Gå til innhold

volvo 740 går ikke som den skal

Ranger emnet


Spike

Anbefalte innlegg

Har en 740gl med forgasser som ikke vil samarbeide med meg :shake

Før begynte den å kutte tenninga når jeg svingte til venstre, men nå kutter den når jeg kjører rett fram og svinger til høyre, samtidig som den kutter klikker turtelleren fullstendig.

Jeg tenkte først at det var tenningsmodulen som var litt fucka, men det hjalp ikke, så hørte jeg litt rundtomkring og til nå har jeg bytta:

 

Fordeler (var litt kast i hallgiveren på den gamle, det kan ha hatt noe med turtelleren å gjøre, det mente iallefall læreren min))

Tenningsmodul

Coil

Tennplugger

Tennpluggledninger

 

Noen som vet hva det kan være eller som har hatt samme problem? Begynner å bli litt DRIT lei av å være avhengig av bussen nå!!

93 BMW 520i (bruksbil/vinterbil)

93 BMW 325Ci

87 Volvo 740 Turbo Intercooler (solgt)

86 Volvo 740 GL (solgt)

87 Ford Sierra IS (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som vi har noenlunde samme problem! j¨*la irriterende! Hvordan oppfører instrumentpanelet og det elektriske seg når du får stopp? På min lyser batterilampen mens den stopper (som når du "skrur av" tenningen på vanlig måte) og radioen kutter. tror lysene fortsatt er tent. ingen varsellamper lyser når den har stoppet. Starter igjen med en gang.(??)

 

Kan jo være tenningslåsen, men har ikke fått tenning til å kutte ved å "rikse" på nøkkelen.. "håper" på dårlig kontakt et sted, men er vel et helvete å finne det?

 

(turtelleren min synker rett til null når den kutter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har gasser er LMM bortkastet?

sjekket bensin pumpen? eller om dynamoen lader som den skal? dårlig lading kan få mange morsomme tendenser. bare prøv med et annet batteri.

ellers er det vel bare å feilsøke på alt som er mulig,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har gasser er LMM bortkastet?

sjekket bensin pumpen? eller om dynamoen lader som den skal? dårlig lading kan få mange morsomme tendenser. bare prøv med et annet batteri.

ellers er det vel bare å feilsøke på alt som er mulig,

 

 

Mekanisk pumpe på min, sjelden at de ryker har jeg hørt? Men uansett synes jeg alt peker i retning av noe elektrisk/tenning kluss..

 

angående lading: vil ikke bilen gå til batteriet er flatt dersom dynamoen kutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har vært borti samma problem på en gammel sierra, den stoppa når man svingte til venstre...uansett på den så var feilen at den mangla to skruer mellom forgasseren og manifolden, slik at forgasseren var litt løs. Så når bilen svinga, så trakk den falskluft, og dermed stoppa...kan da være greit å sjekke det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner egentlig med at du ikke har B230K motor pga du har en 86mod og sa at det var kast i hallgiveren, men hvis du har det så les videre: Svinghjulsføleren på disse motorene pleier å gi opp og da kan de merkeligste ting skje. Når føleren røk på 240'en min gikk det bla ikke ann å rygge!! bilen en dag. Den gikk fint på tomgang og fremover men rygging ville den ikke være med på..Neste dag funka det fint å rygge men motoren feiltente stygt på tomgang og begynte bla å gå baklengs osv...

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har B230a ja.

Er samme problem med min som med leon sin bortsett fra at min starter nesten ikke i det hele tatt, må ha bånn gass hele tiden for at den ikke skal slukke og når den går da bare putrer den, som om den går på èn eller to sylindre.

 

Lurer litt på om jeg skal sjekke om det er kondens i forgassern, har kjørt den tom noen ganger.

Kan være at det har kommet vann inn hver gang jeg har svingt og at det har blitt mer og mer etterhvert.

93 BMW 520i (bruksbil/vinterbil)

93 BMW 325Ci

87 Volvo 740 Turbo Intercooler (solgt)

86 Volvo 740 GL (solgt)

87 Ford Sierra IS (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har B230a ja.

Er samme problem med min som med leon sin bortsett fra at min starter nesten ikke i det hele tatt, må ha bånn gass hele tiden for at den ikke skal slukke og når den går da bare putrer den, som om den går på èn eller to sylindre.

 

Lurer litt på om jeg skal sjekke om det er kondens i forgassern, har kjørt den tom noen ganger.

Kan være at det har kommet vann inn hver gang jeg har svingt og at det har blitt mer og mer etterhvert.

opplevde noe av det samme på min 85 B230A.

Den gikk fint en stund, så begynte den og tulle.. stoppet til tider, var tungstartet, og måtte sitte med gassen i bånn for at den skulle gå, men da puttret den.. av å til stoppet den bare helt opp uten noen andre teng.. noen gang begynte instrumentene og tulle før den stoppet.. å alltid når den stoppet lyste batterilampen.. stereoanlegget slukket seg også til tider

Etter mye feilsøking og utskifting av alt før mye deler i tennignssystem osv (slik som du) mistet jeg i all fortvilelsen skiftnøkkeln ned mellom dynamoen og rammen, og da begynte alt å fungere som det skulle (tenningen stod på)

Viste seg at problemet på min bil var at Jordingskabeln på batteriet (minus) ikke fikk god nok jord der den sto originalt.. flyttet den til en skru lenger bak, og da fungerte alt topp, og det har det gjort siden.. ett merkelig problem, og er ikke sikkert det er det som er ditt problem, men nå vet du om det:)

en annen ting er at før jeg oppdaget feilen prøvde jeg å slepe bilen i gang.. noen ganger tok den ikke etter den i d hele tatt, andre ganger startet den og gikk fint.. sto på tomgang en stund, før den døde, å da var den vanskelig å få start på igjen..

1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879

x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434

x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges

x 1985 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er NØYAKTIG de samme symptomene som på min, veldig tungstarta når den er varm, men når den er kald starter den lett.

Da er det jo stor sjanse for at det er problemet.

 

Skal se på den til helgen, får håpe det hjelper da happyhappy

93 BMW 520i (bruksbil/vinterbil)

93 BMW 325Ci

87 Volvo 740 Turbo Intercooler (solgt)

86 Volvo 740 GL (solgt)

87 Ford Sierra IS (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom hjem nå, gikk rett inn i garasjen og kobla en startkabel mellom batteri og motor, rikka på litt forskjellige ledninger og håpet at den starta da, men NEIDA selvfølgelig ville den ikke det, var akkurat som før :volvsmile :ex_machin

93 BMW 520i (bruksbil/vinterbil)

93 BMW 325Ci

87 Volvo 740 Turbo Intercooler (solgt)

86 Volvo 740 GL (solgt)

87 Ford Sierra IS (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom hjem nå, gikk rett inn i garasjen og kobla en startkabel mellom batteri og motor, rikka på litt forskjellige ledninger og håpet at den starta da, men NEIDA selvfølgelig ville den ikke det, var akkurat som før :volvsmile :ex_machin

 

Hum.. var jo synd at det ikke hjalp deg.. Har du gått over jordingspunktene bare for å være sikker?

vist det ikke er det kan jeg ikke hjelpe deg no mer desverre, da det var det som var årsaken til mitt problem..

1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879

x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434

x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges

x 1985 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår