pettergutt Skrevet April 19, 2003 Rapporter Share Skrevet April 19, 2003 Er det noen som har bygget flåte til å ha på vannet før? Jeg tenker på å bygge en, men vil gjerne høre om noen har noen erfaringer med plasttønner som flyteelementer. Hvor bra flyter de, og hvor stødige er de. Skal lage en liten side med bilder etterhvert som arbeidet skrider frem. Sånn at dere kan få se hvordan det går til slutt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet April 19, 2003 Rapporter Share Skrevet April 19, 2003 dette er et Bilforum....så jeg vet ikke om du får så mange fans. kanskje hvis du skal frakte biler. men har du hørt om flytebrygger? dem er ofte bygget opp av plast tønner og/eller isopor som flytematriell. lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet April 19, 2003 Rapporter Share Skrevet April 19, 2003 Den dagen da noen får frakte bilen min på plasttønner bunnfryser helvette;) Siter - Golf Gti 99mod x BMW 318is 96mod x Polo 6N 95mod http://www.aalesund-gatebilklubb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet April 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2003 Hehe.......tenkte dette kanskje kunne være litt morsomt å dele med andre:) Og ja........man skal kunne frakte bilen sin på den, men det er ikke dermed sagt at jeg kommer til å prøve med min da Åsså må jeg ha partytelt, og grill, pluss kjøleskap og noen solsenger....så blir det bra:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan Skrevet April 21, 2003 Rapporter Share Skrevet April 21, 2003 Originally posted by pettergutt Hehe.......tenkte dette kanskje kunne være litt morsomt å dele med andre:) Og ja........man skal kunne frakte bilen sin på den, men det er ikke dermed sagt at jeg kommer til å prøve med min da Åsså må jeg ha partytelt, og grill, pluss kjøleskap og noen solsenger....så blir det bra:D Skal du lage et flytende horehus ?:D :D :D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet April 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2003 Det var noe av tanken ja:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet April 22, 2003 Rapporter Share Skrevet April 22, 2003 hvis du bygger dette så noter for all del ned alt du gjør. :) Ta gjerne bilder gjennom prosessen også. Høres ut som et interessant prosjekt. :) Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet April 22, 2003 Rapporter Share Skrevet April 22, 2003 Plasttønner får du tak i hos bønder f.eks.. blir fraktet kjemikalier i dem. Vet dem brukes i mange flytebrygger rundt vårt langstrakte land uten problem.. ville brukt silikon rundt lokket dog. Oppdriften kan du regne på, den er like stor som antal liter de fortrenger i vannet.. Du kan f.eks lage en katamaran lignene sak med en stålramme som holder dem på plass. :D Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet April 22, 2003 Rapporter Share Skrevet April 22, 2003 har bygd flåte/husbåt ca 9*4,5m Jævlig fet! Hadde hus med flybridge på! Satt oppe å ratta båten. Brukte flyteelementer fra brygger (isopor med glassfiber rundt) På det meste var vi vel en 22-23stk på båten!!! :D :D Den har stått et par år på land nå,men tenkte kanskje å pusse den opp for sommeren :) Skal se om jeg finner noen bilder av den... Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet April 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2003 Det hadde vært kult:) Fett å se noen bilder av den for å sammenligne det jeg har tenkt på. Driver å mekker en hjemmeside jeg skal beskrive prosjektet på nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet April 22, 2003 Rapporter Share Skrevet April 22, 2003 trenger du tønne så bare si ifra! Har isopor nok til å holde halve oslo flytende også... bare å hente! Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet April 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 Hmm...det var litt dumt. Nå har jeg nettopp kjøpt ti tønner fra Noreko i moss. Men men.....:op Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GEGGEN TUNING Skrevet April 23, 2003 Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 Eg driver å hamra i sammen en flytebrygge men der har eg tenkt å ha sundolitt men det går vel med tønner,og du må vertfall ha den stor nok eller så blir den meget ustødig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet Juni 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2003 Er ferdig med den nå. Har tilbrunget dagen ombord og bare solt meg, drukket brus med alkoholer, kikket på damer og kost meg:D Den er stødig som et fjell og større plass til å sole og kose seg på enn en liten Prinsess, også så billig da. 2500,- har jeg brukt i materialer tror jeg. Jeg skal mekke sammen en side og legge ut bilder fra prosessen med byggingen til ferdig flåte når jeg får tid til uka Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bård Skrevet Juni 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2003 Skal du sette motor på den, da? Jeg har sett på TV noen ganger en kar som har en flytende veranda med påhengsmotor, og en annen gang var det noen som hadde bygget en flytende veranda som de skulle kjøre til Danmark med... Dersom du har lyst, kan du godt skrive en liten artikkel eller innlegg i forumet på min webside, http://www.bygg.tk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg