Gå til innhold

Her er en historie om noen skikkelig mongo tåkelys

Ranger emnet


Probe GT

Anbefalte innlegg

ok, bare finn samme ledning som går til park lyset, sett denne inn på tåkelys bryteren, men sjekk om det er noen releer til tåkelysa, ellers er det mulig det blir en liten overload på bryteren.

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å finne riktig ledning inn på bryteren, kan du bare:

ta ut bryteren

mål på kontakten til bryteren og finn den ledningen det er strøm i når NÆRlysa er på. Klipp så denne, finn en ledning som har strøm når PARKlyset er på, så kobler du denne inn på bryteren istedet. Da får du tåkelys som lyser i komb. med parklys, slik det skal være...

Litt dårlig forklart, men håper du finner ut av det...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo forklart litt dårlig selv hvordan bryter dette er så blir jo litt vanskelig for dere og forstå helt, beklager det. Men her har dere forklaringa på brytern til lysene mine.. Det er 2snurr brytere, og dem sitter oppå hverandre, skulle gjerne hatt bilde men det har jeg ikke, men noe lignende dette (-|- Den går ut på baksiden av rattet, og den ytterste skru knotten styrer tåkelyset(et hakk) Innerste er 2hakk, først park, neste hakk er nærlysene og da går vippe lysene opp. Fullt lysene går jo på ved blink lys stanga som standard på de fleste biler.

 

enkelt og greit forklart, denne brytern er LITT komplisert, vet ikke om det i hele tatt går ann og demontere den:S

 

MEN en god nyhet er at, alle ledingene har jeg funnet nede ved sikkerings boksen nede ved venstre beinet, under dashen.. litt trang og komme til, men bedre enn denna dritt brytern. :cocain:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, det var vel litt mer komplisert enn jeg tenkte meg... trodde du hadde en separat bryter for seg selv i dashbordet.... men skjønte du framgangsmåten min? Det kan hende du kan få det til med min metode allikevel, hvis det ikke er noen spesielle forbindelser inni lysbryteren... da blir det straks verre! Da må du evt sette strøm på en og en ledning helt til du får lys i tåkelysa. Da må denne ledningen kobles på parklys.... prøv dette, det verste som kan skje er jo at du ryker en sikring.....

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner fremgangs måten! Men må si jeg ble litt skremt da han ene her sa at det kunne bli litt varm for brytern, men jeg forstår sånn ca, det er derfor man har relee bokser for dem tåler all strømen som går igjennom. Jeg tror bare dette fungerer med rett signal strøm! Så da skal det nok gå bra hvis jeg får tak i multimeter og finner riktig relee boks, er det flere kan man se det på skjemaet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT

Tar i mot alle innlegg med glede jeg! :) Så du tror det skal kunne bro koble disse kablene?

 

Hva mener du med å brokoble kablene? Brokobling er når man kobler et høyttalerelement over to kanaler på en forsterker.

2 ledninger kobler man sammen, 2 komponenter kan man enten koble i serie eller paralell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår