Gå til innhold

Motorbytte, LH2.4 og 3.1 osv.

Ranger emnet

240-prosjekt

Anbefalte innlegg

Heisann!

Driver og titter etter bil for tia. Planen er å kjøpe en nyere type 240 (89-93) for så å sette inn b230ft/fk.

Jeg driver og søker litt rundt om info osv angående dette, men har fortsatt et par spm igjen :)

- Jeg ser at 240 fra 89-93 ble levert med forskjellige motorer (b230f,fx,fd,le... osv). Etter hva jeg har fått med meg ble de fleste av disse levert med LH2.4 innsprøytningssystem. Men i Haynes boka mi står det noe om LH3.1. Hva er forskjellen? Vil LH3.1 funke på b230ft/fk? om noen har noe mer info ang dette er det bare å fyre løs :)

- Hvilke forskjeller finnes på b230ft og b230fk. Etter hva jeg har skjønt er dette mer eller mindre samme motor kun med forskjellig WG og ECU.

- B230LE er en motor jeg aldri har hørt om. Noen som har info om denne ? hvordan er denne i forhold til feks b230f når det gjelder motorbytte til FT/FK ? mer jobb ?

- Noen som kan forklare ganske spesifikt hva som må gjøres for å bytte fra b230f,fd,fx,le og til FT/FK ? Hørt at noen motorer har fordeler montert i bakkant, noe som krever modifikasjon for å passe i 240. Gjelder dette FT/FK?

Håper på fine svar

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle spm som du stiller her i tråden har vært besvart x antall ganger.

Bruk søkemotoren her på forumet til hjelp hvis du ikke får svar i tråden din.

Tror folk begynner å bli rimelig lei av å svare på de samme spørsmålene....

Her er i allefall en smørbrødliste som du har nytte av vedr. motorbyttet;

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86916&highlight=sm%F8rbr%F8dliste

Lykke til med prosjektet.

Gjør som Ford - kjøp Volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider