Gå til innhold

12volt vifte med varmeelement

Ranger emnet

jhouge

Anbefalte innlegg

Trenger en varmevifte til bilen. Stooort rom og dårlig varmeapparat gjør at det er dårlig sirkulasjon og ikke minst dårlig varme bak.

Noen som vet hvor jeg kan få fatt i en 12v vifte med varmeelement, som egner seg til å montere i bil?

Bilen er en Voyager, 7 seter.

Hadde tenkt å montere vifta under den bakerste seteraden.

Jaman

2002 VW Sharan 1,9Tdi (mti)

1994 Plymouth Grand Voyager(Til salgs)

N 59° 49' 53.47"

E 10° 47' 16.47"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket på sjapper som selger ymse bilrekvisita? Problemet ditt ligger vel i å finne en på 12 volt kan jeg tenke meg... Biltema solgte for noen år siden en sånn varmevifte til bakruta på gamle biler uten varmetråder..

EDIT:

mekonomen selger en 150W varmevifte til 275,- produktnummer: 40-6151.

Sjekk ut den du ;)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mye futt i disse viftene gitt... 12v er litt lite til varme, blir så høy strøm hvis du skal ha mye effekt... du kan jo prøve, men tror du blir skuffet. En slags diesel/bensinvarmer ala webasto er en myye bedre (og dyrere) løsning...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke akkurat annbefale og kjøpe en sånn liten viftesak.. muttern kjøpte i fjor noe lignende på bilextra for viften på bilen gikk.. hadde den plasert på dersjen, tok ikke vekk doggen en gang av ruten..

Hadde heller ville prøvd å "renska opp" varmeregistere.. alså ta av slangene som går inn i torpedon, sette vannslangen på den ene og la det sprute gjennom.. Virket bra på "goførtin" til fattern..

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ikke manglende guffe i anlegget.

Snarere størrelsen på kupeen.

Siden alle dysene sitter i dasbordet, er det lite sirkulasjon i lufta bakerst i bilen.

Gulvet er helt flatt, så jeg har ingen steder å legge slanger bak. Derfor har jeg eksludert et eget register bak i bilen.

Dersom viften har "lunk" og grei sirkulasjon, gjør den nok jobben...

Jaman

2002 VW Sharan 1,9Tdi (mti)

1994 Plymouth Grand Voyager(Til salgs)

N 59° 49' 53.47"

E 10° 47' 16.47"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger en varmevifte til bilen. Stooort rom og dårlig varmeapparat gjør at det er dårlig sirkulasjon og ikke minst dårlig varme bak.

Noen som vet hvor jeg kan få fatt i en 12v vifte med varmeelement, som egner seg til å montere i bil?

Bilen er en Voyager, 7 seter.

Hadde tenkt å montere vifta under den bakerste seteraden.

Jeg har hva du trenger ;)

En Webasto Thermotop T 5KW bensinvarmer.

Kombiner den med et ekstra register under bakerste seteraden så har du flust av varme. i tillegg har du også muligheten til å sette på Webastoen med fjernkontroll inne fra din egen stue, slik at du kommer ut til en varm og isfri bil når du skal kjøre noe sted.

Hadde dette i gamle bilen, men det ser ikke ut som om det blir plass i min nåværende bil, så et salg kan være aktuellt

Lenke til kommentar
Del på andre sider