Gå til innhold

bytte tenningslås?

Ranger emnet

Leon

Anbefalte innlegg

Har skrevet innlegg tidligere om problemer med 740en (-86 med B230A). kort fortalt dauer den ut rett som det er. ingen varsellamper lyser etter at den har stoppet (de skal jo lyse ettersom nøkkelen står i posisjon II-tenning på. Og de lyser når tenningen settes på før start), men den starter igjen med en gang. forøvrig funker lys og radio selv om varsellampene er slukte.

var ute og testa litt nå, den stoppet, og da dunket jeg hardt under rattet (mellom rattstammen og tenningslåsen), da kom varsellampene på.. mistenker derfor tenningslåsen for å ha dårlig kontakt eller noe mener å ha hørt at dette ikke er helt uvanlig på volvoer. eller er jeg helt på jordet? kan det være andre steder i dette området at problemet ligger?

Hvor vanskelig er det å bytte tenningslås? hva bytter man? noen som vet pris på ny? eller er høggern stedet å lete?

Håper på svar fra dere volvoguruer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok den tradisjonelle dårlig jording på instrumentet du ;) ta ut instrumentet og lodd over alle punkter ;)

Mvh Erik

hmm.. det hørtes ikke særlig kult ut.. men kan jo stemme. speedoet har tatt kvelden (har trodd det var ledningsbrudd til bakakselen), og av og til funker ikke bensinmåleren og tempmåler (men de går på ved å "knipse" på dem. "knipsingen" får ikke speedoet til å virke).

har ikke særlig peil på lodding og slikt, og å ta ut instrumentpanelet virker som en kjip jobb.. eller? regner derfor med å ikke klare dette selv. hvor lang tid bruker en hobbymekaniker på dette? hva med et verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet innlegg tidligere om problemer med 740en (-86 med B230A). kort fortalt dauer den ut rett som det er. ingen varsellamper lyser etter at den har stoppet (de skal jo lyse ettersom nøkkelen står i posisjon II-tenning på. Og de lyser når tenningen settes på før start), men den starter igjen med en gang. forøvrig funker lys og radio selv om varsellampene er slukte.

var ute og testa litt nå, den stoppet, og da dunket jeg hardt under rattet (mellom rattstammen og tenningslåsen), da kom varsellampene på.. mistenker derfor tenningslåsen for å ha dårlig kontakt eller noe mener å ha hørt at dette ikke er helt uvanlig på volvoer. eller er jeg helt på jordet? kan det være andre steder i dette området at problemet ligger?

Hvor vanskelig er det å bytte tenningslås? hva bytter man? noen som vet pris på ny? eller er høggern stedet å lete?

Håper på svar fra dere volvoguruer!

Ja dette er akkurat samme symptomene jeg hadde på min '86 740 B230A, I tillegg stoppet ikke starteren når jeg slapp nøkkelen.

Skiftet strømbryteren(tenningslåsen) og alt ble ok. Den er helt kurrant å skifte, sitter med to skruer på enden av rattlåsen. Jeg kjøpte ny orginal,husker ikke prisen men den var ganske dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider