Gå til innhold

Kjøpe Focal Utopia Be nr 5/6/7 litt etter litt..

Ranger emnet

lohelle

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd Focal Utopia Be nr 5 her?

Lurer SERIØST på å skaffe meg et slikt.. Tenkte å FØRST kjøpe 5" - elementene for så å spare til diskantene.. Og til sist kjøpe crossblock..

Mon tro hvordan 5W2 midbassene vil spille sammen med TN51 diskanene som jeg har nå..

Uansett så blir det å bytte 5KP bassene (fra 130KP) som jeg har nå..

Det eneste som holder meg tilbake akkurat nå er at jeg kanskje heller skulle kjøpt 6W2 midbasser.. for da kan dette bygges videre til Be nr7 senere.. For crossblock'en er vel den samme?

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg så har jeg vært innom tanken å bytte ut mine to 13" utopia subber med 2 eller 4 8" Utopia Be (21WX) basser plassert inne i bilen (ikke i bagasjerom mener jeg..) Det må låte BRA! Trenger ikke 140 dB.. vil bare ha godlyd!

Noen som har prøvd 21WX bassene?

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg så har jeg vært innom tanken å bytte ut mine to 13" utopia subber med 2 eller 4 8" Utopia Be (21WX) basser plassert inne i bilen (ikke i bagasjerom mener jeg..) Det må låte BRA! Trenger ikke 140 dB.. vil bare ha godlyd!

Noen som har prøvd 21WX bassene?

Jegbhar ikke forsøkt de nye Utopia bassene, men antar at dem gjør en suveren jobb. Kjenner godt til tidligere Utopia elementer, og dem er blandt mine personlige favoritter rent lydmessig. Dem var litt dyre i forhold til et par andre kandidater, men lydmessig ble det aldri feil.

Tror ikke du skal være bekymret for ytelsen til disse bassene, emn om det er verd å bytte ut 13" Utopia, er jeg noe tvilsom til, for disse bassene er helt rå.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd Focal Utopia Be nr 5 her?

Lurer SERIØST på å skaffe meg et slikt.. Tenkte å FØRST kjøpe 5" - elementene for så å spare til diskantene.. Og til sist kjøpe crossblock..

Mon tro hvordan 5W2 midbassene vil spille sammen med TN51 diskanene som jeg har nå..

Uansett så blir det å bytte 5KP bassene (fra 130KP) som jeg har nå..

Det eneste som holder meg tilbake akkurat nå er at jeg kanskje heller skulle kjøpt 6W2 midbasser.. for da kan dette bygges videre til Be nr7 senere.. For crossblock'en er vel den samme?

Hva med å spare litt og litt for så å kjøpe alt sammen samtidig?

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar!

tror egentlig jeg ender opp med å kjøpe et par 6W2 basser nå aller først.. Blir litt ombygging i dører osv, men det får jeg bare gjøre.. For da kan dette bygges ut til nr7 senere.. Litt dumt å kjøpe 5W2 nå når det er nr 7 jeg egentlig vil ha.. :)

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mon tro om noen på sunnmøre har dette.... prøvelytte....

må nesten kjøpe litt etter hvert.. av en merkelig grunn så er det aldri 25000 (eller 20000... eller 15000) på kontoen min... som kan brukes ihvertfall...

Så det blir nok 6W2 først... så diskanter .. så crossblock... så 3W2.. tenker jeg.. diskanter og crossblock svir absolutt mest da.. ca 3500 for to basser.. ca 6500 for diskanter.. ca 8000 for crossblock og 3000 (??) for 3W2...

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er MEGET usikker på hvordan crossblock kan monteres i "vanlige" biler..

Lurer faktisk på å selge noe rask (audison LRX 4.300/5.600 , Utopia 33WX sub og 2 stk Pioneer PRS x220 forsterkere..) og kjøpe DISKANTENE først jeg.. Så tar jeg bassene neste gang..

Kom med bud.. bytter gjerne disse (en av audison-ene) mot et par slike diskanter! Pent brukt da..

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider