Erikkt Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Hva bruker folket her til å lese av service og feilkodene sine? Har søkt litt på forumet her, og det er kleint lite som spretter opp... Jeg bruker voltmeter, men det er jo ganske tungvindt. Noen som har koblingsskjema for servicepluggen til f.eks. RS232 eller USB, slik at jeg kan lese de av med laptopen. Skal da ikke være så vanskelig det. Hvis noen fikser hardwaren, så kan nok jeg fikse softwaren, finnes vel flere ingeniører her ? hellothere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Du kan vel også kjøpe en feilkodeleser:D Finnes det virkelig laptoper nå til dags med seriellport altså? :p Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erikkt Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Slikt koster penger, dessuten har jeg ikke den standardporten på min mondeo 93, den kom jo først senere. Hvor får jeg kjøpt det til denne forresten? Klart bærbare leveres med seriell den dag idag, vil påstå det er flere som har enn ikke, måtte gudene vite hvorfor :) Uansett er det lettere å programmere mot denne enn mot USB. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 jeg har gunson feilkode leser.. funker på alle ford med EEC-IV.. i funksjon er den vel hakket over multimeter.. Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oystein Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 orginalt brukes FDS på denne mondeon, å WDS på nyere! Siter Opel Vectra B 2,0 16v 96 modell. senket og 17" OZ felger med ukjent navn.. :afro C Kadett 79 mod:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ja9^ Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 off topic, men er det mulig å sjekke luftmengdemåleren ved bruk av multimeter? på en eller annen måte? Har en mistanke om at min er dårlig eller kaputt.. :S Siter Mondeo mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erikkt Skrevet November 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 off topic, men er det mulig å sjekke luftmengdemåleren ved bruk av multimeter? på en eller annen måte?Har en mistanke om at min er dårlig eller kaputt.. :S ja, du kan sjekke om ecu'en har registrert noen feil på maf-sensoren, men det er lettere å bruke en 12v diode. Fås kjøpt på biltema for en 20kroning... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ja9^ Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 jasså? takk for svar, men du har ikke en liten veiledning til hvordan dette gjøres også? Mvh :) Siter Mondeo mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erikkt Skrevet November 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 jasså? takk for svar, men du har ikke en liten veiledning til hvordan dette gjøres også? Mvh :) Det forutsetter at du har plugg for Fords STAR tester, denne finnes på mk1, vet ikke om de finnes på mk2. Denne pluggen har tre kontakter i en trekant, og du plugger diodens negative side inn i den midterste (nederste) kontakten, og den positive på batteriets pluss-pol. Deretter skrur du på tenninga, og jorder kontakten til venstre. Denne skal holdes jordet under hele testen. Du vil da først få noen kjappe blink, som du kan drite i, deretter må du trykke gasspedalen helt i bunn, deretter blinker den ut alle feilkoder. Disse leses som antall blink, f.eks. tre kjappe blink er tallet 3, deretter et sek pause, 5 blink, et sek pause, deretter 7 blink, dette blir da følgelig 357. Er det flere koder, kommer disse fortløpende. Når alle er lest ut, blir de repetert 1 gang i samme rekkefølge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg