Gå til innhold

Gullkorn! :D

Ranger emnet

Viking_Mo

Anbefalte innlegg

Det var en kald vinterdag, jeg kjørte min dønn orginale honda mt-5 med slitne stempelringer og fryst gasser opp en bakke, maks 15-20km/t.

Ser det er en bil bak meg. nermer meg bakketoppen og begynner å få fart. ca 35-40km/t

Blålysa settes på, jeg trudde først det var utrykkning og kjørte langs den hvite stripa. Så begynte onkel blå og blinke med lysa. Da trudde jeg det var noen kamerater som kødda med meg.

Men det var det ikke, jeg stoppa i ei avkjøring og måtte vise vognkort førerkort.

Og deretter, hade bra kjør pent

Trur snuten har litt lite å gjøre her jeg kommer ifra, eller måtte de ha trodd jeg kødda siden jeg kjørte så sakte :P

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En kompis å jeg begynte å diskutere med en politidame om dette med 45 km/t regelen ang mopeder.

Så sier hu. En moped er ikke egnet for så mye mer enn rundt 50, osv.. Dette var forøvrig i tiendeklasse, og vi hadde diskutert en god stund.

Da fyrer han totalt å sier; Det er faen ikke sant. Jeg har kjørt i 85 med en bakpå å bremset drithardt! Det gikk helt fint.

Dere skulle sett trynet til hu kjærringa da. Hu sa bare; hvis jeg ville vært kjip nå hadde jeg gitt deg en skikkelig bot.

Da ble han rød å gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet lappen for og ha "oppfordret" til skrens. Skrenset ikke, men Oppfordret..

Nyttårs aften 2004, Prøvde å kjøre fra politiet for moro med mors bil, Den har desverre noen humørsvingninger å kan gå totalt forskjellig fra dag til dag. fra 220 til 120. vil ikke mer liksom.

Desverre var dette en av dens dårlige dager og politiet kom fort i rompa vår igjen. slapp unna alt ved å peke på søstern ved min side å si hu tenkte på menn i uniform.

Bomringen i oslo for noen uker siden.

Stoppet opp for og betale med kort:

-Vi tar ikke den typen kort.

- Å?

- har dere ikke noen penger?

-*ser på kammeraten min som vrir på hode, ser at lyset faktisk er grønt*

Har du tatt bilde enda?

-Nei? åssen det?

Tenk dere til resten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og noen kamerater var rundt å råna rundt på en kald vintersdag på våres mopeder. je(uten lappen, og 1 til uten lappen og en til med lappen var å kjørte litt i sving bare for å kødde litt. etter en stund stilte jeg meg på fortauet for å ta en 5 min(det er tungt å holde drite oppe hele tiden:P) så sto jeg å kikka på den kompisen som ikke hadde lappen var ute på en parkeringsplass i nærheten og spant å koste seg han tredje var vekk et parr minutter. jeg sto å kikka på biler for å se om de ville legge seg litt breit i den svingen jg sto ved siden av.

det kom et parr biler som ga alt di kunne og noen som pirka litt på speed pedalen. så kommer det en familiebil(som jeg trodde på grunn av takgrinda i bek mørke). men neeei da! jeg ser bare POLITI på siden av bilen. da starta hjerte mitt å DUNKE!!!

då kommer di opp på siden av meg å ruller ned vinduet og ser på meg med en overlegent blikk og sier " det ulovlig å kjøre på gang å sykkel sti"

jeg svarer "jeg står bare å venter på noen kompiser av meg(som hadde stukke som en helvette!)" jeg venta bare at de skulle spørre om lappen min men det som kommer ut av munnen til snuten var jo: "er det gøy?" da stoppa hjerte mitt på grunn sjokk:P jg svarte drit gøy! så kjørte de vidre! jeg begynte å trille mopeden min. med en gang de var ute av syne hoppe jeg på mopden min å tok meg en røyk for å roe hjerte mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

gullkorn og gullkorn men..

ble stoppa en gang på moped uten lappen og med FULL trim (gikk sinnsykt godt) og kompis bakpå..hadde faktisk tatt et par slurker med brennevin før på kvelden, (KUN et par slurker..!!) så jævelig stygt ut..hehe.. første som ble sagt er: "kan jeg få se førerbeviset ditt?", "det har jeg ikke! :eek: ", "ånei..det var jo synd.." <--jævelig oppmuntrende..

det neste jeg vet så blir alkohol tester tuten kjørt oppi i trynet på meg og jeg blåser heldigvis grønt!:)

ble kun tatt for å kjøre uten lappen 2000kr i bot og 2mnd utsettelse..

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gammel bulkete volvo 340, midt på natta, hatt lappen i 2 mnd elno, 1 stk i overlast i baksetet, piratdrosje, halvparten av blinklys og bremselys var fraværende, gidde bilen det den hadde langs riksvegen (60 sone), kom vel opp i 140-150 når jeg så onkelblå i bakspeilet. Blir seff blinka inn på neste avkjørsel og begge politimennene står å ramser opp alt jeg har gjort galt, alle tusenlappene det koster meg og de årene jeg har forran uten lappen og med pallesnekring.

Så tar han ene en ny kikk inn i bilen og sier: bare norsk ungdom i bilen ja. bra! du slipper denne gangen.

litt sjokkert, men for en gangs skyld overlykkelig for å bli stoppet av en nazist.

-1987 Volvo 340 (skrapet, angrer nå)

-1987 Volvo 245 (hærjebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en ny vei i byen, der det har vært 50 men blitt 30.. kommer rundt hjørnet og må brå bremse pga. noen jævler bygger å herjer, så lurer meg videre forbi og gasser litt... 100m lenger nedi gata ser jeg onkel blå, rekker da å gi meg av gassen føre den vipper 30km/t og sitter litt lettet og nærvøs..

kommer meg da ned, finner ut at min gamle nabo vinker meg inn og han andre tar laseren(han som tok den er faren til guttungen jeg trener i fotball så er kompis),

så purk 1 sier da:

jaja fredrik, hvor mye fikk vi i deg nå da ? hører tritt å stadig om en rød merce i goooood fart vettu..

så roper han på purk 2 med ett stygt flir, "fikk vi tatt han"

han svarer, nei faen heller, han holdt seg faktisk under..

de flirer og sender meg videre, dermed ho som lå bak meg ble merkverdig tatt i 41km/t og det var nabon som hadde flyttet inn der han purken bodde :D

Mitt Prosjekt:

- Mercedes 190e w201 90"

"You should never underestimate the predictability of stupidity!"

Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter på med far, og vi kjører litt fort i svinga. blir deretter stoppet, da vi ikke merket onkel bak oss.

Onkel blå: kjørte ikke du litt fort nå?

Far: Jeg kjørte ikke fort, jeg bare fløy lavt.

[o] '09 BMW E60 520D

[x] '00 BMW E46 320i Touring
[x] '93 Audi S4 2.2TQ Avant
[x] '91 BMW 525i 24V - Solgt
[x] '97 Opel Vectra 1.8 16v CD STV - Solgt
[x] '83 BMW 323i E30 2dørs - Solgt - beste bilen jeg har hatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett før jeg skulle levere Golfen til ny eier dro jeg til Shell for å vaske bilen, støvsuge osv. Jeg kjørte på en liten vei som går parallelt med hovedveien(Rv.80 i Bodø), dette blir da like ved Jakhelln Bil/NAF osv for dem som er lokalkjent. Jeg kjører mellom et par bygg som skjuler selve bensinstasjonen og i det samme jeg skal kjøre ut på parkeringen til Shell gir jeg litt ekstra gass og drar i brekket:D

Idet jeg kommer rundt hjørnet på NAFs testhall sidelengs ser jeg ca. 5Politibiler, 10konstabler og 2biler fra Vegvesenet, teknisk kontroll :eek:

Jeg kjører sakte mot vaskekøen og ser at 2konstabler ser mot meg, tenker at nå får jeg kjeft/bot etc..

Etter jeg har stengt motoren kommer dem mot meg og hun ene sier: "Bråker litt her!, er det godkjent?" Jeg får veldig lyst til å si: "Trimmet motor og tilnærmet rakrør bråker vettu", men klarer å stotre frem at bilen nylig er Eu-godkjent på Biltilsynet..Siden bilen på dette tidspunktet var full av Til salgs lapper sier jeg at driver med klargjøring før salg og lurer på om dem kan hjelpe meg med salgsmeldingen:D Mannen som tydeligvis var sjef ber om å få se vognkortet samt salgsmeldingen og fyller ut den for meg mens dama febrilsk prøver å overtale sjefen til å sende meg bort til Naf for kontroll:D Han snur seg mot henne og sier: "Han skal jo selge bilen" :bump

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 år, midt i desember og litt høy fart for å møte (X)dama. Blålys kommer på og jeg får bot pga fart. Idet jeg går ut av bilen snur politimannen seg mot meg og sier "ja ja du får se på det som en julegave til staten da" også ler han :rockets ! Mumla bare ras*høl idet jeg gikk videre!

Sto med en del venner på en parkeringsplass like borti gata her og snakket. Var ca 7-8 biler da det kommer 4 politibiler (2 fra hver innkjøring) i høy fart inn på plassen og sperrer oss inne. Rassia i bilene med hund og full pakke! Da sier plutselig han ene "Hei (kaller meg ved navn) du kan bare dra for dette har ikke noe med deg å gjøre" Ble rimelig overasket og satte meg i bilen og kjørte avgårde! Var ganske glad jeg er "eneste" i vennegjengen som sto der som IKKE rører dop og det er politiet klar over! Problemet hadde vært at hvis de hadde sjekket meg også så lå det 80l 96% i bagasjen som jeg nettop hadde hentet :fingers:

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider