Trond D Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Har hørt at om mann skifter ut luftmengdemåleren med en større så vil mann få litt ekstra hest. Er det sant? Noen som har erfaringer med dette og kan si vilke som passer? Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"RULLE" Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Har hørt at om mann skifter ut luftmengdemåleren med en større så vil mann få litt ekstra hest. Er det sant? Noen som har erfaringer med dette og kan si vilke som passer? Hehe,det tviler jeg hardt og brutalt på,da må du ihvertfall oppgradere mye mer enn som så tror jeg..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 du kan ta lmm fra f.eks bmv e34 535(mener jeg det er) som er 3", og da kan du ha 3" fra filter helt til spjeldet..men tror ikke det orginale spjeldet er mer en 2.5, så større enn det er uansett ikke vits.. tror det er mest på snurbobiler en oppnår noe med dette..og jeg har hørt at volvomotorer har relativt god luftilgang orginalt.. noen som kan bekrefte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Ok, greit å vite om de små tingene man kan gjøre og ikke gjøre! Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 tror det er mest på snurbobiler en oppnår noe med dette..og jeg har hørt at volvomotorer har relativt god luftilgang orginalt.. noen som kan bekrefte? Cluet ligger vel i at det er forskjellige verdier i pot'en som sitter i lmm'ene, og du derfor kan lure ECU'n til å tro at du har mere gasspedal og derfor suger mere luft, og den vil da igjen gi mere drivstoff.Det FUNKER, men i hvilken grad du får så mye mer ut av motoren avhenger nok av en del ting... Tror neppe dette er det første stedet jeg ville begynt å "trimme" en motor. Open-air luftfilter + eksos er vel et bedre sted å begyne på en sugemotor. Kjører du med snurre/eksos-propell så er det jo så meget annet du kan gjøre for å få mer makt ned i asfalten. Mvh Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 hm ja stemmer..viste ikke at det var det som var poenget, men egentlig ganske genialt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet November 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 ok, takk. Tror ikke det blir noe trimming på denne motoren. Fikk pris ferdig montert hos volvo huggeren 30 000 for 940 turbo med t9 kasse. Virker mer intresangt, men da må det spares en stund. For se hva det blir. Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 grunnen til at vi setter på 3" lmm på volvoturbomotor er fordi denne matcher 465ccm dyser bra, som gjør at du gir motoren mer bensin(=lade mer= mer hk) uten at den går for fett som den vil gjøre om du bare bytter til større dyser. er nok 0 poeng å sette på en n\a volvomotor. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 det skal du ikke si faktisk.... du må huske på at det er tungt for motoren å suge gjennom den klaffen. hørte om en bil de hadde bygget om ifra klaffe (luftMENGDEmåler) til het-tråd (luftMASSEmåler), og effekten hadde økt med 10% bremset på en sugemotor. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 ok, takk. Tror ikke det blir noe trimming på denne motoren. Fikk pris ferdig montert hos volvo huggeren 30 000 for 940 turbo med t9 kasse. Virker mer intresangt, men da må det spares en stund. For se hva det blir. hva er t9 kasse? annet ord for M90? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet November 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 ehh... sikker det ja. Var gammlingen som snakket med dem og videre fortalte til meg. Du ble vell litt sugen på en slik motor? Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Er det ikke masse på den bilen da? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 masse mengde..vetta faen..er sånn "rør bit" med en liten klosse på, som kobles til me en plugg som har masse ledninger på seg;) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 hvis du ser inni den så ser du det. er det en klaff som er "i veien" er det en mengdemåler, og er det en tråd som stikker ned i røret er det en massemåler. men siden du har en motor i B230FS regner jeg sterkt med at du har luftmassemåler... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 okei ja da er det masse.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg