Earthquake Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Det har ikke blitt dårligere kan vi vel være enige om, hehe ;), men i bunn og grunn er dette et meget godt element av høy kvalitet Det kan vi være enige om og til den prisen så tviler jeg ikke på at det er bra nok:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hop Audio Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Det kan vi være enige om og til den prisen så tviler jeg ikke på at det er bra nok:) Mener du at dette elementet ikke er bra da eller har jeg misforstått? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Mener du at dette elementet ikke er bra da eller har jeg misforstått? Jeg mener at til den prisen så er det sikkert et helt topp element... gikk det ann å missforstå det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Ja til den prisen trenger det jo ikke virke en gang, kan jo brukes til pynt i stua eller man kan lage en lampe . drunk Bare skoya :) Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Er vel bare selve chassie som er likt på disse elementene, ikke "innholdet".... Jeg kjøper uten tvil mine elementer av eltek hvis jeg skal ha de.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hop Audio Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Jeg mener at til den prisen så er det sikkert et helt topp element... gikk det ann å missforstå det? Beklager leste litt feil der ja, er et meget godt element til en meget god pris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hop Audio Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Er vel bare selve chassie som er likt på disse elementene, ikke "innholdet"....Jeg kjøper uten tvil mine elementer av eltek hvis jeg skal ha de.... Du må gjerne kjøpe det fra Eltek, men du sparer penger om du kjøper det fra oss. Og ja det er samme "innhold" i subene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet November 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 er jo ikke det samme innholdet om de ikke har samme spoler. og at de har dobbel spole gjør de jo ikke nødvendigvis bedre. kan være en veldig stor ulempe med det også, nemmelig impedansen. de fleste med en brokoblet 2-kanaler får jo rett og slett ikke utnyttet forsterkeren sin med et 4+4 ohm element da de fleste ikke tåler lavere enn 4 ohm brokoblet, og man må kjøre i 8 ohm og mister derfor opp til 50% effekt. burde heller vært sånn at den kom i Både enkelt Og dobbeltspolet sånn at kunden selv kan velge hva som passer best. men nå har man jo på en måte det valget da, siden det i og for seg er samme sub, bare spolen som er endret, så klager absolutt ikke. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 er jo ikke det samme innholdet om de ikke har samme spoler. og at de har dobbel spole gjør de jo ikke nødvendigvis bedre. kan være en veldig stor ulempe med det også, nemmelig impedansen. de fleste med en brokoblet 2-kanaler får jo rett og slett ikke utnyttet forsterkeren sin med et 4+4 ohm element da de fleste ikke tåler lavere enn 4 ohm brokoblet, og man må kjøre i 8 ohm og mister derfor opp til 50% effekt.burde heller vært sånn at den kom i Både enkelt Og dobbeltspolet sånn at kunden selv kan velge hva som passer best. men nå har man jo på en måte det valget da, siden det i og for seg er samme sub, bare spolen som er endret, så klager absolutt ikke. :) Ja, du har jo virkelig skjønt poenget... :hammer Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet November 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 så hva er poenget da, hvis jeg tok så virkelig feil? :wonder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 så hva er poenget da, hvis jeg tok så virkelig feil? :wonder Jeg gidder ikke komme med en lang forklaring på det nå... Du får tenke litt nøye gjennom den tankegangen din, så kanskje du finner det ut ;) Bare kverulering det der. Noe å tenke på: - Er det virkelig ønskelig å laste ned en forsterker så mye som mulig? - I hvilken rekkefølge bør man handle utstyr? - Er virkelig en 2-kanaler beregnet til å drive subber? Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet November 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 lest igjennom flere ganger alt, men samme det.. :P 1. hvis man er ute etter effekt/trykk for lavest mulig pris og kanskje ikke setter lydkvaliteten på topp - ja. 2. den har du rett i. men hva om man allerede har en god forsterker man ikke vil bytte ut? 3. ja, veldig mange 2-kanalere er faktisk laget for å drive subber eller veldig kraftige høyttalere. for eks zapco 9.0 er en 2-kanaler... ;) men selvfølgelig, er mange frosterkere som er helt elendige til det også. men gidder ikke å fortsette å kverulere om dere tolket det som kverulering, alt jeg hovedsaklig lurte på var jo om det var samme elementet, og det har jeg allerede fått svar på. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 lest igjennom flere ganger alt, men samme det.. :P 1. hvis man er ute etter effekt/trykk for lavest mulig pris og kanskje ikke setter lydkvaliteten på topp - ja. 2. den har du rett i. men hva om man allerede har en god forsterker man ikke vil bytte ut? 3. ja, veldig mange 2-kanalere er faktisk laget for å drive subber eller veldig kraftige høyttalere. for eks zapco 9.0 er en 2-kanaler... ;) men selvfølgelig, er mange frosterkere som er helt elendige til det også. men gidder ikke å fortsette å kverulere om dere tolket det som kverulering, alt jeg hovedsaklig lurte på var jo om det var samme elementet, og det har jeg allerede fått svar på. :) Eneste som er verd å kommentere her: 9.0'en er ingen vanlig 2-kanaler... Det er nok en grunn til at den leveres i både 2 Ohms og 4 ohms utgave. Den driver uansett hva det skulle være så lenge lasten ikke er altfor lav. Men: Aldri i livet om jeg hadde latt en 9.0 drive slike subber! Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet November 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 hehe, sant nok det. bør vel ha et ganske bra element for å utnytte forsterkeren. hadde vært yppelig til et RE element for eksempel. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Du må gjerne kjøpe det fra Eltek, men du sparer penger om du kjøper det fra oss. Og ja det er samme "innhold" i subene. Sparer penger? Javel... Hos Eltek: 1598,- pluss porto (maxpris) 69,- Totalt: 1667,- Hos dere: 1500,- pluss porto (pr. stk) 268,- Totalt: 1768,- Hvor er det jeg regner feil?? Blir jo enda større forskjell på totalprisen ved kjøp av to eller flere element! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg