Kjørte i sentrum, mot Storgata/Gågata (kom fra Bowling1, så vet de som er kjent retningen), et sted jeg aldri har kjørt før. Så der gågata begynner, står det noen innkjøring forbudt-skilt. Så disse på lang avstand, men rett før så var det et gedigent 4-arma kryss med mye biler, og på ivrig jakt etter parkeringsplass måkte jeg rett frem i krysset. Så plutselig ser jeg ingen innkjøring forbudt-skilter lenger. Hva fan, tenkte jeg, og så snur vi oss og ser at vi har kjørt 10 meter forbi dem.. :D Veien var jo fremdeles brei og med plass til 3 biler i bredden, så jeg tenkte ikke over det når jeg kjørte.

Så, med min kjente flaks, så kan man jo gjette hvem som kommer kjørende i motsatt retning rundt svingen (fra Rema). En hvit og pen Ford Mondeo med mye rare dekaler og noen blå lys på taket. Helvette tenkte jeg, og lurte litt på hva som skulle skje nå. Han begynte å rulle ned ruta si når han nærma seg, og jeg gjorde det samma (jeg stod i ro). Så spør jeg på bredt sognamål (Idol-Tone-dialekt), om denna veien er en-veis-kjørt.

"Den er nok det sier han."

"Fan, jeg trodde skilta stod lenger fremme.."

"De står nok bak deg, gitt."

"Joda, jeg ser dem nå."

"Jaja, du får rygge tilbake da"

"Supert!", sa jeg og rygga før han fikk sagt noe mer. :)

Da stod det EN DEL biler bak politiet som fikk med seg hele greia.. :P

Skal innrømme at jeg var litt småskeptisk da igrunn.

Har 2 ganger i hele mitt liv kjørt inn en-veis-kjørte gater, og en politibil har fan meg kommet imot begge ganger som første bil. Første gangen stoppa dem meg ikke, dog (var i et boligfelt midt på natta med snø på halve skiltet)..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kompisen min kom i fyllearresten pga slosskamp. Også hadde han et belte der det stod destroy på.

Og da prøvde den ene poltimannen og lissom ta en liten joke, bryte isen litt.. også sa han til alle kompajongene sine "Heehee vi har funnet den skyldige, det står destroy på belten hans". Alle poltifolka så dumt på han og sa "dårligste vitsen, noensinne"

Mvh Mats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dette er kort og godt det vi kaller for IDIOTKJØRING!! Du er heldig hvis du får gå herfra med lappen i behold!"

Sa en sivil up-mann til meg..

Jeg hadde svinga unna noen hull i veien.. Felgene mine er skjeve nok som de er.. :D

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og en kompis var ute å svinkjørte litt da vi passerte politiet i bra fart i en 50 sone. Vi så ikke sheriffen i å med at de stod på en bensinstasjon og først etter 2 minutter i kvelds-bytrafikk tok de oss igjen.. begge ble stoppet med blålys.

Da kom den samme leksa som alltid med loggføring osv.. Da kompisen min skulle loggføres lurte dama på sentralen i hvilken anledning vi ble stoppet, kunne politimannen forklare: " Det så ut som han mr. (navn) prøvde å få golfen sin til å fly..." måtte trekke til smilebåndet alle mann da...

1987 Volvo 244 2.3 16V-T

2001 VW Transporter 2,5TDI

2007 Tysse Bilfrakter

Ja jeg frakter billi! =P

Viking redningstjeneste Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkeln min i London har litt flaks..satt på med han fra jobben og måtte fort hjjem for å rekke en Man U kamp.

Så kjørte ca 40 km/t over fartsgrensa i sin sportlige 3'er GTI(nå solgt*snufs*).

Seff kom smurfen bak han eller "Uncle Cunt" som han kaller dem.

Smurf:"Sir, do you know why i was stopping you?"

Onkel:"Yeah, you are making us late for the big match."

Smurf: "Oh, i almost forgot about it, go on now, watch the speed limit..now excuse me, i have to turn on the radio."

Der hadde han drit flaks, britisk politi er ganske strenge!

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkeln min i London har litt flaks..satt på med han fra jobben og måtte fort hjjem for å rekke en Man U kamp.

Så kjørte ca 40 km/t over fartsgrensa i sin sportlige 3'er GTI(nå solgt*snufs*).

Seff kom smurfen bak han eller "Uncle Cunt" som han kaller dem.

Smurf:"Sir, do you know why i was stopping you?"

Onkel:"Yeah, you are making us late for the big match."

Smurf: "Oh, i almost forgot about it, go on now, watch the speed limit..now excuse me, i have to turn on the radio."

Der hadde han drit flaks, britisk politi er ganske strenge!

Jævli bra :D :D rå purk.. men 3er golf er en skam for gti serien, så ikke gråt ;)

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

jeg skulle møte en kompis på bussholdeplassen i fjor. like ved bussholdeplassen ligger det en rundkjøring og når man kjører firebird er det jo litt moro å breie litt!:D

jeg tror jeg tar 4-5 runder for deretter å stelle meg i bussfeltet mens jeg satt i telefonen. så kommer kompisen min av bussen i motgående kjørefelt og jeg tar en fin ulovlig u-sving og plukker han opp mens jeg forstyrrer innkommende busser. fant ut 2 sec etterpå at politiet stod på andre sia av gata og så på hele greia i flere minutter. jeg ble vinka inn og fikk følgende setning:

"hvis ikke jeg klarer å ta deg for promillekjøring med den kjøringa så har jeg ingenting i uniform å gjøre"

jeg hadde selfølgelig ikke drukket noe og politimannen ble passe bleik da jeg sa:

"ja sjef, hva skjer med den uniformen"?

holdte på å le meg ihjel!

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skulle møte en kompis på bussholdeplassen i fjor. like ved bussholdeplassen ligger det en rundkjøring og når man kjører firebird er det jo litt moro å breie litt!:D

jeg tror jeg tar 4-5 runder for deretter å stelle meg i bussfeltet mens jeg satt i telefonen. så kommer kompisen min av bussen i motgående kjørefelt og jeg tar en fin ulovlig u-sving og plukker han opp mens jeg forstyrrer innkommende busser. fant ut 2 sec etterpå at politiet stod på andre sia av gata og så på hele greia i flere minutter. jeg ble vinka inn og fikk følgende setning:

"hvis ikke jeg klarer å ta deg for promillekjøring med den kjøringa så har jeg ingenting i uniform å gjøre"

jeg hadde selfølgelig ikke drukket noe og politimannen ble passe bleik da jeg sa:

"ja sjef, hva skjer med den uniformen"?

holdte på å le meg ihjel!

Noe av det beste jeg har hørt. :hello:

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjekt å ve lokalkjent...!

Ulvikarpurken e allti lika morro å møta på! (spesielt når lensmannen e leiar i "ulvik tjuvfiskarlag" dog uoffesielt,men merkeleg med da...han tek seg alltid fri når dei ska inspisera garn i fjordn :eek: )

Men ialllefall so vart me (x`n min kjøyrde heldigvis!) stoppa i 60 sona på løno.

dar står purken å vinka inn.

me vart lettare nervøs sia han hadde gløymt lappen heima, kjøyrd med alle 4 grøftalysa på, uten belte og for fort...

Ulvikarpurken:

"jøss neimen e da ikkje vetle Såkvitne so e ute å kjøyre?" smiler breit! :lol

den gang typen min svarer:

"jau e no da..."

ulvikarpurken:

"steikje ny bil å greie? flotte grøftaljos! men ikkje ha på adle 4 samtidig..da e da ikkje peng i!hehe. lappen veit eg at du har so dan gidda eg ikkje sjå på aigong.belte e ein fordel om du tek på deg no før han hin (peiker på ein anna purk so sto bortafø) ser deg!hehehe. jaggu viste da 73 på målaren, men me ronde av te 71 trur eg sia far din e ein grepa kjekkå kar!!"

trur du me pusta letta ut elle?...liten redusering i bota der ja... :bump

takka fø at purken i ulvik har so lite å finna på at dei øvetek kontrollane på voss av og te...

Vart og stoppa på Ås eingong.på dan tia var 242n rimeli harry, svart bengalakk med "volvo 242" i gul skrift på sio...

purken kom bort og eg rulla ne glaset.

"go morgen!! nei e da ei jenta so kjøyre denna bilen?!da hadde eg aldri trudd! hahaha! nettopp komt fra jobb eller??" rynka på nåse si.

eg so hadde vå i fjøset dan morgonen lukta jo ækta gudd!

"jau har no da"

"vognkort og førerkort, takk."

kikka fort på da og sa..."sku vel sett litt nærmare på bilen, men det lukter jo så fjøs her at det får vi ta en annen gang!" so lo han godt og ba meg reisa fort. :hello:

volvo 242 -83 16v, turbo prosjekt

volvo 360 Grøftekanten Lakk&Rally! død ;)

volvo 245 -85 turbopelle :) delvis død

volvo 940/s90 - my blue pearl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjekt å ve lokalkjent...!

Ulvikarpurken e allti lika morro å møta på! (spesielt når lensmannen e leiar i "ulvik tjuvfiskarlag" dog uoffesielt,men merkeleg med da...han tek seg alltid fri når dei ska inspisera garn i fjordn :eek: )

Men ialllefall so vart me (x`n min kjøyrde heldigvis!) stoppa i 60 sona på løno.

dar står purken å vinka inn.

me vart lettare nervøs sia han hadde gløymt lappen heima, kjøyrd med alle 4 grøftalysa på, uten belte og for fort...

Ulvikarpurken:

"jøss neimen e da ikkje vetle Såkvitne so e ute å kjøyre?" smiler breit! :lol

den gang typen min svarer:

"jau e no da..."

ulvikarpurken:

"steikje ny bil å greie? flotte grøftaljos! men ikkje ha på adle 4 samtidig..da e da ikkje peng i!hehe. lappen veit eg at du har so dan gidda eg ikkje sjå på aigong.belte e ein fordel om du tek på deg no før han hin (peiker på ein anna purk so sto bortafø) ser deg!hehehe. jaggu viste da 73 på målaren, men me ronde av te 71 trur eg sia far din e ein grepa kjekkå kar!!"

trur du me pusta letta ut elle?...liten redusering i bota der ja... :bump

takka fø at purken i ulvik har so lite å finna på at dei øvetek kontrollane på voss av og te...

Vart og stoppa på Ås eingong.på dan tia var 242n rimeli harry, svart bengalakk med "volvo 242" i gul skrift på sio...

purken kom bort og eg rulla ne glaset.

"go morgen!! nei e da ei jenta so kjøyre denna bilen?!da hadde eg aldri trudd! hahaha! nettopp komt fra jobb eller??" rynka på nåse si.

eg so hadde vå i fjøset dan morgonen lukta jo ækta gudd!

"jau har no da"

"vognkort og førerkort, takk."

kikka fort på da og sa..."sku vel sett litt nærmare på bilen, men det lukter jo så fjøs her at det får vi ta en annen gang!" so lo han godt og ba meg reisa fort. :hello:

Forsto knapt en setning her...

Skriv Bokmål eller Nynorsk:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La merke til at noen var litt uenige på hvor fort man kan kjøre i 100sonen uten og miste lappen, så for og si det så enkelt som mulig: Man mister førerkortet hvis hastigheten er 40% over fartsgrensen.

Men nok om det...

For 2 år siden hadde jeg og "bror" dratt til Stavanger for og hente en Eclipse (bor på nesodden like ved oslo). Dette var da mens det fortsatt var fare for at det kunne falle snø, men jeg dro opp en helg det var spådd mildt og pent vær for og ha bare veier hele veien hjem siden det bare var sommer dekk på bilen. Kom til stavanger og været er deilig, mist 15grader og sol:) Men etter en 1 1/2 times kjøring så kom vi inn i en snøstorm:(:(:( Tror meg turen ble #¤%&/!!!!!

Etter MANGE timer med kjøring kommer vi endelig fram på nesodden... jeg går ut av bilen og skvetter til når jeg ser en konstabel som står 5 meter bak bilen damndamn Han kommer bort og spørr om vogn kort/fører kort. og når det var i orden så sier han plutselig: Du kjører vel på vinter dekk??!! han begynner og skjekke... men da sier bror plutselig: Hvis du ikke skjerper deg så får du ikke no lys på kontoret!!! (det viser seg at bror som er elektriker jobber på politistasjonen hele uka for og legge opp nytt el-anlegg). Politimannen ser på oss og sier: Å!! sorry!! Vi snakkes i morgen :hello: og så kjører han videre...

Kansje noen av dere som har hatt mer flaks enn hva jeg hadde den kvelden.. men, flaks er flaks:)

Vi sto på kanten av stupet. Nå har vi tatt et stort skritt forover:)

1986 Mazda 929

19?? Ascona B

1986 Nissan King Cab

1999 Mitsubishi Eclipse GS Turbo

I dag: 1997 Nissan 200sx S14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La merke til at noen var litt uenige på hvor fort man kan kjøre i 100sonen uten og miste lappen, så for og si det så enkelt som mulig: Man mister førerkortet hvis hastigheten er 40% over fartsgrensen.

40%? Nei!

Reglene er at i fartsgrenser fra 60-sone og nedover er grensa 26km/t og fra 70-sone og oppover er grensa 36km/t. I 100-sone er det en litt spesiell regel som tilsier at man mister lappen ved 36km/t over, men kan få den tilbake om vei og forhold tilsier at det var forsvarlig og kjøre fortere, da er grensa i 100-sonen 41 km/t. Men, du mister lappen på ved 139km/t i 100-sonen, men kan få den tilbake i ettertid.

Slik er reglene etter hva jeg husker.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider