Gå til innhold

Noen som kan anbefale en rimelig og grei kondensator?

Ranger emnet

soundlord

Anbefalte innlegg

du får vel 1F kondis fra 990kr eller no tenker jeg.

Stinger sp1000 er jeg fornøyd med. Koster vel 2600kr eller no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva du trenger av kondensator kommer jo helt an på hva du har av annlegg og strøm fra før av da. blir det samme som å anbefale en brukbar bilmotor uten å vite hvilken bil den skal i det... :P

har jo helix forsterkern.1000.2 og 90 amp dynamo og vanlig 60 A batteri.Kabler skulle jeg også hatt.komplett sett 50mm" samt nytt batteri:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, så ikke signaturen...

du vil nok tjene mye mer på å bruke tykke kabler, og et ekstra batteri like ved forsterkeren fremfor en kondensator, så ville kjøpt batteri før kondensator i allefall. med ekstra batteri er det ikke sikkert du trenger kondensator engang.

hvordan kabel har du til forsterkeren nå da? til 2kW burde 50mm være et must om du kun har batteri forran spør du meg men. er det kortere avstand trenger du jo ikke så tykk kabel da men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, så ikke signaturen...

du vil nok tjene mye mer på å bruke tykke kabler, og et ekstra batteri like ved forsterkeren fremfor en kondensator, så ville kjøpt batteri før kondensator i allefall. med ekstra batteri er det ikke sikkert du trenger kondensator engang.

hvordan kabel har du til forsterkeren nå da? til 2kW burde 50mm være et must om du kun har batteri forran spør du meg men. er det kortere avstand trenger du jo ikke så tykk kabel da men.

:)nå har jeg 21mm".Så må nok opp i størrelse.Så de hadde optima batterier på mekonomen idag.De røde fra optima skulle være bra til stereo mente han.Kan jeg bruke det bak sammens med det forran,eller blir det tull.Har hørt at de skal være like batteri foran og bak.Fant 50 mm" kabelsett fra ljudia for 1600 kr.noe bedre for mindre pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan ha 2 forskjellige batterier koblet sammen så lenge begge er i ok stand. har hatt det over tid selv, og vet om andre som også har det og aldri hatt noen problemer med det. det eneste som vil skje om du har et dårlig batteri er at spenningen vil gjevne seg ut mellom batteriene, og du kan få litt lavere spenning, men dette er veldig minimalt om begge batteriene er i ok stand. mange sier du må ha skillerele, men det trener du ikke om begge batteriene er i ok stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider