htn Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 hei! er neonlys og spinnere forbudt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 neonlys er ikke lov og kjøre med på. Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baufish Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Hvertfall neonlys under bilen er forbudt på off. vei. Men jeg ser ingen grunn til at spinners skulle være forbudt, men hvem vet her til lands..? Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
detuktioner Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 En jeg vet om fikk 2000,- i bot på et streetmeet, idet han lukeparkerte skrudde han på neonlysa, det ble dyrt ja! assman Siter '86 Vw Polo 86c Coupé Vi lærer alle av våre feil....Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 hei!er neonlys og spinnere forbudt? Vet om en BMW med spinners, han tok dem av for en grunn, men tror da det er lov. Neon under bilen er ikke lov, heller ikke i interiøret, hvis det blender fører. Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antheus Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Begge deler er forbudt.......ifølge "The style-police" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 hvorfor er spinnere forbudt? folk kan bli lurt siden det ser ut som han kjører??? Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alcapaal Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 hvorfor er spinnere forbudt? folk kan bli lurt siden det ser ut som han kjører??? Ikke sikker, men er forbudt ja. Det er også forbudt men neonlys inne i bilen(ikke bare under) så lenge bilen ikke står stille... Siter 87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM * 98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT * 99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT * 07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blinklys Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 hæ?`er det ikke lov å ha neon lys når du har parkert? kun når en kjører det ikke er lov...har jeg hørt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Ja, begge deler er ulovlig. TAKK Å LOV. Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Neonlys er forbudt på grunnlag av reglene for lys på kjøretøy. Søk på forumet så finner du mange tråder om dette, med linking til paragrafer i lovverket. Spinnere er vel ikke forbudt, med mindre de går utenfor hjulbuen. Er vel neppe laget noen spesialregler for spinners (enda) så det går nok på de samme reglene som felger generelt. Hvis noen har en paragraf som forbyr det, vennligst post den her sånn at vi får et endelig svar istedenfor folk som påstår uten å vite ;) Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Lurer man på noe ang lovverket søker man på http://www.lovdata.no eller ringer Biltilsynet. Ved å spørre her får man bare masse "jeg tror" og "en jeg kjenner" svar... Håper dette hjalp ;) Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Lurer man på noe ang lovverket søker man på http://www.lovdata.no eller ringer Biltilsynet. Ved å spørre her får man bare masse "jeg tror" og "en jeg kjenner" svar... Håper dette hjalp ;) Utrolig hva man finner bare man søker på forumet ;) Linken er til Lovdata.no: Link til Forskrift om tekniske krav og godkjenning av kjøretøy, deler og utstyr (kjøretøyforskriften). Pluss brevet som en her på forumet skrev til Biltilsynet. Til D H Viser til Deres mail med spørsmål om neonlys montert på bil. Kjøretøy må ikke ha andre lykter eller refleksanordninger enn de som er påbudt eller tillatt etter gjeldende regler. Neonlys er ikke tillatt. Høytsittende midtmontert stopplys skal være E-typegodkjent og merket S3. Ingen lys tillates å være forstyrrende for fører og fører skal sørge for å ha tilstrekkelig utsyn. Dette betyr at det ikke kan brukes lys inne i bilen som reduserer førerens sikt eller som forstyrrer andre trafikkanters trafikkbilde. For et oversiktlig trafikkbilde er det viktig med enhetlig lysbestykkning på kjøretøy. Oslo 22.03.2004 Med hilsen Risløkka trafikkstasjon Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 eg fekk høra at spinners er ulovloig fordi viss bilen står i ro og det kommer ett søtt nusseligunge bort og begynner å spinne på felgen og putter fingra borti så ZAPP ein finger mindre og ein gråtane unge.. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andronix Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 Syntes reglene om innvendig belysning blir litt dumt..Snart blir vel cd / dvd spillere satt under noen form for regler om lys osv.. Siter Ride it like you Stole it [-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil) [x] -82 Sierra 2.0 Coupe [-] -82 Matra Murena 2.2 S [x] -88 Sierra 2.0 Sedan [x] -76 Kadett C 1.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg