Gå til innhold

Tallskiver til 740 Turbo

Ranger emnet

Glenn`

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurte på om noen her har prøvd å lage seg egne tallskiver til 740 turbo instrumentene.Har disse på min bil og er ute etter noen som har og sende eller noe.Vet jo at man kan få kjøpt men koster jo en del mere også.Tenkte jeg skulle modde di litt i photoshop eller noe.Finne på noe tøft.

Takk til alle som hjelper til :thanks

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt et skrekkscenario når jeg tok ut instrumentpanelet på mercedesen, så jeg må bare spørre... Er det vanskelig + lett å ødelegge noe når man tar det ut på Volvoen?

07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack

65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18

x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE

Selger: B28E kam (ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt et skrekkscenario når jeg tok ut instrumentpanelet på mercedesen, så jeg må bare spørre... Er det vanskelig + lett å ødelegge noe når man tar det ut på Volvoen?

Har aldri gjort dette selv men tror at hvis man tar 1 skritt av gangen og er forsiktig skal det ikke være noe problem :) er vell mest redd for å knekke nålene..

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort dette på både Mercedes og Volvo740.. ganske enkelt på begge biler.. bare å ta seg litt tid og ikke ha hastverk.. 'Må du ta av målerene, så ta di forsiktig av, og merk deg hvor di sto, ellers må du som sagt tiligere opp me instrumenthuset igjen..

1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879

x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434

x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges

x 1985 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Fant disse vis man vil lage en egen versjon er noen eksemplarer i forskjelige farge og sånt

Link

Mvh Jørn

takk takk...blir den turbotrykks skiven å bli rett hvis man setter den på over den orginale der det bare viser farger...?hadde jo vært litt rått da! cheers

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håhå detta blir rått! må nok ha meg sånne jeg og jah! men som glenn sa, noen som vet nøyaktig størelse en må printe ut i for at det skal stemme?

noen som vet hvor jeg kan få blåe eller andre passende dioder som er ferdig lodda til "volvo-sokkel" og helst med motstand å sånnt? en som hadde kjøpt sine fra dk, men greit om noen hadde i norge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håhå detta blir rått! må nok ha meg sånne jeg og jah! men som glenn sa, noen som vet nøyaktig størelse en må printe ut i for at det skal stemme?

noen som vet hvor jeg kan få blåe eller andre passende dioder som er ferdig lodda til "volvo-sokkel" og helst med motstand å sånnt? en som hadde kjøpt sine fra dk, men greit om noen hadde i norge..

hør med john k på forumet ned den hvite styla 740'n.han har blåe dioder i bak tallskivene hans :) sjekk innlegget hans!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd men noen sier de skal bli i riktig størelse i photoshop. vet ikke personlig fant de på Faq delen på 7/900 klubben i sverige

tok en inn i photoshop og prøvde å zoome ut 2 ganger...tror kanskje den ble rett da.... :rolleyes:

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bildet e like stort når du skriver ut uansett om du zoomer :P

men eg vet ikkje om det e forskjell på tegneprogrammene, hadde egnetlig trodd at det var det samme..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bildet e like stort når du skriver ut uansett om du zoomer :P

men eg vet ikkje om det e forskjell på tegneprogrammene, hadde egnetlig trodd at det var det samme..

jupp.vet det ;) må vell kanskje bare måle seg fram selv...

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider