0ddis Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 Jeg har lenge hatt en lekasje i et kjølerør, siden en liten bit av blokka har gått i stykker ( veldig liten,slik at det ikke blir 100% tett). Ihvertfall, for 2 uker siden byttet jeg olje til Biltema 5-40W helsynt. Bilen begynte å tikke litt mer pga av viskositeten på olja. Jeg peiler daglig olja og siden jeg synes at olja var ganske så tynn, nesten på grensen til å tro at det kunne være vann i oljen, så snakket jeg med en fagmann og han så på pinnen. Den var Ok ifølge han, siden oljen var såpass ny. I dag skulle jeg da fylle på litt olje og tok av oljepåfyllingslokket og kjente under toppdekselet med fingere. Det som lå igjen på fingeren min var en guglemeie som ikke likna grisen :shock: Jeg tømte av all olja på bilen og skrudde av toppdekselet umiddelbart. Det så slik ut! :o : Noen forslag? :P Sitter sånn halvveis småsint/irritert/oppgitt her.. Har snart ikke tålmodighet med den motoren lengre...totaldemontert den 2 ganger på 1 år nå. Toppakningen er 4 mnd gammel, så jeg tviler sterkt. Heller ikke merka noe til dårlig komp. Har bange anelser om sprekk i toppen, evt ujevnheter..? Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staxx Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 er nok kondens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 er nok kondens Der tror jeg nok du tar grådig feil..... kan jo ha skjedd noe når de bytta toppakninga, eller at toppen er srekt/skjev. Ble toppe sjekka for sjevhet og sprekker før den ble satt på sist ?? Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet November 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Ja, det mulig det er en sprekk i toppen. Kommer til å kjøre den gjennom vinteren med jevnlig oljeskift og billigolje. Så lenge den overlever vinteren så er jeg fornøyd. Det kan vel ikke være at strekkboltene til topplokket er godt nok tilstrammet ? For da hadde jeg vel mista en god del komp. Vi stramte toppen i 2 "etapper", slik som det stod på pakka, og da skulle det ikke være nødvendig å etterstramme ble jeg fortalt. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staxx Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 hmm, jobber på verksted å i dag hadde vi en bil inne med det problemet å de sa det var kondens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 hmm, jobber på verksted å i dag hadde vi en bil inne med det problemet å de sa det var kondens ok, da kan det jo hende at du har rett, jeg er på ingen måte noen ekspert er du mekaniker..?? Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staxx Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 ja. lærling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 plana du toppen da du hadde den av, ofte blir aluminiumstopper skjeve etter at de har vært av ?? Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
l4rsh Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 hvilken temperatur var det på motoren når du tok av toppen? kald, varm? Siter xaudi coupe2.8q xpeugeot 205gti xmazda 929lht xford capri2.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Dem har lett for å vri seg litt dem aluminiumstoppene ja.. Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 det der er så mye at det er ikke LOV å kalle det "Kondens" men heller vil heller si at du har en lekkasje som stammer fra defekt toppakning eller skjev topp. har ikke noe med oljekvaliteten å gjøre så fremt det ikke var vann i den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg