Gå til innhold

Passer Golf motor i Polo?

Ranger emnet

Brandtenborg

Anbefalte innlegg

Har en kompis som har en Polo med defekt motor... Tror det er en 1,3 liters motor som sitter i den nå... Han lurer da på om det går ann å sette inn en 1,8 liters Golf motor? Det går jo sikkert ann, men må det moddes mye for å få det til å passe? Tenker da på motorfester, girkasse og drivaksler o.l.?

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags Polo er det snakk om da? Passer ikke lett over i 75-94 (type 86/86c)modeller. Da er det billigere å få tak i G40 motor.

Motor fra Polo 1,6L 6N (94-99) Passer rett i hvis du bruker de gamle motorfestene og bunnpannen. Skal dere bytte motor i en 86/86c ville jeg gått for 1,4L 16v kode AFH med dobble gassere. Gir lett 120-125 hk

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du mer info om all sveising osv som trengs for å få den inn i en 86/86c

http://www.vwtuningsalzmann.de/SeitePolo1.htm

Krever spesial/korte drivaksler, spesial eksos osv.......

Koster fort rundt 35-40 000 i deler pluss jobb

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig en G40 motor? Kompressor? *flau* Hva koster en slik da og hvor lett er det å få det godkjent. Mye arbeid å bytte?

G-40 er en kompressor motor ja. Bruker en såkalt "g-lader", derav navnet. Tror den har 125hk. Er ikke sikker på den dog. Spør kara på vw delen av forumet her for mer utfyllende svar!:)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig en G40 motor? Kompressor? *flau* Hva koster en slik da og hvor lett er det å få det godkjent. Mye arbeid å bytte?

Er den motoren som er greiest å få inn i Polo. Må ta inn delebil fra utlandet tipper jeg, koster fort 15-20T. Lett å få godkjent da den er levert orginalt i bilen. Har gjort det selv. Orginalt har den 113 hk i Polo 2F og 115 i Polo 2 (Uten kat) Min har nok en god del mer ;)

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 months later...

er det noen som kan skaffe meg en polo g40 motor da? Hvis de er lette å få pressa ned i maskinrommet på min 99' 6n?

99' Polo 1.4

82' Mazda 323 1.5 "GT-R"

"Når det kommer til kul bil, er det ikke størrelsen det kommer an på"

Jan Erik Larsen, Autofil.

Ønskes kjøpt

-2000 modell baklykter til polo

-Panserforlenger polo 6n

PM eller mail

Lenke til kommentar
Del på andre sider