Gå til innhold

Luftmengdemåler!

Ranger emnet

Trond D

Anbefalte innlegg

du kan ta lmm fra f.eks bmv e34 535(mener jeg det er) som er 3", og da kan du ha 3" fra filter helt til spjeldet..men tror ikke det orginale spjeldet er mer en 2.5, så større enn det er uansett ikke vits.. tror det er mest på snurbobiler en oppnår noe med dette..og jeg har hørt at volvomotorer har relativt god luftilgang orginalt.. noen som kan bekrefte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er mest på snurbobiler en oppnår noe med dette..og jeg har hørt at volvomotorer har relativt god luftilgang orginalt.. noen som kan bekrefte?
Cluet ligger vel i at det er forskjellige verdier i pot'en som sitter i lmm'ene, og du derfor kan lure ECU'n til å tro at du har mere gasspedal og derfor suger mere luft, og den vil da igjen gi mere drivstoff.

Det FUNKER, men i hvilken grad du får så mye mer ut av motoren avhenger nok av en del ting... Tror neppe dette er det første stedet jeg ville begynt å "trimme" en motor.

Open-air luftfilter + eksos er vel et bedre sted å begyne på en sugemotor. Kjører du med snurre/eksos-propell så er det jo så meget annet du kan gjøre for å få mer makt ned i asfalten.

Mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takk. Tror ikke det blir noe trimming på denne motoren. Fikk pris ferdig montert hos volvo huggeren 30 000 for 940 turbo med t9 kasse. Virker mer intresangt, men da må det spares en stund. For se hva det blir.

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at vi setter på 3" lmm på volvoturbomotor er fordi denne matcher 465ccm dyser bra, som gjør at du gir motoren mer bensin(=lade mer= mer hk) uten at den går for fett som den vil gjøre om du bare bytter til større dyser. er nok 0 poeng å sette på en n\a volvomotor.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider