acoupe Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 hei! Har montert monovisker nå, men den har får lang "gang" på vinduet at den visker ned på panseret. Justerte den slik at den lå ned mot passasjersiden, så prøvde jeg å viske og den gikk passe lang bort til førersiden men når den dro tilbake på passasjersiden så kjørte den videre ned på panseret. Er det noen mulighet for å justere gangen på dette? er visker fra JOM! Setter stor pris på hurtige svar :) mvh stian Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeppe Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 acoupe skrev: hei!Har montert monovisker nå, men den har får lang "gang" på vinduet at den visker ned på panseret. Justerte den slik at den lå ned mot passasjersiden, så prøvde jeg å viske og den gikk passe lang bort til førersiden men når den dro tilbake på passasjersiden så kjørte den videre ned på panseret. Er det noen mulighet for å justere gangen på dette? er visker fra JOM! Setter stor pris på hurtige svar :) mvh stian Er ikke sånn mono visker som er laget for å "stikke" litt opp på passasjersiden når den står stille da? Mener å ha sett en del biler som har de montert slik. Siter *_Silver Corrado_* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeppe Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Slik på en måte Siter *_Silver Corrado_* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 acoupe skrev: hei!Har montert monovisker nå, men den har får lang "gang" på vinduet at den visker ned på panseret. Justerte den slik at den lå ned mot passasjersiden, så prøvde jeg å viske og den gikk passe lang bort til førersiden men når den dro tilbake på passasjersiden så kjørte den videre ned på panseret. Er det noen mulighet for å justere gangen på dette? er visker fra JOM! Setter stor pris på hurtige svar :) mvh stian det er jo i hovedsak lengden på staget utfra motoren som justerer området det skal viskes på da, når jeg holdt på med monovisker på min 2'er golf måtte jeg kappe opp dette staget og forlenge det for å få det til å bli som jeg ville. Siter http://www.corradoclubnorwegen.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radoracer Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 jeg hadde det samme problemet! Legg noen tjukke skiver mellom stag og karosseri, + hiv på noen cm kortere visker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Radoracer skrev: jeg hadde det samme problemet! Legg noen tjukke skiver mellom stag og karosseri, + hiv på noen cm kortere visker! altså staget som går til monoviskern på midten? Dette hjelper altså? for viskeren går ganske langt ned på panseret, hvor har du viskeren liggenes stille da? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radoracer Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 stemmer, slik at du får armen lenger inn! Viskeren min står stille i nedre stilling, slik som originalt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorradoBoy Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Når jeg monterte min ble det noen ganger av og på før jeg fant ut hvor den ble riktig. Bonrath sin ligger nede på førersiden mener jeg.. Siter Holdt avstand - vi ruller - Follogutta Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT 83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil) --- follo.vwaudi-club.no --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav Vangsnes Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 bonrath sin kan du jo velge hvor du vil at den skal stå - det ville jeg tro at du kunne med alle de andre... når det gjelder JOM viskeren, så vet ikke jeg - hørtes litt rart ut. Men selger JOM der jeg jobber, og har litt inntrykk av at det ikke er det beste man får tak i - med tanke på passform osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Du må forlenge/forkorte det staget som går fra motoren og bort til visker staget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Turbo_FB skrev: Du må forlenge/forkorte det staget som går fra motoren og bort til visker staget. må det sveising til da? hvordan skal jeg gjøre det ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 hmmm..begynner å bli irritert nå! For nå tar plutselig armen for lite nå, dekker kun halve ruta....WHY???!!! Fader å, noen som har viskerarmer samt alt av stag liggenes?? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 jeg har det som var til overs etter forrige eier satt inn bonrath visker. Det er vel bare en liten justering som skal til, innit? :D Min er ca. 20 grader fra originalstilling. Motoren går rundt en gang på hvert drag med viskerbladet. Tror jeg kan justere stillingen til bladet ved å bare løsne på motorfestet og snu det litt. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radoracer Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Viss armen tar borti panseret, legger du noen skiver mellom karosseri og visker bolten som kommer ut! (gjenge bolten som viskeren er festet på)! Da kommer bolten lenger inn og visker vil ikke lenger ta borti panser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 okey, men monoviskeren skal vekk!!! vil ikke ha det alikevell! Så hvis noen er intr så selges viskeren for 700,- pluss frakt!! Evnt bytte mot orginale viskerarmene samt alt av stag som trengs(ikke motoren) Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg