Gå til innhold

speedometer-, fanger- og tomgang-spørsmål

Ranger emnet

selbekk

Anbefalte innlegg

Denne ble litt tredelt, men prøv å følg meg:

1. Speedometeret funket plutselig ikke her om dagen. Så, under kjøring hoppet det plutselig inn igjen. Dette har skjedd iallefall to ganger. Hva bør jeg gjøre, og hvor er speedometer-kabelen festet?

2. Hvordan får man av fangeren foran. Original selvfølgelig.

3. Jeg rengjorde ISVen (la begge rørene i injector trim ca. to timer, pluss litt småpuss etterpå for å få vekk bensin og oljesøl), men den er fortsatt litt ustø på tomgangen når man starter den. Den svinger veldig, ofte nedi 200rpm og slikt. Hvordan fikser jeg dette?

Håper dette ikke ble for mye på en gang, men tenkte dette var bedre enn tre forskjellige poster.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ble litt tredelt, men prøv å følg meg:

1. Speedometeret funket plutselig ikke her om dagen. Så, under kjøring hoppet det plutselig inn igjen. Dette har skjedd iallefall to ganger. Hva bør jeg gjøre, og hvor er speedometer-kabelen festet?

2. Hvordan får man av fangeren foran. Original selvfølgelig.

3. Jeg rengjorde ISVen (la begge rørene i injector trim ca. to timer, pluss litt småpuss etterpå for å få vekk bensin og oljesøl), men den er fortsatt litt ustø på tomgangen når man starter den. Den svinger veldig, ofte nedi 200rpm og slikt. Hvordan fikser jeg dette?

Håper dette ikke ble for mye på en gang, men tenkte dette var bedre enn tre forskjellige poster.

1. Er ikke helt sikker på nøyaktig hvor denne sitter, men er nok en stor sannsynlighet for at den siter i girkassa...

2. Det letteste er å ta av frontfangeren med stålet og alt...Hvis du legger deg ned under fronten på bilen så sitter det to bolter (17mm hvis jeg ikke husker helt feil) på hver side, skru ut disse fire og vips så er fangeren ute...

3. Dette kan være så mye, er ikke nødt til å ha noe med regulatoren å gjøre..Kan være tenningsfeil, altså dårlige kabler (disse skal ha ca 5 Ohm hvis jeg ikke tar helt feil), plugger kan være dårlige, rotor og fordelerlokk..Blå tempføler..Har du målt ladetrykk??Hvis ikke kan det være vakuum- eller trykklekkasje som kan forårsake at den suger falskluft..Sjekk om veivhjulet ditt sitter godt nok fast..Er ikke sikker på om det er veiv-akselføler på disse bilene, men den var gåen på en Vectra jeg hadde og da svev den som en dass..Kan også være lambda som er gåen..Sjekk CO-pot med et multimeter at den viser riktig verdi (ca 450-500, måles på 1. og 3. stikk)..Har også selv problemer med tomgangen på min og jeg har gjort det meste, men ingenting har fungert til nå...Håper du har bedre flaks!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for kjapp tilbakemelding :)

1. Hvis den er "rundet" som du sier, da må jeg skifte hele, ikke sant?

2. Tusen takk, da må jeg få den opp på jigg, for den er altfor lav som den er nå :)

3. La meg forklare hvordan den er, så dere kan være litt mer spesifikt med hva den kan være. Når jeg starter den kan den ENTEN legge seg pent på rundt 900 omdreininger, eller gå opp på 1000 omdreininger og rett ned på nesten kvelingsnivå (200-300 omdreininger). Hvis jeg gasser den litt, og sakte men sikkert slipper den ned, stabiliserer den seg til slutt, og fungerer helt fint etter det. Hjalp det litt?

Igjen, tusen takk :D

Kris Selbekk

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ny vaier ja. Koster ikke noe den. Skal ta bilder av der den sitter i kveld jeg og poste de om du vil. Men du. fra spøk til revolver. Skulle du ha de porsche speilene det er snakk om i en tråd her?

Det er veldig mulig det ja. Tror jeg skal gå for clean porsche style på bilen min :)

Kris Selbekk

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider