Gå til innhold

Ca. 0-100 på 240?

Ranger emnet

Bjune

Anbefalte innlegg

om en skal uttale seg om 0-100 på en bil, bør en nesten ha hatt skikkelig utstyr å måle med.. får en som kjører og en som sitter p åsia med stoppeklokka vil aldri være 100% "synkronisert", og en får aviik, både på når en starter og når 100, og når han med klokka starter og stopper..og disse feilene treffer "riktig" kan en få en 0-100tid langt raskere/saktere enn det bilen egentlig går..

og når man treffer en som sier han tar 0-100 på 8sek, så sier du hah jeg har målt min til 7.2, så kjører dere for å se, så ender det opp med at du sakker ifra.. og hvor mye betyr ordet ditt en annen gang da?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, jeg har foortsatt rekord..

min volvo 242 med B19 (Gamle motoren) med 5 store karer i og en samelapp til sjåfør..

0-40 på første gir på 9,5 sekunder!!!! Veldig fornøyd med det...

Jeg husker jeg spurte på fleip hvor lang tid de brukte på 0-100... Han prata om at så fort hadde den bilen aldri gått;)

Så som jeg fant ut om B19... De har en helt SINNSYK akslerasjon, så lenge man har jevli god tid;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klarer 0-70 på ca. 4 sekunder, så må den gire..

tror jeg klarer 0-100 på 6.5-6.8 sekunder.

det er 242 med b6304, 3" jt, ingen kat, åpen konfilter, diffbrems, 225/45-ZR17w dekk, spacers, moddet understell, etc. etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klarer 0-70 på ca. 4 sekunder, så må den gire..

tror jeg klarer 0-100 på 6.5-6.8 sekunder.

det er 242 med b6304, 3" jt, ingen kat, åpen konfilter, diffbrems, 225/45-ZR17w dekk, spacers, moddet understell, etc. etc.

Fortsatt mandig med en slik motor i en 242! :)

Skal selv muligens kjøpe en 76' 242 av sjefen på jobben. 2000-3000,- b19a.

Det er maskin. Han sa det var rusfri. Men har stått i 5 år.

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte iallefall fra en styla ny celica med en 91 240GL med F-motor, unnskyldninga var at han ikke girte ned(det gjorde ikke jeg heller), men det gjorde ikke jeg heller, tok også en E36 318(ikke at det er noe å skryte av men det var iallefall litt utfordring, sier litt om celicaen), gikk ørlittegrann treiger opp til ca. 80-100, så dro jeg fra.

ikke noen tider dessverre, men kan jo sammenligne kanskje hvis det er interressant.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider