Gå til innhold

M40 til helvete.

Ranger emnet

0ddis

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt en lekasje i et kjølerør, siden en liten bit av blokka har gått i stykker ( veldig liten,slik at det ikke blir 100% tett). Ihvertfall, for 2 uker siden byttet jeg olje til Biltema 5-40W helsynt. Bilen begynte å tikke litt mer pga av viskositeten på olja.

Jeg peiler daglig olja og siden jeg synes at olja var ganske så tynn, nesten på grensen til å tro at det kunne være vann i oljen, så snakket jeg med en fagmann og han så på pinnen. Den var Ok ifølge han, siden oljen var såpass ny.

I dag skulle jeg da fylle på litt olje og tok av oljepåfyllingslokket og kjente under toppdekselet med fingere. Det som lå igjen på fingeren min var en guglemeie som ikke likna grisen :shock: Jeg tømte av all olja på bilen og skrudde av toppdekselet umiddelbart.

Det så slik ut! :o :

Bilde000.jpg

Bilde002.jpg

Bilde003.jpg

Bilde004.jpg

Bilde006.jpg

Noen forslag? :P Sitter sånn halvveis småsint/irritert/oppgitt her..

Har snart ikke tålmodighet med den motoren lengre...totaldemontert den 2 ganger på 1 år nå.

Toppakningen er 4 mnd gammel, så jeg tviler sterkt. Heller ikke merka noe til dårlig komp. Har bange anelser om sprekk i toppen, evt ujevnheter..?

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det mulig det er en sprekk i toppen. Kommer til å kjøre den gjennom vinteren med jevnlig oljeskift og billigolje. Så lenge den overlever vinteren så er jeg fornøyd.

Det kan vel ikke være at strekkboltene til topplokket er godt nok tilstrammet ? For da hadde jeg vel mista en god del komp.

Vi stramte toppen i 2 "etapper", slik som det stod på pakka, og da skulle det ikke være nødvendig å etterstramme ble jeg fortalt.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider