Hifonic Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Hei! Vil nå ha noen tips fra noen med erfaring på mellomtone. Skal spille sammen med DLS iridium diskant og DLS MS6 midbass. Blir aktiv deling.. Jeg liker lyden fra diskanten min og vil gjerne ha noe som passer bra til den. Mellomtonen skal plasseres på dashbordet vinklet mot lytter i sjåførsetet.. Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Hvorfor ikke gå for "Morel wannabe"-domen til DLS? Skulle nok ha fungert det... Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Ja, har sett på den. Men vil gjerne ha no som 4", burde vel egentlig ha nevnt det.. Men er ikke ute etter fullt DLS front da midbassene nok oppgraderes etterhvert.. De som har noe bra å selge fra sine butikker kan gjerne komme med tilbud på pm altså ;) Prisklasse er noe rundt 1000-2000kr Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Sitt inne i helga og spar penga du ellers ville brukt på pils, drinker, kebab og taxi så får du råd til en CDM 54, Hybrid Ovation 4 el.l vettu :D Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Sitt inne i helga og spar penga du ellers ville brukt på pils, drinker, kebab og taxi så får du råd til en CDM 54, Hybrid Ovation 4 el.l vettu :D Av de tingene der bruker jeg bare peng på kebab, av og til :D Hva koster en CDM 54? er det bare mellomtonen? Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 OT: Jalla, nå vet jeg ikke hvor mye du bruker på ei helg på byen, men tror ikke jeg ville spandert en helkveld på deg hvis du klarer å spare inn hybrid på ei helg altså cheers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Det er dyrt å feste på bygda når en kun drikker brunt, type XO og må ta taxi en halvtime hver vei vettu cheers :D Mente nå at om Hifonic har 2k å rutte med så er det fort å spare inn de resterende 790 som mangler for et par av disse hvis en sutter på totten og spiser knekkebrød ei helg ;) Det virker imidlertid som om du må ha en enorm appetitt for at dette skal gå opp i opp siden hver av disse koster 2790 pr. par, hehe :D Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Lotto er tingen! Da kan du både feste og bygge;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Lotto er tingen! Da kan du både feste og bygge;) Haha, når man bygger er jo en 0.7 den beste kompisen man har :D Men nok off topic Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 Mellomtonen er vel det elementet som har mest å si for totallyden i systemet, så svært mye avhenger av din personlige smak her.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 Har du delefilter til dette oppsettet ditt? Det finnes filter fra en viss leverandør som deler på 300 Hz og 3800 Hz spesiellt tilpasset denne type mellomtone. Kopiert og pastet fra http://www.morelhifi.com: Woofer: 300 Hz/12dB Midrange: low 300dB 6dB, High 3800Hz 6/12dB (Variable) Tweeter: 3800Hz 6/12dB (Variable) Crossover Controls Midrange upper frequency Slope Cut: 6/12dB Midrange Level: -2dB, 0dB, +2dB Tweeter Frequency Slope Cut: 6/12dB/Octave Tweeter Level: -2dB, 0dB, +2dB Wiring options Standard, bi-amp, bi-wire Håper dette er til hjelp. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet November 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 Hei! Blir aktiv deling.. :) Men MOrel virker jo helt kurrant, men er muligens ute etter noe mer spesielt(?) Hmm, vet ikke helt.. Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 hvor langt ned kan du dele med filteret ditt? jeg ville ikke valgt en dome pga at den ikke takler å spille så langt ned, hva med å prøve seas sine 4"? jeg har kun positve erfaringer med dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 Personlig er jeg heller ikke særlig begeistrert for domer i mellomtone området. Grunnen er derimot ikke årsaken Anders (autod) har, men rett og slett at jeg mener domer fungerer dårligere enn koner under 1000hz. Personlig bryr jeg meg lite om den begrensede evnen nedover i frekvens, jeg er ikke så opptatt av lav deling, hvertfall ikke på små elementer. En 4" har, uansett hva mange vil hevde, ikke evnen til å frembringe troverdig dynamikk ned mot 100Hz. I mine ører bør man ikke dele 4" særlig lavere enn 300-400Hz om man er ute etter troverdig dynamikk. Jeg er alikevel enig med Anders om at Seas har flere gode mellomtone elementer, bare man holder seg unna metallmembranene. Vil du bruke dome, er uansett Morel sin ett av de bedre valgene. Jeg vil legge til at dette er råd basert på egne preferanser og erfaringer. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 Personlig er jeg heller ikke særlig begeistrert for domer i mellomtone området. Grunnen er derimot ikke årsaken Anders (autod) har, men rett og slett at jeg mener domer fungerer dårligere enn koner under 1000hz. Personlig bryr jeg meg lite om den begrensede evnen nedover i frekvens, jeg er ikke så opptatt av lav deling, hvertfall ikke på små elementer. En 4" har, uansett hva mange vil hevde, ikke evnen til å frembringe troverdig dynamikk ned mot 100Hz. I mine ører bør man ikke dele 4" særlig lavere enn 300-400Hz om man er ute etter troverdig dynamikk. Jeg er alikevel enig med Anders om at Seas har flere gode mellomtone elementer, bare man holder seg unna metallmembranene. Vil du bruke dome, er uansett Morel sin ett av de bedre valgene. Jeg vil legge til at dette er råd basert på egne preferanser og erfaringer. mvh Glenn på en måte enig, fordelen med å dele lavt er for å få mest mulig av frekvensområdet fra et sted, det beste hadde jo vært å hatt et større element, men det blir ofte problematisk om det skal plasseres på dashbord for eks, seas sine 4" takler det fakstisk bra å bli presset ned mot 100hz... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg