Gå til innhold

MAXIS! ønsker info om motorbytte til 5/6syl maskin

Ranger emnet

B230ft

Anbefalte innlegg

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vannrør ifra 960 tilpasset 5syl motor samt lokket til termostathuset.lokket på 5ern har et uttak som blir til overs..vannrøret i bakant på toppen tok jeg også ifra 960,det passer bolt on.

mb10.JPG

og for de som skal kjøre med fordeler,ombygd fordelerlokk så man slipper å

modifisere torpedoveggen:

mb11.JPG

krengestag ifra 760 trengs også om det er snakk om 7/9 serie..:

960 vs 760:

DSCN1478.JPG

960 motorfester lettere forbedret og tilpasset 5ern:

mb3.JPG

Den korta 960 bunnpanna en gang til,selvsagt trengs oljerøret ifra 960 også.

Det må også kortes en sylinderlengde

mb12.JPG

et slikt innsug er uten tvil å foretrekke,noe idiotisk å ha spjeldet pekende bakover.:mb14.JPG

På dette bildet vises vannrøret(90 graders vinkel) ifra 960:

siide.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm var mye småplukk-arbeid detta..må jo nesten kjøpe en sekser også å ta deler fra..ikke så mange som vil selge sånne vitale deler løst..

åssen gjør du egentlig når du sveiser bunnpanna? tar vel rimelig mye pauser å sånn så det ikke slår seg? har ikke noe særlig tig erfaring, men det må vel læres..

som nevnt tidligere, er det av noe betydning om jeg kjøper manuell/AT? har funnet to motorer nå, begge kjørt rimelig langt, forlangte over 11 og 15 lapper for de..og sånn jeg forstod det var det KUN motoren, og kabelmatte, kjølere, hjerner osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

har fått pris på en 5234t nå..6lapper, men den måtte overhales.. er det noe å satse på? hva gjør jeg egentlig med ledningsnettet/sprut?

får også en komplett 98' FT for 15lapper, uten kasse, men med komplett ledningsnett, kjølere og turbo..fikk M90 for 4.500 om jeg kjøpte motor, men hadde ikke inne nå..

hvor mye må jeg regne med å måtte gi for bunnpanne og de vannrørene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var gått i taxi..så hadde den begynt å bruke litt olje, så han mente at stempelringer evt. hele stemplene trengte et sjift..men hadde hadde ikke rast eller noe sånnt.. fikk ikke med meg hvor langt den var gått, men er vel litt i og med taxi bruket..

men det jeg lurer mest på er hvordan jeg gjør det med sprut/tenning, blir litt uaktuelt om jeg må ut med i overkant av 20lapper for autronic(ja når datasprute kommer blir det autronic;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

hvor mye penger har du tenkt å bruke?? ikke kjøp en taximotor som bruker olje, da bruker du minst like mye å overhale den for, som det koster deg å kjøpe motoren. I tillegg kommer transport, moms, etc. samt div deler du merker mangler/er defekt. baler fort på seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye penger har du tenkt å bruke?? ikke kjøp en taximotor som bruker olje, da bruker du minst like mye å overhale den for, som det koster deg å kjøpe motoren. I tillegg kommer transport, moms, etc. samt div deler du merker mangler/er defekt. baler fort på seg!!

Dette hadde eg ikkje trodd om deg! :shake

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider