Gå til innhold

MAXIS! ønsker info om motorbytte til 5/6syl maskin

Ranger emnet


B230ft

Anbefalte innlegg

beklager at jeg legger denne i 200 delen, men er vel stort sett bare maxis å s90r som sitter på mesteparten av kunskapen på det området..

 

er meget sugen på motorbytte på 740'ien min, men har veldig lyst på mer en 4sylindrer..så lurer jeg på om dere har vært borti noe slikt før? og hva sånn ca må jeg ha av cash for å få det greit til.. ønsket er egentlig størst for 850T5 motor, og M90 eller tilsvarende kasse..

verken økonomien eller egne kunskaper strekker fåreløpig til, men greit å vite litt hva det dreier seg om før en hiver seg i det..

 

noen som har linker/info om andre som har gjort dette før? og er det egentlig noen tilgang på disse motorene?

 

setter umåtelig stor pris på om dere hadde kommet med noen innspill..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

beklager at jeg legger denne i 200 delen, men er vel stort sett bare maxis å s90r som sitter på mesteparten av kunskapen på det området..

 

er meget sugen på motorbytte på 740'ien min, men har veldig lyst på mer en 4sylindrer..så lurer jeg på om dere har vært borti noe slikt før? og hva sånn ca må jeg ha av cash for å få det greit til.. ønsket er egentlig størst for 850T5 motor, og M90 eller tilsvarende kasse..

verken økonomien eller egne kunskaper strekker fåreløpig til, men greit å vite litt hva det dreier seg om før en hiver seg i det..

 

noen som har linker/info om andre som har gjort dette før? og er det egentlig noen tilgang på disse motorene?

 

setter umåtelig stor pris på om dere hadde kommet med noen innspill..

 

Hvor mye penger har du tenkt å legge i det da?

960 motoren passer rett inn sånn fysisk sett, mens T5 motoren trenger noen mods...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye penger..hmm ja minst mulig;) men alikevel det det trengs.. for å si det sånn..er litt det jeg lurer på for å si det sånn, hvor mye jeg må belage meg på å måtte punge ut..

turbo er jo absolutt å foretrekke..men går det an å turbokonventere en 960motor og alikevel ikke sikte mot 4-500gamp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye penger..hmm ja minst mulig;) men alikevel det det trengs.. for å si det sånn..er litt det jeg lurer på for å si det sånn, hvor mye jeg må belage meg på å måtte punge ut..

turbo er jo absolutt å foretrekke..men går det an å turbokonventere en 960motor og alikevel ikke sikte mot 4-500gamp?

 

Hvor mye penger du må ut med for å få en femmer evt sekser ned i en 7/9 serie er veldig individuelt....spørs hvor mye du kan gjøre selv og hvor god tid du har og evt hvor mange goe volvokontakter du har i jakten på deler.

 

Kan vel sies at det er en fordel å bo i nærheten av sverige

 

kan maile deg noen bilder av femmermaskina mi som sitter i en 945 når jeg får somlet meg til å tatt noen bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye penger..hmm ja minst mulig;) men alikevel det det trengs.. for å si det sånn..er litt det jeg lurer på for å si det sånn, hvor mye jeg må belage meg på å måtte punge ut..

turbo er jo absolutt å foretrekke..men går det an å turbokonventere en 960motor og alikevel ikke sikte mot 4-500gamp?

Hvis du ikke skal ha noe vanvittig effekt, så er T5 motoren å anbefale. Det blir billigst. Du må modifisere bunnpanne og flytte/ bygge om fordeleren. Pluss endel annet smårask...

Den motoren klarer du å få ut ca. 280 HK med chip, eksos og filter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker så meget for all info som er kommet!! setter umåtelig stor pris på at noen hjelper en stakkars noob som så gjerne VIL!

 

er klar oer at det er STOR fordel å bo nærme svenskegrensen..men nå bor jeg omtrent så langt ifra grnsa du kommer..

 

280gamp er mer enn npok for meg..(sier jeg ihvertfall nå)

dette er første bilen min, og har aldri vært med på å gjort noe lignende..så er fullt klar over at det kansje er litt drøyt å legge seg ut på noe sånnt som dette..men FT/FK frister ikke så mye liksom, for dette begynner å bli rimelig vanslig(og helt sikkert ikke uten grunn!) men helt siden jeg var lite har jeg fått blodet helt andre plasser enn i hodet når jeg hører volvo 5'ere, spes om de er litt potente.. så er liksom drømmen min..

 

i tillegg til bunnpanna som må kortes, hva med motorfestene? og får jeg godkjent T5 motor egentlig? er jo akkurat på grnsa til hva som er lovlig med tanke på hk, men hvordan er det med Nm?

 

s90r: tror maskinen din er litt i drøyeste laget for meg! har aldri kjørt noe selv med over 200gamp, så har en mistanke at jeg fort går på en smell da..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker så meget for all info som er kommet!! setter umåtelig stor pris på at noen hjelper en stakkars noob som så gjerne VIL!

 

er klar oer at det er STOR fordel å bo nærme svenskegrensen..men nå bor jeg omtrent så langt ifra grnsa du kommer..

 

280gamp er mer enn npok for meg..(sier jeg ihvertfall nå)

dette er første bilen min, og har aldri vært med på å gjort noe lignende..så er fullt klar over at det kansje er litt drøyt å legge seg ut på noe sånnt som dette..men FT/FK frister ikke så mye liksom, for dette begynner å bli rimelig vanslig(og helt sikkert ikke uten grunn!) men helt siden jeg var lite har jeg fått blodet helt andre plasser enn i hodet når jeg hører volvo 5'ere, spes om de er litt potente.. så er liksom drømmen min..

 

i tillegg til bunnpanna som må kortes, hva med motorfestene? og får jeg godkjent T5 motor egentlig? er jo akkurat på grnsa til hva som er lovlig med tanke på hk, men hvordan er det med Nm?

 

s90r: tror maskinen din er litt i drøyeste laget for meg! har aldri kjørt noe selv med over 200gamp, så har en mistanke at jeg fort går på en smell da..;)

 

 

Femmeren har grom lyd ja,men d skal vel sies at potente seksere også har lydnivå som er perverst å høre på da.....Jeg har fått min bil godkjent og påført vognkortet b5234T...det er overhode ikke noe problem...forresten funker det fint med 960 motorfester,BT krever at du har sterkere fjærer foran pga vekten på en femmer. Bare å hive seg ut i det,angre på ting kan man gjøre når man blir gammel m'm (forresten så har jo BSR steg 3 trim som gir 315hk da,om man skulle bli sugen på mer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i tillegg til bunnpanna som må kortes, hva med motorfestene? og får jeg godkjent T5 motor egentlig? er jo akkurat på grnsa til hva som er lovlig med tanke på hk, men hvordan er det med Nm?

da..;)

 

 

er vel ikke noe NM problem, får jo godkjent smalblock v8'er...vet ikke antall NM i T5'n men kan ikke tenke meg at det er mer enn i en smalblock...

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm blir egentlig mer å mer gira.. så 960motorfester funker.. og det med fjørene? lesjöfors er vel godt nok? og har jo bilstein sprint dempere + 25mm stabstag foran og bak, så om jeg hiver på en fjørtårnstag er vel det "godkjent" av hva som må gjøres med bilens egenskaper?

 

hva må jeg punge ut for en 5234t maskin? da EK handlet sa han at han hadde så mange å velge mellom, men jeg finner ikke en eneste! som ser så noenlunde ut da..hvem må jeg komme i kontakt med?

 

edit: volvo godkjenner 238hk/310Nm, "min" motor 225hk/300Nm..passer fint da.. men må ha 21mm krengningshemmer forran, og jeg har jo 25mm, samt dempere..da funker bilsteinene vil jeg tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm blir egentlig mer å mer gira.. så 960motorfester funker.. og det med fjørene? lesjöfors er vel godt nok? og har jo bilstein sprint dempere + 25mm stabstag foran og bak, så om jeg hiver på en fjørtårnstag er vel det "godkjent" av hva som må gjøres med bilens egenskaper?

 

hva må jeg punge ut for en 5234t maskin? da EK handlet sa han at han hadde så mange å velge mellom, men jeg finner ikke en eneste! som ser så noenlunde ut da..hvem må jeg komme i kontakt med?

 

edit: volvo godkjenner 238hk/310Nm, "min" motor 225hk/300Nm..passer fint da.. men må ha 21mm krengningshemmer forran, og jeg har jo 25mm, samt dempere..da funker bilsteinene vil jeg tro..

 

prisene varierer ifra 5000 til det uendelige..Jeg gav 8000 for min heeeeelt komplett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår