Gå til innhold

lakkering av bil

Ranger emnet

KadettC16v

Anbefalte innlegg

Har en bil jeg har tenkt å bare lakke "midlertidg" liksom, har et rullende prosjekt men trenger ny lakk men vil bare ha det som midlertidig til jeg er ferdig med bilen for å så lakkere den på skikkelig vis, har hørt noen sier jeg må vente til skikkelig lakk for ellers blir det så mye arbeid. Hva sier dere? tips til hvordan jeg kan lakke den? å rulle den blir vel lakken veldig tykk visst jeg skal pusse ned igjen..

Håper på gode svar

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt rullende prosjekt og det jeg gjorde var å rullemalte...har malt om 2 ganger denne tiden for å få litt forandring og jeg syns det gikk lett å pusse ned :) bare prøv å rull det så tynt som mulig..men hvis du bruker helblank lakk som ru ruller på må du ha litt tykkere på siste laget slik at det blir blank...ellers blir det matt..hvertfall min erfaring da...

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hellothere

Om det så er liksom lakk, bruk benga lakk.

Sprøyt det på, ingen rulle det blir bare tull.

Jeg har flere bengalakk "tester" som har gått bra.

Eneste ulempen er at det bruker en måned å gjennom herde :hammer

Men er et sant helvete å pusse ned igjen.

Men er utrolig morsom å holde på med. Og skaffe seg erfaring med

cheers

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du. vil bare si at viss du har tenkt å lakke bilen seriøst siden, så fraråder jeg deg å gjøre noe til du skal lakke bilen ordentlig, pga av at det er veldig mye arbeid med ned pussing av lakken, og d GJELDER ALL LAKK, er det noen som sier noe annet så har dem ikke prøvd det:) veldig viktig med skikkelig grunnarbeid for fin finish. lykke til:)

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sprøyta noen biler med bengalakk og det har ekstremt bra dekkevne og glans spør du meg. Men om man skal lakkere bilen i skikkelig billakk etterpå ville jeg ikke ha brukt det, jeg har pussa ned en hel bil som har vært lakka i bengalakk før jeg skulle lakkere med skikkelig lakk etterpå. Det er rett å slett en jævla drittjobb!!

Bengalakk + billakk = fiasko!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la heller bilen se ut som et dass til du får på noe ordentlig lakk... mye merarbeid om du skal lakke flere ganger i løpet av kort tid, men det skjønner du sikkert. men du må for all del ikke kjøre rundt med "bart" stål. sprøyt på noe grunning over barflekkene om du allerede har begynt nedpussingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la heller bilen se ut som et dass til du får på noe ordentlig lakk... mye merarbeid om du skal lakke flere ganger i løpet av kort tid, men det skjønner du sikkert. men du må for all del ikke kjøre rundt med "bart" stål. sprøyt på noe grunning over barflekkene om du allerede har begynt nedpussingen...

Grunning er ikke tett så det bør han heller ikke kjøre rundt med. Om han ikke bruker epoxygrunnning da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider