Bjune Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 hva gjøres for å få betong fylt blokk? og hva gjør det godt for..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 Den fylles med en betongblanding (ikke vanlig husbetong) som fylles i den nedre del av blokka (for kjølingens skyld) for å stabilisere f,eks rundt veivakslingen og sylinderveggene. Det mest brukte tror jeg er ekspansjonsbetong. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 Kjemisk metall, metall fyllt epoxy legges langs veggene i kjølekanaler på valgte steder i blokka. Steder man vet er svakheter, eller steder man vil forsterke/stive opp motorblokka ekstra. Det kan også brukes for å jevne ut kjølekanalene for å forbedre gjennomstrømningen av vannet for bedre kjøling(Som Viking er inne på). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 Hard Blok at Summitracing.com Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Eg leker meg litt med klipp og lim. Det brukes til å forsterke nedre del av sylinder. ved nedre og øvre dødpunkt oppstår et fenomen vi ofte omtaler som skjørtebank på stempel. ved høyt turtall og høyt sylindertrykk så kan dette medføre at sylinder sprekker/knuses. dette kan man tildels unngå ved å halvfylle vannkanalene med betonglanding, forøvrig vanlig brukt i dragracing. Vanlig betong duger ikke. idag foretrekkes epoxymix med mettalisk innhold tilsvarende massetettehet som blokken er konstruert av. Fra denne tråden: http://www.trim-4-eldre.com/forum.asp?ThreadID=7197#145784 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg