Dr_S Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Politi: Nei God Kveld! har du noen formening om hvofor jeg stoppet deg ?? Meg: nei, men jeg føler det på meg at jeg får vite det nå (hadde hørt den en plass før.. syns den passa godt der ;) ) Politi: la meg få se vognkort og førerkort Politi: er du klar over at du har kjørt på et gangfelt ??!?!?!?! detta blir 4200,- i bot! sur som faen! meg: gangfelt?? altså det er 30 meter av veine som plutselig blir et gangfelt! politi: ja om du visste det, så hvorfor kjørte du der??? meg: fordi jeg skulle hente han (pekte på han ved siden av),(skulle jo ikke hente han ;) ) og han var i huset som er i mellom de 30 meterne, så jeg MÅTTE dit!! og det er jo *****isk at det er 30 m med gangfelt der åsså! di som or i huset kjører jo ulovlig hver gabng de kjører ut av sin egen utkjørsel!! (jeg er MEGET frustrert.. og nervøs) politi: ja, sant nok det... men IKKE kjør der igjen!! meg: jada greit det (meger sur tone mellom oss nå :P) Jeg kjører på gangfelt hver eneste dag jeg, du mener kanskje gang- og sykkelsti? Gangfelt er iaf i mine øyne oppmerket i asfalten.. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oyrein Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Jeg kjører på gangfelt hver eneste dag jeg, du mener kanskje gang- og sykkelsti? Gangfelt er iaf i mine øyne oppmerket i asfalten.. du har helt rett! mente gang/sykkelsti.. men det er helt *****isk.. kjører på den smale veien, så plutselig kommer det et skilt at NÅ er d gang/sykkelvei.. å 30 m lengre frem står d samme skiltet, da i motsatt kjøreretning... så plutselig er det 30 meter med gang/sykkelvei midt på veien.... henger jo ikke på greip... så di som har innkjøring til hus innenfor de 30 meterne, kjører da ulovlig hver gang di kommer hjem/skal ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Ikke med trafikk å gjøre men morro alikavel. Jeg kom hjem fra trening og sate bilen i garasjen og gikk opp og tok en dusj. Når jeg kommer ned,står det et par svartkledde skapninger. De spør om de kan stille meg noen spørsmål,jeg tenkte: ja hvorfor ikke?? Så satte vi oss ned ved kjøkkenbordet,og de begynner å spørre hvor jeg var den og den datoen til den og den tiden. Det husket jeg ikke på,så begynte de å snakke om at jeg var observert når jeg gjorde et innbrudd,men jeg hadde ikke gjort det så jeg nektet plent. Så sier han ene med et samme de skal til å gå:"bare mellom os,var du der du??". Da ble jeg sint og ba de komme seg til hellvete ut hvis ikke kom jeg til å klage på dem og de gikk. En annen gang var da jeg kom kjørende fra trondheim og ut mot fosen. Jeg kjørte LANGT over fartsgrensa. Nederst ien bakke der står onkel blå og vinker meg inn,jeg girte ned og ga full spiker og politimannen vinker febrilsk,og stiller seg midt i vegen. Hun som satt på til meg ba meg ta til vettet og svinge inn og det gjorde jeg. Så sto jeg der en stund og ventet,også kommer en snut opp på sia og sier: "Hallo,go dag det er teknisk kontroll",jeg utbryter "JAAAA!!!!" Var sinnsykt lettet. De merket ikke en gang at bilen manglet bremslys. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Skulle fylle litt bensin på Rema 1000, så jeg var innom og veksla 500 lapp skulle fylle for 200 tenkt jeg. Så når jeg kommer ut av Rema 1000, starte jeg bilen vanlig og kjør til bensin pumpen. Lysa på volvo tenner ikke av seg selv da og jeg hadde ikke slått de på. Så kom den bilen som hadde kommet inn på rema i det jeg kjørt til pumpen uten lys, bak meg og sto der mens jeg fylle, når jeg hadde fylt ferdig kom han ut og viste legg at han var politi advokat "han kjørt sivil bil" klokken var over 16:00 og jeg kjørt ute uten lys, Han kom bort til meg og sa at jeg kjørt uten lys. Jeg sa at jeg hadde ikke slått dem på siden jeg skulle stoppe bilen ved bensin pumpen 10m unna, OK sa han, men hvilken lys tenner når du starter bilen "hadde jo nettopp sagt at jeg ikke hadde slått de på" og sier at de ikke tenner automatisk, da ber han meg slå på lysen slår på lysen og han sier at jeg må slå 1000m også noe jeg gjør og da sier har du ikke mere lys, jeg sier nei trenger jeg det alt lyser jo. Da sier han med en sur stemma hadde det ikke vært for at jeg var ferdig på jobb skulle jeg ha gitt deg bot for å ikke bruke lys.. En annen gang ble jeg stopp i et kryss, hadde glemt å slå på lysen, det eneste politiet sa var: vi er snille i dag så vi skal ikke gi deg bot, men jeg måtte slå på lysen før jeg kjørte videre. jeg slo på lysen og kjørte når jeg 2 min etter på svingte inn på bensinstasjonen kom samme bil bak igjen og sa; vi syns bilen bråker litt. Røret som går over baksling hadde løsnet fra potta da jeg kjørt fra der de stopper med i stad sa jeg." Det var litt humpet på veien siden det var dårlig brøytet", men egentlig hadde det vært løst i flere dager. Eneste jeg får beskejd om er å feste det før jeg kjører videre så jeg må inn på Shell og kjøpe en eksoss klemme og de står og venter mens jeg setter den fast, så må jeg starte bilen så de kunne høre at det var OK, noe det selvsagt var nå. Da sa politiet greit nå kan du kjøre igjen. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 du har helt rett! mente gang/sykkelsti.. men det er helt *****isk.. kjører på den smale veien, så plutselig kommer det et skilt at NÅ er d gang/sykkelvei.. å 30 m lengre frem står d samme skiltet, da i motsatt kjøreretning... så plutselig er det 30 meter med gang/sykkelvei midt på veien.... henger jo ikke på greip... så di som har innkjøring til hus innenfor de 30 meterne, kjører da ulovlig hver gang di kommer hjem/skal ut! Hvis det er lovlig å kjøre på den gang- og sykkelstien, skal dette være skiltet med "Kjøring til eiendommer tillatt". Hvis ikke, er det neppe lov å kjøre der. Hør med kommunen din om ikke de kan sette opp et slikt skilt, så er det problemet løst :) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tha sims Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Vet ikke helt om det er den riktige plassen å komme med dette gullkornet.. men.. Leeeeenge siden, var vel kanskje 8 år :). Faren min hadde kjørt litt (+5,10 km/t) for fort, og ble tatt i radarkontroll. Før vi ble stoppet spurte jeg faren min: "Kommer du i fengsel nå pappa?" Siter Dere får ikke signaturen min.. jeg er altfor famous sombrero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 blir stoppet i teknisk kontroll. kontrolløren går bak bilen og bøyer seg ned og kommer fram til meg og sier: "jah. ulovlig trimming." meg. ka? trimming? kontrolløren. " ja. du har skifta til uorgianlt eksosanlegg og bråker for mykje" meg. bråker. bytta det for ei uke og fekk det godkjent dagen før eg blei stoppa. viste han godkjennings papira på lyd nivå. kont. "ok. men da er det i orden da, hmm, ulovlige dekk og felger. dette må du få undersøkt på kontrollstasjonen. meg. ulovlig??? kjørte på 195/50-15. dimensjone både møller, biltilsynet og bilverkstedet hadde sagt at det var innafor krava. kontr. "jaja, la gå da" men eg blei tatt til slutt for senkesett som ikkje var skreve inn i vognkortet. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Ble stoppa på vei fra gardermoen i går. klokka var halv 11 , 11. så jeg fulgte trafikken i høyre fil. lå vell i 130 - 140 ellerno. ser det blinker inn en bil bak meg og pluttselig får jeg blålysa i øya.. Kjører bmw med sota ruter så å bli stoppet av politiet er jo ikke skjelden for en ransakning ellerno hvis de kjeder seg. kom en stuslig kar å ba meg hoppe inn bak i bilen hannes. tok med meg førerkort og vogn kort og gjorde dette. Når jeg kommer inn i bilen ber han meg se på en film. Der fikk jeg se at han kjørte og pluttselig bestemte seg for å måle gjennomsnits hastigheten min. han tok målepunk i en bru. som var sikkert som han sa. Så spurte han om og om igjen " Hvorfor tar jeg deg ikke igjen? HVORFOR TAR JEG DEG IKKE IGJEN? Du kjører en bmw 320. ikke noe MPOWER ( noe det står bak på bilen min ), DU hold BÅNNGASS oppover bakken her!!! " dette gjentok han kanskje 10ganger. Det endte opp med at han bare skulle gi meg 8800kr i bot fordi det var jul og at han egentlig kunne tatt lappen min. Dette var i 100sone. ( han hadde målt gjennomsnits hastigheten min til 132kmt). På filmen ser man blandt annet bilene forran meg. carraveller å andre firmabiler i samme hastighet hehe. Gullkornet her er vell egentlig det at han mente jeg hadde bånnggass på veiene der. 132 i gjenomsnitshastighet :D å " HVORFOR TAR JEG DEG IKKE IGKEN?" . Det som var litt leit var disse 8.800kr`ne i bot hehe. men det var verdt det!! Ingen tvil. " HVORFOR TAR JEG DEG IKKE IGJEN?? " hahah, ler av det enda.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 at han egentlig kunne tatt lappen min. Dette var i 100sone. ( han hadde målt gjennomsnits hastigheten min til 132kmt). .. :hvaskjera Kan han vel ikke! Mister den i 136 i 100 sona.....? Eller er jeg på bærtur nå? Hvertfal det jeg har blit fortalt av onkel! Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 jasså? Jeg fikk hvertfall " høyeste bota " han kunne gitt meg sa han da. Jeg var egentlig glad så lenge jeg ikke mistet den :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andronix Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 jasså?at han egentlig kunne tatt lappen min. Dette var i 100sone. ( han hadde målt gjennomsnits hastigheten min til 132kmt). .. Litt OT; Men må holde hele 141km/t for å miste lappen i 100 sona... Siter Ride it like you Stole it [-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil) [x] -82 Sierra 2.0 Coupe [-] -82 Matra Murena 2.2 S [x] -88 Sierra 2.0 Sedan [x] -76 Kadett C 1.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CarFreak! Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Ikke med trafikk å gjøre men morro alikavel.Jeg kom hjem fra trening og sate bilen i garasjen og gikk opp og tok en dusj. Når jeg kommer ned,står det et par svartkledde skapninger. De spør om de kan stille meg noen spørsmål,jeg tenkte: ja hvorfor ikke?? Så satte vi oss ned ved kjøkkenbordet,og de begynner å spørre hvor jeg var den og den datoen til den og den tiden. Det husket jeg ikke på,så begynte de å snakke om at jeg var observert når jeg gjorde et innbrudd,men jeg hadde ikke gjort det så jeg nektet plent. Så sier han ene med et samme de skal til å gå:"bare mellom os,var du der du??". Da ble jeg sint og ba de komme seg til hellvete ut hvis ikke kom jeg til å klage på dem og de gikk. En annen gang var da jeg kom kjørende fra trondheim og ut mot fosen. Jeg kjørte LANGT over fartsgrensa. Nederst ien bakke der står onkel blå og vinker meg inn,jeg girte ned og ga full spiker og politimannen vinker febrilsk,og stiller seg midt i vegen. Hun som satt på til meg ba meg ta til vettet og svinge inn og det gjorde jeg. Så sto jeg der en stund og ventet,også kommer en snut opp på sia og sier: "Hallo,go dag det er teknisk kontroll",jeg utbryter "JAAAA!!!!" Var sinnsykt lettet. De merket ikke en gang at bilen manglet bremslys. Og du er 17 år?-- Siter '10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Og du er 17 år?-- glad jeg ikke er den eneste som reagerte på den der :P Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest demonen Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 har et par dumme på lager jeg også :D hehe.. kjørte en BMW 730i på vei til jobb, det var glatt ute. kjørte ganke fort, og svingte av til særp med snuten etter meg. så kom blålysa på!! jeg så en busslomme og svingte ganske brått inn der og sto på bremsene!! snutebilen kjørte rett inn i hengerfestet :) hehe.. de sa svært lite, det ble bare skriving av skademelding.. hehe.. husker at jeg nevnte noe om å ligge for nerme bak bilen foran... en annen gang i Moss: kjørte min røde BMW cab med taket nede og høy musikk, da snuten startet å følge etter meg, vi kjørte alle rundkjøringene mot rygge. snuten lå etter uten å gjøre noe, så da bestemte jeg meg for å kjøre noen runder i en av rundkjøringene. etter 2 runder tok jeg snutebilen igjen og lå bak rett dem hehe (dumt).. da satte de på blålysene, men da hadde jeg allerede svingt av mot Rygge mens de måtte ta en runde til med fulle blålys :) hehehe glemmer aldri den episoden der!! ble stoppa seff, og han lurte på hvorfor jeg hadde kjørt flere runder: jeg svarte: jeg hadde en liten mistanke om at dere forfulgte meg.. hehehehe da kom fliret til snutefa1 frem og han holdt på å knekke sammen av latter.. jeje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 glad jeg ikke er den eneste som reagerte på den der :P Var det når dette skjedde ja,skjedde i fjor dette. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg