Gå til innhold

Hvor mye vil overhaling av automat-kassse komme på ca..??

Ranger emnet

nakj

Anbefalte innlegg

HEi

Har en Volkswagen Golf III 1994 modell kjørt ca 150'000 Automat;

Har merket at bilen min begynner og hakke litt når eg setter den i Drive de første 10-50km/t når den skifter gir.. :( ikke mye altså, men bør vel ordnes før det forverres? Akkurat som en slags clutch som slurer.. har litt lite peiling.. tenkte levere den inn på verksted.. men litt greit og vite hvor mye det er snakk om..

Lurer på om noen vet sånn cirka pris for overhaling av dette?

Mvh Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk greie på hva som var galt.. og blir jæveligt dyrt og skifte, han mente eg burde skifte hele kassen om eg skulle få det billigt... noen som vet hvor eg kan få tak i automat kasse til bilen min for en grei pris og helst ikke eldre en 94-

Norskbildelsenter selger nyoverhalte gearkasser med garanti.

send de en mail og spør om pris..

Eller så kan du jo se på http://www.bruktbildeler.com

99' Passat 1,8T

98' Golf 3 cab (solgt)

86' Jetta (r.i.p.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NBD skulle ha 10000 for en overhalt motor,med den gamle motoren i innbytte. dette uten demontering og montering.. + 1 års garanti.. så må du rekne med frakt frem og tilbake stavanger - oslo. fortsatt litt dyrt :( har lite lyst og legge i så mye..

Fikk og et tilbud på et lokalt bilverksted. Dei hadde en brukt kasse-94mod samme type som eg har nå. kunne få det for 14000 med alt, demontering og montering av brukt motor+oljeskift ol.

finner ingen andre utveger..

om eg ikke kan prøve og selge den da.. gå ned 14000 i pris .:;( får kanskje enda mindre pga kassen..

gjidde 45000 for den for 1 år siden.. helt strøken kun kassen som er sliten..

Hva ville dere anbefalt?

Hilsen desperat golf eiger helpme

En ting er sikkert, skal ALDRIG kjøpe bil med automat-kasse mer! :ex_machin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om eg selger motoren og girkassen vil eg ikke få mye for den når girkassen er defekt?? om eg gjør så må eg jo få tak i ny motor og girkasse dette blir jo mye dyrere, tenke på arbeid og..

har sjekka med mange forskjellige bilopphøggere, prisene på motorene ligger på alt rundt 6000-10000, nå får eg arbeid og girkasse i en pris med garanti for 14000kr. Men si ifra om du ser noen billige automat kasser.

Kan jo hørre om han kan ta den gamle girkassen i innbytte og få noe rabbatt på prisen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider