Gå til innhold

Mk4 GTI motor i en G2?

Ranger emnet


MSpeed

Anbefalte innlegg

går motoren fra en golf mk4 gti rett oppi en golf 2? og hva med girkassen og sånt? Motoren jeg prater om er altså Vag sin 1,8l Turbo. Mye jobb å bytte motor? Må jeg gjøre noe spesielt med understellet annet enn å bytte bremser? vil det orginale 8v understellet tåle turbo motoren? trenger alt av tips osv her...

 

Mvh Jon Christian/MSpeed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt gjort mange ganger.

 

Motorfestene er, om jeg ikke husker helt feil, like. Det har også blitt laget et ledningsnett som skal gjøre at motoren blir "plug'n'play".

 

Med G60-understell bør bilen kunne bli godkjent, da motoren ikke er betydelig mye tyngre enn G60-motoren. Effekten på den originale motoren er også (som oftest) bare 150 hk.

 

Dyrt blir det, men det går.

 

Sjekk på VWVortex. Mange som har gjort det på forumet der.

 

edit: Gidd å vær så rask a, Sverre.. :P

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Let i Sverige.. Er vel det enkleste. Kan jo se i Tyskland også, men det er litt mer knotete å få det fraktet..

 

Pris? Nok.. Vil tippe at du må ut med rundt 15 eller mer for bare motoren.

Ledningsnett koster rundt 8.

Understell kommer an på hvor heldig du er.. :) 5 lapper kanskje.

I tilegg kommer overhaling av motoren, chip (du vil jo ha mer effekt etter godkjenninga er tatt, selvfølgelig), større turbo, ic, dyser...

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey. Vet generelt lite om disse 1,8t motorene. Er det et sted hvor jeg kan lese mer om de? er det samme motor i MK4 GTI som i audi A3 1,8t og passat 1,8t? er det 20v? Er motorkoden på denne 1,8t motoren AEB?

 

ser ut til at jeg må sette av en 30-40 000 på dette motor byttet ja, mye penger men...blir helt rått når det er ferdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AEB står i bl.a. A4, og står feil vei. denne har et annet innsug (og sikkert flere ting).

 

Fra en bil med langsstillt motor er to av festene feil opp mot G2 sine. Og clutchen kommer på feil side av svinghjulet.

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

 

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, sies det ledningsnett, så er det forsåvidt det, men trenger ikke bytte hele el-nettet for å gjøre denne jobben, selv om det stregnt tatt er det eneste.. finnes mange som kan flette inn motorstyrings nettet til disse motorene i g2 nettet, men skal ha kontroll på ting for å få det til..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kan være lurt å kjøpe et front cut. Får det fra tyskland for forhåpentligvis ikke så alt for mye, vet jugern i Hokksund og Norskbildelsenter ihvertfall gjør det. Kan være en mulighet og høre med dem. Kan jo få tak i en "hel" skadet bil og da, så har du jo alt. Tas inn som delebil så ikke moms og skatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår