Gå til innhold

Kjøp av bil i Spania.

Ranger emnet

Evjen

Anbefalte innlegg

Lurer kanskje på å flytte til Spania neste år og tenker da på å kjøpe en bil der nede. Problemet er at jeg ikke finner noen sider ala autodb.no og finn.no. Eneste jeg har vært inne på er ebay.es, men der var det ikke fryktlig mye biler å velge mellom.

Noen som vet om noen slike sider, eller kanskje noen kan litt spansk så de kan søke etter en sånn side for meg?

Evjen

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips:

Reis ned først...

Nesten alle biler som selges i spania har lapper i rutene! Der står det "SE VENDE" som betyr til salgs. (uttales "se bende")

Hvis du skal bo i Alicante området så kan jeg sette deg i kontakt med en norsk kar fra molde! Han har peiling på alt når det gjelder biler i spania og han selger noen selv også! Driver med litt retting+lakkering osv! Veldig ok kar!

Current: '02 VW Golf TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bra tips.

Regner med å flytte sommern 06, så jeg er veldig i tvil om jeg skal ta BMW`n med ned dit, eller om jeg selger den og kjøper en ny der nede. Problemet er at jeg kan så og si ikke noe spansk, men det er litt av grunnen til at jeg flytter ned fordi jeg vil lære. Kommer mest sansynlig til å havne opp i Alicante/Costa Blanca.

Skal prøve å dra ned før jeg flytter for å kikke på priser og litt sånt. Hvordan tror du han karen du kjenner stiller seg til å hjelpe meg med et kjøp eller lignende? Hadde vært ålreit å fått kontakt med nordmenn som kan bil der nede.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bra tips.

Regner med å flytte sommern 06, så jeg er veldig i tvil om jeg skal ta BMW`n med ned dit, eller om jeg selger den og kjøper en ny der nede. Problemet er at jeg kan så og si ikke noe spansk, men det er litt av grunnen til at jeg flytter ned fordi jeg vil lære. Kommer mest sansynlig til å havne opp i Alicante/Costa Blanca.

Skal prøve å dra ned før jeg flytter for å kikke på priser og litt sånt. Hvordan tror du han karen du kjenner stiller seg til å hjelpe meg med et kjøp eller lignende? Hadde vært ålreit å fått kontakt med nordmenn som kan bil der nede.

Prisene er ihvertfall HELT annereldes enn norske, så jeg ville nok solgt bilen min og kjøpt bil der nede i steden, forutsatt at du ikke trenger bil i norge da. kjører du en bil i norge med spanske skilter og er norsk statsborger, blir det fort dyrt hvis du blir stoppet. VELDIG dyrt faktisk:(

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk ikke, bor du i Spania stort sett hele året er dette nada problem.

jasså? har hørt om norske studenter som kjøper seg tysk bil, og drar på ferie til norge. De får et helvete uten like, fordi de får krav om betaling av engangasvgifter osv...

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må må selvsagt melde flytting til Folkeregisteret ja. Utvandring som det kalles, tror jeg.

Det som også kan skje, er at du som bor i Norge får besøk av kompisen din som har kjøpt seg fet BMW f.eks i Tyskland. Han bor i Tyskland og skal være i Norge på sommerferie. Da kan ikke du kjøre denne bilen.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må må selvsagt melde flytting til Folkeregisteret ja. Utvandring som det kalles, tror jeg.

Det som også kan skje, er at du som bor i Norge får besøk av kompisen din som har kjøpt seg fet BMW f.eks i Tyskland. Han bor i Tyskland og skal være i Norge på sommerferie. Da kan ikke du kjøre denne bilen.

Word.

Var en kjent fotballspiller hadde vel dette problemet da han skulle på ferie til Norge f.eks. Han ville sende bilen med båt og få noen til å kjøre den hjem, slik at han kunne fly. Dette gikk da ikke, siden BMWen hans var regga i england..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider