Gå til innhold

Blend_2097: Mazda 323 - Kickass Anlegg!

Ranger emnet

Blend_2097

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 4 weeks later...

Her er en liten update på hvordan ståa er nuhh.

Teleoperatøren vår brukte MILDT sagt GOD tid da de skulle sette inn en ny sender her ute på landet. Den gammle lå 5002meter fra huset, og grensen er 5000m. Nå er alt i orden, og vi har fått dobbelt så god linje i 6mnd pga svært sen levering:D:D:D

Så over til bilen.

Dette er tilstanden på bilen pr idag:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=95972

Men som nevnt i tråden er det muligens en ny motor på vei:D Skal bare snakke litt mer med Pappa. Han er mekaniker/oppretter/lakkereren min;)

Er det ikke for mye arbeid å bytte til GT, gjør jeg det. Er det masse jobb, blir det å anskaffe en lik motor som står i nå.

Så på dette som et stort nederlag til å begynne med, men ikke nå mer:D

Skal taue bilen til verkstedet til Pappa. Der skal det jobbes med motor og utseende. Mesteparten av sveising til anlegget skal jo også utføres der, så det gjør jo i grunn ikke noe at bilen står der hele tiden heller:)

Der har jeg også masse plass og kan boltre med fritt rundt med det jeg måtte ønske av lys og utstyr. Så når den kommer seg dit, er det bare å fortsette. Har satt meg som mål at bilen skal være ferdig til solen kommer frem igjen. Da skal det kjøres masse og spilles MER:D:D:D

Har vært travelt opptat med oppussing av hjemmet de siste ukene. Det tok "litt" mer av enn planlagt:P Blir vel som oftest slik når fruen får det som hun vil;) Er neeesten ferdig med alt, har kun listene i gangen igjen:D Har også jobbet med en ny kundebil som nett er levert. Der er hele bagasjen bygget om med dobbelt gulv m/glass, masse neon, kondis og 2 vrengte 10". Kommer tråd om denne bilen om noen få dager. Må knipse noen bilder av endelig resultat først. Det er forøvrig en VW Bora 1999mod, klargjort til banekjøring. Regner med at han kommer på de fleste treff med denne bilen til neste år, så da kan dere høre og se;)

Ble en god del fjas utenom anleggsbygging nå, men fikk litt skrivekløe:P

Mvh

Simon

Da var vi igang:)

2*Kicker S15L7"+KX2500.1 på 2680wrms=?

Time will tell;)

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=961564#post961564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teleoperatøren vår brukte MILDT sagt GOD tid da de skulle sette inn en ny sender her ute på landet.

Så du bor altså på landet? Hva kalles det der jeg bor da? Trenger ikke svare...:D

Motorhavari? Ja, du får det til. Og du har en GT-R-motor på hånden? Hva venter du på? Papsen din klarer det nok, bare til å gi ham klar melding på hvordan ting skal være:op Dessuten har du et poeng når du sier at det blir litt å dra på når bilen er ferdig. Tviler på at samme motorstørrelse som den du nå har tatt knekken på vil trives med x antall kilo ekstra å dra på...

Og har du klart å ta knekken på kameraet mitt og, siden det ikke har kommet noen flere bilder? :boxing

Og sjefen har satt deg til å pusse opp...der har du den. Må vel ta meg en tur en dag, og kontrollere arbeidet ditt? Kan ta Alex med, så får du en faglig vurdering samtidig:D

Han har forresten planer om å begynne med anlegget sitt til våren.

Hilse fruen!

Mvh Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
  • 3 weeks later...

Ha som skjer her.... hmmm.. ja si dèt:P

Skulle taue bilen til Arna, og det REGNET som det vanligis gjør her i Bergen. Så ikke en dritt da det ikke ar strøm på bilen til viskerene en gang:P

Satt den i 5. og dro cluch`en raskt ut og inn igjen, og hva skjedde da... Jo, bilen startet og gikk neesten helt fin. Har ikke gjort en dritt motormessig :hvaskjera

Den står nå på verkstedet til pappa.

Har fått gjort en del med den, men har "litt" igjen:P

Dette er gjort siden sist(dvs bildene på side 1.):

-Tatt ut begge stolene, resten av interiøret

-Fjernet all gammel isolasjon som ikke var brukendes mer

-Fjernet en del unødvendige ledninger som kom fram.

-Lagt ny dempemasse på gulvet i hele frontseksjonen(begge sider)

Har bilder av dette, men ligger i bilen til Pappa, kommer med de iløpet av påsken)

-Fått bestillt inn nye seter(2 stk racing/bøtteseter), gir-sak, nav og ratt(Alt i rød/svart kombinasjon)

-Bestillt senkesett

-Kjøpt ny lås på sjåførsiden(Heilt ny og org mazdalås=DYRT!)

-Fjernet håndtak og lås på pasasjersiden utv, sveist igjen.

-Fjernet viskeren og motoren til denne på luken bak, sveist igjen der og.

-Montert av baklysenen, for lettere lakk av bil.

Skal inn og jobbe på bilen tirsdag og onsdag i neste uke, da skal dette gjøres:

-Fjerning av alle lister og dill på utsiden.

-Fjerne antennen.

-Sveising av groper.

-Litt utretting av karosseri.

-Montere inn ny STOR radiator.

-Sparkle over alt som er sveiset/banket ut, og muligens få pusset ned litt.

Tja, det var vel det...

Håper ikke jeg har tatt vekk alt motet deres. Vet det har tatt litt tid, men motor er noe jeg er lutelei av å skru på, så da fikk pappa den biffen. Han er pensjonist, og pusher ikke på han for å si det slik. Han får den tiden han vil ha. Tok noen uker fra bilen stoppet før den ble tauet, men slik er han bare, jeg er vant med det, noen synes det er for jæv** irriterende.

Prosjektet er hvertfall i full gang igjen, og oppdateringer kommer fortløpende.

Etter påske må jeg redusere arb tiden min til de dagene min kjære er ferdig på jobben slik at hun kan få hentet vår datter i barnehagen, ellers må jeg gjøre det, og da er de dagene -gone by the wind.

Kommer tilbake til hvilken dager det blir arb dager og hvilken det ikke blir.

Tja da avslutter jeg dette med at jeg håper dere følger meg videre, alltid kjekt med kritikk, enten negativ el konstruktiv:)

Mvh

Simon

Time will tell;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det blitt gjort litt til:)

Kommer til å jobbe en del frammover med bilen, så det skal skje ting og tang fortløpende:)

Tok med teppet i bilen på jobben igår, og hadde en "litt" feig kamp mellom et gammelt teppe og en 680bars høyttrykks-spyler:P

Resultatet ble ganske så bra:)

Lovet bilder for noen dager siden, camet ligger fortsatt i bilen til pappa, men tok litt med mobilen idag.

Det som er ferdig er hele gulvet, sjåførdøren, og nesten passasjerdøren.

Pusset ned og lakket beltefestene nederste del idag også. Var falmet litt, og så ikke så bra ut mot det "nye" teppet.

Her er bilder:

Passasjer siden.

Photo-0056.jpg

Ligger GODT!

Photo-0057.jpg

Tettest mulig;)

Photo-0058.jpg

Varme til de bak....?? Har ikke bakseter, tenkte ikke på det før etter jeg hadde montert det på plass igjen:P

Photo-0059.jpg

Photo-0060.jpg

Oversikt bakre del+MYE rot!!!

Photo-0061.jpg

Fremmre del.

Photo-0062.jpg

Etter "litt" rydding og festing a "nytt" teppe. Ble fiiiint utgpkt til videre montering:)

Photo-0063.jpg

Fremmre del.

Photo-0064.jpg

Det var dett. Skal jobbe videre imorgen, kommer med mer updates da:)

Positive/negative kommentarer?

Mvh

Simon

Time will tell;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette her går jo meget fint!

Bilen ser bra ut innvendig ihvertfall og det er jo meget fint/bra!

Skal blir atig å se hvordan bilen blir når den blir ferdig.

Hvordan dempe matter brukte du?

Og fjernet du absolutt alt av det som allerede var av dempematter i bilen, inkl. de asfalt plate liknende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle matter ble fjernet, untatt de som var på midtkonsollen(Gir+brekk). Der la jeg bare over med nye matter. Det er først sprayet 2 lag i bunn med dempemasse, husker ikke navnet her og nå, men kan skrive det ned når jeg kommer på verkstedet. Så er det smeltet på et lag med dempematter fra mekk, gikk med ca 11 matter kunn på gulvet.

På teppet i bilen er også de org dempe"putene" fjernet. Tok de med spyleren på jobben:P Skal ta noen mål etterpå, slik at jeg kan få nye "kanaler" til kablene. Planen er å bruke knekken og Finn Power`en på jobben, så får vi se hvordan det blir:D

Mvh

Simon

Time will tell;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjorde en GOD deal på TZR`en. Fikk 15 000,- + en Daihatsu charade 93mod+ en Chrysler Voyager 92mod begge eu-ok og veiavg bet:D:D:D

Bruker Daihatsu`en til og fra jobb nå, artig bil med 1.3i og har ikke funnet turtalls-sperren enda:P

Ble en ufrivelig stopp i arbeidet idag:( Fikk gjort en hel del, men meg og vinkelsliperen er blitt uvenner. BIG TIME!

Komm litt for nære med pekefingeren på høyre hånd, for å si det pent.... mye mye blod:(

Men får se imorgen hvordan den blir, er no fortsatt på hånden, så da er det vel ikke så gale;)

Skriver mer imorgen, da det tar "litt" lang tid å skrive med 1 hånd....

Mvh

Simon

Time will tell;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider