Kane Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Jeg, T/A455 her på forumet og en annen kamerat hadde vært i Lysekil på cruising, og var på vei hjem sånn i 4-5 tida på natta/mårran. Lå vel rundt 150-160 hele veien på svenske E6 (Helt alene og dritdeilige veier). Passerte en og annen lastebil, men det var de eneste vi møtte på. Når vi kom til grensa på Svinesund sto det væpna politi med veisperringer og vinka oss inn, hadde satt ned farta til 100 da (50/30 sone ved tollen). Da tenkte jeg bare: Faen, er det SÅ ille å kjøre fort? T/A455 var halvveis våken og bakfull i passasjersetet mens han andre lå tvers over i "baksetet" og sov. Da jeg rulla ned vinduet fikk jeg det obligatoriske Maglite lyset rett i øya, og spøsrmål om hvor jeg hadde vært... Akkurat i det han hadde spurt bråvåkna karen i baksetet og ropte høyr som faen: RAGGARTUR I SVERIGE!!!! Og slokna like fint igjen. De tidligere så over seriøse polisene knakk sammen av latter og sa at vi bare skulle kjøre. Dagen etter fant jeg ut hvorfor det var væpna snut på grensa da, for det er liksom ikke hver dag det står poliser med maskingevær noen steder egentlig. Det var Verdensbank konferansen i Oslo dagen etter (Er vel 3-4 år siden nå) og det var masse spetakkel om demostrasjoner og terrorhandlinger under møtet, så alle grensene var forseglet. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Hehe..!! øvelseskjøring med sovende ledsager,da går det fort wettø.Hadde ikke tenkt å stoppe heller,men fant ut i ettertid at det hadde vert rimelig tåpelig for en 17åring å prøve å kjøre fra politiet. Ledasgere(mamma) våknet ikke før jeg vekket henne,og hun skjønte jo ingen ting når vi stod der omringet av politi. Obs:det som står i profilen er feil. Bommet visst med en tast. Hmmm.. Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 La oss for all del ikke komme Off Topic nå? Off Topic? Mannen...ehh...gutten kommer jo med gullkorn på rekke og rad her! *ler* Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pacecar Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 kane den er klart best..... vært på RAGGETUR he he lo som faen nå.. den var fin:) Siter Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa tha beer Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 RAGGARTUR!! :lol :???: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 ok .. han sier i en post at han var 17 selv .. han sier at hu som satt vedsidenav ba han svinge inn .. han sier at morra sov han sier at det var fler i bilen Så morra satt ikke vedsiden av? og de fikk ikke bot for det? ("kjørelærern" skal sitte i passasjersetet) Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Jammen faen a gutter, la nå være å mase fordi alle ikke klarer å forklare seg så bra. ofte jeg har øvelseskjørt uten at en voksen sitter vedsiden av. alle er ikke regelryttere å gjør alt etter boka. Sorry men sant. ( det finnes de som faktisk ikke bruker L også ). La oss komme inn på saken igjen her isteden for å spore av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking_Mo Skrevet Desember 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Jammen faen a gutter, la nå være å mase fordi alle ikke klarer å forklare seg så bra. ofte jeg har øvelseskjørt uten at en voksen sitter vedsiden av. alle er ikke regelryttere å gjør alt etter boka. Sorry men sant. ( det finnes de som faktisk ikke bruker L også ). La oss komme inn på saken igjen her isteden for å spore av. du er en kompis av han, uten tvil. hihi.... Siter Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters. Privat : 96 Volvo 850 T5 Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver. Garasjen: 91 Volvo 245 230FT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Jammen faen a gutter, la nå være å mase fordi alle ikke klarer å forklare seg så bra. ofte jeg har øvelseskjørt uten at en voksen sitter vedsiden av. alle er ikke regelryttere å gjør alt etter boka. Sorry men sant. ( det finnes de som faktisk ikke bruker L også ). La oss komme inn på saken igjen her isteden for å spore av. Er vel ikke verdens beste til å uttrykke meg nei. Var full bil,og ja,jeg fikk advarsel og fikk ikke kjøre videre. Men det er faktisk lov å øvelseskjøre med full bil. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 ']136' date=' rett skal være rett! 70 og over mister du lappen hvis du har 36 over fartsgrensa. 100+36=136 :) Selv blitt stoppa i 132, da fikk jeg en innføring i det her, 7800 i bot[/quote'] Da foreslår jeg at du ringer politimannen igjen, og ber han ta en titt i GP-4091 (eller hva det heter, har den ikke liggende på denne maskina), og se hva grensa for å miste lappen i 100-sone er. For den er 141, ikke 136. Den med at "fra 70 og opp er det 36km/h" kom før det var 100km/h i Norge.. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Da foreslår jeg at du ringer politimannen igjen, og ber han ta en titt i GP-4091 (eller hva det heter, har den ikke liggende på denne maskina), og se hva grensa for å miste lappen i 100-sone er. For den er 141, ikke 136. Den med at "fra 70 og opp er det 36km/h" kom før det var 100km/h i Norge.. :) Fikk brev med forenkla forelegg på julaften. Fra 70 og oppover, mister du lappen på 36 over! Om du vil kan eg scanne inn til deg! Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Fikk brev med forenkla forelegg på julaften.Fra 70 og oppover, mister du lappen på 36 over! Om du vil kan eg scanne inn til deg! Vel, la oss sitere "Politiets trafikktjeneste - instruksverket GP-4027".. Fartsgrense 100 km/t motorvei kl. A: Fart: ………………………...…..……...………………………. Inndragningstid: (inntil 141 km/t ………………….....………...………………………. 3 — 4 mnd.) 141 — 145 ………………….....…….……….………………………. 3 — 5 mnd. 145 — 147 ………………….....…….……….………………………. 5 — 6 mnd. 147 — 149 ………………….....…….……….………………………. 6 — 7 mnd. 149 — 151 ………………….....…….……….………………………. 7 — 8 mnd. osv. Bare for å unngå forvirring, "inntil" 141km/h betyr ikke fra 136 til 141. For å vise det ved å se på 30sonen; Fartsgrense 30 km/t: Fart: ……………………..……………………………………. Inndragningstid: (inntil 56 km/t ………………………………………………………. 3 — 4 mnd. 56 — 65 ………………………………………………………………. 3 — 7 mnd. 65 — 70 ………………………………………………………………. 7 — 9 mnd. osv. Som en sikkert vet, så er 56km/h grensa for å miste lappen i 30-sona (ergo samme tallet der det står 141 i 100-sona). Så du kan ha fått brev om mye rart igrunn, men når GP-4027 sier noe annet, så tror jeg faktisk jeg ville ha stolt mer på det, enn hva noen har skrevet i et brev. Det er vel GP-4027 de skal følge ved kontroller og slikt. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andronix Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 For å støtte Marvil litt til vil jeg henvise til Dagbladets oppslag vedrørende Vollvik`s tatt av førerkort :) Tap av førerkort Her står det en liste over hastigheter som medfører at man blir fotturist.. Siter Ride it like you Stole it [-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil) [x] -82 Sierra 2.0 Coupe [-] -82 Matra Murena 2.2 S [x] -88 Sierra 2.0 Sedan [x] -76 Kadett C 1.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 For å støtte Marvil litt til vil jeg henvise til Dagbladets oppslag vedrørende Vollvik`s tatt av førerkort :) Tap av førerkort Her står det en liste over hastigheter som medfører at man blir fotturist.. Se derja.. :) Står forøvrig at man mister lappen i 126 i 90-sona, dette gjelder motorvei klasse B. På motorvei klasse A (90km/h) forsvinner den på 131. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 For å støtte Marvil litt til vil jeg henvise til Dagbladets oppslag vedrørende Vollvik`s tatt av førerkort :) Tap av førerkort Her står det en liste over hastigheter som medfører at man blir fotturist.. Jeg har blitt tatt i 116 km/t i 80 sone (Fotoboks), fikk 4800kr i bot men ingen inndragelse av førerkort... Men det var en måned før prikksystemet kom da, mulig bøtesatsene og grensene var annerledes da... Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg