Gå til innhold

Sette 16v på vanlig b230 blokk

Ranger emnet


TIversen

Anbefalte innlegg

Hvordan er det og sette b234 toppen på en b230 blokk uten og ta med seg alle balanseringssakene som sitter på blokka? Driver med et litt større seriøst motorbygge her. Valget mellom 8v og 16v står for tur. Men jeg gidder rett og slett ikke og sette over alle disse motvektsakene som gjør at det ikke vibrerer. Hva har f.eks nyere motorer som gjør at ikke motoren vibrerer herifra til nordkapp? Kan vel også støtte opp til torpedoveggen og dempertårn med stag. Dette vil jo føre over mye vibrasjon til karosseriet. Men det spiller ingen rolle pga det rister nok som det gjør. Kan også evt. sette stag med foringer i for og ta bort virbasjonen til karosseriet hvis det blir for ille. Men vil det være godt nok?

 

Mvh

Tommy

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hør med dre racing her på forumet, han har gjort det, men du trenger ikke ta med deg balanse akslingene, det er bare tap i effekt!man får kjøpt sett med regreim osv så det passer! Men som jeg sa, hør med dreracing!

 

 

Long Roof Racing Rules

MvH Petter`n

Det finnes 2 typer biler: NYE og GAMLE VOLVO`r

Volvo 945 Turbo, Team Long Roof Racing:)

 

x - Volvo 240 GL

x - Volvo 240 DL, ble TIC

x - Volvo 245 LRR(Long Roof Racing)

x - Volvo 740 GLE automat (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så sann jeg skjønner det kan jeg bare kjøpe en 16v topp å sette på bilen min? det hadde vert knall

 

Nei må dreie ned spor til ventilene i stempla og gjøre no skikkelig smart med tenninga. Og muligens montere disse stabilisatorsakene. + nytt grenrør osv :)

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får vel enda mer effekt ved å ta toppen fra en b204ft/gt motor da. Er jo en 2 liter på 200 hk org. Sikkert litt bedre porting/ventiler/kammer der.

Men er ikke sikker på dette er en bedre topp. bare et forslag

 

Kan jo egentlig bare skaffe en komplett b204ft/gt motor heller da. Toppen jeg får blir det gjort litt med utover det orginale :) Målet er ikke mest mulig effekt med orginale komponenter men mest mulig effekt :)

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke bruke de balanseaksla. Jeg gjør ikke det. Bare tok av reima som drar dem. Ikke noe problem.

 

Hva er da vitsen med at de er der? Tviler litt på at dem lager en motor med balanseringsvekter uten at det er nødvendig?

 

Mvh

Tommy

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vitsen med balanseakslene, er at motoren skal gå stillere, å ikke vibrere så mye, men de tar en go del hester.... 10-15hk!, så de er jo bare å ta vekk med en gang!

 

 

Petter`n!

Long Roof Racing Rules :wave

Det finnes 2 typer biler: NYE og GAMLE VOLVO`r

Volvo 945 Turbo, Team Long Roof Racing:)

 

x - Volvo 240 GL

x - Volvo 240 DL, ble TIC

x - Volvo 245 LRR(Long Roof Racing)

x - Volvo 740 GLE automat (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår