Gå til innhold

Flåte

Ranger emnet

pettergutt

Anbefalte innlegg

Er det noen som har bygget flåte til å ha på vannet før? Jeg tenker på å bygge en, men vil gjerne høre om noen har noen erfaringer med plasttønner som flyteelementer. Hvor bra flyter de, og hvor stødige er de.

Skal lage en liten side med bilder etterhvert som arbeidet skrider frem. Sånn at dere kan få se hvordan det går til slutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pettergutt

Hehe.......tenkte dette kanskje kunne være litt morsomt å dele med andre:)

Og ja........man skal kunne frakte bilen sin på den, men det er ikke dermed sagt at jeg kommer til å prøve med min da

Åsså må jeg ha partytelt, og grill, pluss kjøleskap og noen solsenger....så blir det bra:D

Skal du lage et flytende horehus ?:D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plasttønner får du tak i hos bønder f.eks.. blir fraktet kjemikalier i dem.

Vet dem brukes i mange flytebrygger rundt vårt langstrakte land uten problem.. ville brukt silikon rundt lokket dog.

Oppdriften kan du regne på, den er like stor som antal liter de fortrenger i vannet..

Du kan f.eks lage en katamaran lignene sak med en stålramme som holder dem på plass.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bygd flåte/husbåt ca 9*4,5m

Jævlig fet! Hadde hus med flybridge på! Satt oppe å ratta båten. Brukte flyteelementer fra brygger (isopor med glassfiber rundt)

På det meste var vi vel en 22-23stk på båten!!! :D :D

Den har stått et par år på land nå,men tenkte kanskje å pusse den opp for sommeren :)

Skal se om jeg finner noen bilder av den...

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Er ferdig med den nå. Har tilbrunget dagen ombord og bare solt meg, drukket brus med alkoholer, kikket på damer og kost meg:D

Den er stødig som et fjell og større plass til å sole og kose seg på enn en liten Prinsess, også så billig da. 2500,- har jeg brukt i materialer tror jeg.

Jeg skal mekke sammen en side og legge ut bilder fra prosessen med byggingen til ferdig flåte når jeg får tid til uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider