Gå til innhold

Forskjell på Sub'er..

Ranger emnet

neptyr

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge siklet på en SEAS Lotus Sub, SW300 12".

Men, jeg titter litt rundt og ser at Morel og Focal får mye skryt.

Og har lenge planlagt å handle SEAS Performance og 1x12" Lotus..

Meeen... ting har drøyd, ting har kommet i veien, og jeg har aldri fått somla meg til å handle noe...

Så begynner jeg å kikke rundt litt mer, lese mer på forum osv.

Og begynner å bli mer og mer intressert i Focal 33KX..

Men det koster 2000,- mer sånn ca.

Hvorfor, hva gjør dette elementet så mye dyrere enn Lotusen?

Håper noen kan opplyse litt her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten generell kommentar: at noe blir mer omtalt enn noe annet betyr slett ikke at det nødvendigvis er bedre. Dersom du hadde kjøpt f.eks. Focal hadde du sannsynligvis skrytt av det dersom du var fornøyd. En ekstra positiv kommentar til Focal, en mindre til Seas. Det finnes svært mye bra utstyr der ute som ikke får den omtalen det fortjener. Og omvendt...

hellothere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten generell kommentar: at noe blir mer omtalt enn noe annet betyr slett ikke at det nødvendigvis er bedre. Dersom du hadde kjøpt f.eks. Focal hadde du sannsynligvis skrytt av det dersom du var fornøyd. En ekstra positiv kommentar til Focal, en mindre til Seas. Det finnes svært mye bra utstyr der ute som ikke får den omtalen det fortjener. Og omvendt...

hellothere

Det vet jeg, jeg er meget skeptisk til folkeomtale, for det pleier å være utstyr som er bra vs pris, istedet for bare knallbra, uten tanke på pris.

Men jeg liker generelt lotuserien... (mulig jeg har lotusfetish? jeg har og en ting for Opel lotus omega :P )

Men, tilbake til topic, hva er selve forskjellen på disse, begge blir beskrevet som meget gode elementer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hellothere

Skulle til å si det samme...

Noen merker er nevnt flere ganger enn andre merker her, det betyr ikke at de merkene er det beste du får kjøpt for pengene dine..

Så er mange merker som er verdt å ta en titt på som ikke er nevnt så ofte.

Be om en lyttetest!

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, tilbake til topic, hva er selve forskjellen på disse, begge blir beskrevet som meget gode elementer.

Lotusen er nok mer nøyaktig og "analytisk", mens Focalen har mer rockefot og gøyfaktor. Misfornøyd tror jeg ikke du kommer til å bli uansett ;)

Selv er jeg ikke i tvil. Begge er gode elementer, men jeg hadde nok kjøpt Lotusen og kjøpt musikk for mellomlegget. Men så bruker jeg (for) mye penger på cder da :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lotusen er nok mer nøyaktig og "analytisk", mens Focalen har mer rockefot og gøyfaktor. Misfornøyd tror jeg ikke du kommer til å bli uansett ;)

Selv er jeg ikke i tvil. Begge er gode elementer, men jeg hadde nok kjøpt Lotusen og kjøpt musikk for mellomlegget. Men så bruker jeg (for) mye penger på cder da :rolleyes:

Oki, for det er lotusen jeg vil ha, men først ny bil.

Jeg gidder ikke lyddempe corollaen.

Og ingenting lyder bra i den bilen, bare høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, når vi først er på bil, hvilke egner seg til anleggsbygging?

Jeg satt å vurderte å la det bli et kriterie når ny bil skal anskaffes :P

Jeg ville hvertfall sett på de potensielle bilene og deres mulighet for å montere høytalere oppe på dashbordet. Det bør være plass til 4", eller helst 5 1/4" med litt modifisering. Uansett hvordan bil du bygger i så trenger den å dempes inni, så det er også noe du bør ta med i regnestykket når du tenker anlegg.

Lykke til med biljakt og bygging:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte litt på Galant.. importere en V6 versjon, men dash'en er litt liten på fører sia, får problemer med å montere noe i den tror jeg :/

Det er stort sett aldri no problem å få plass til 4" eller 5 1/4" i dashbordet, hvis du er villig til å ta det ut av bilen og støpe og modifisere litt:) Diskanten kan du felle inn i speilhus, A-stolpe eller helst rett ved siden av mellomtonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider