motorsportdude Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 jeg har hørt noen rykter om at en ikke får godkjent bilen med 4 eller6-punktseler.. stemmer dette???? Siter 2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges 1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenut Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Kan vel ha 4/6 punkt men må vel ha de vanlige beltene i tilegg.. Ikke skyt meg hvis jeg tar feil:D Siter Mvh: Knut Olsen 03 Passat TDI 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Diskutert litt her for ikke veldig lenge siden ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motorsportdude Skrevet November 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 ok da veit jeg det... Siter 2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges 1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Som sagt tidligere, dersom beltene er E-merket så skal det gå bra :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Dvs. at du ikke får godkjent 3" FIA godkjente belter... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Lovlig hva betyr det. :rolleyes: Grunnen til dette ikke er lov er argumentet. Dersom du kjører i sjøen, eller bilen smadres og du sitter fast klemt. Er det "vanskeligere" å få deg ut av bilen. Heia norge Aldri hørt om noen som har blitt stoppet med fler punktseler. Noen? Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drift Addict Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Blitt stoppet flere ganger, med 3" 4-punkts belte. Det har aldri vært noe problem. Rent bortsett fra en del rare blikk og kommentarer som f.eks.. "Hva bruker du egentlig denne bilen til?!?" :hammer Siter Jostein Lillebø aka Drift Addict Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goLd^- Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 burde ikke være noe i veien for å bedre sikkerheten sin, men joja, vi lever jo i norge.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Ikke hør på rykter. Godta kun veldokumentert fakta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zel Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Jeg ringte 81522000 å brukte 2 min fra jeg løftet røret til jeg skriver her nå på å få denne informasjonen: Det er IKKE lov å montere noen andre belter en AR4M e merkede 3 pungts belter. Skal bilen brukes på bane kan du få en spesial godkjenning. For å få dette må bilen Fiaa godkjennes å bruke belter som de anbefaller. Så måtte du treffe en på biltilsynet som hadde en usedvanelig bra dag. Så da er det bare å sette igang! Siter Audi RS2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sea_West Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 OMFG. Norge :hammer Bedre sikkerhet er jo så dumt. Med det samme. hvordan er det med gatebur om det har sånn polstring? Siter "Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond. - BMW E30 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motorsportdude Skrevet November 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 OMFG.Norge :hammer Bedre sikkerhet er jo så dumt. Med det samme. hvordan er det med gatebur om det har sånn polstring? sikkert ikke lov det heller.... Siter 2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges 1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motorsportdude Skrevet November 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Lovlig hva betyr det. :rolleyes: Grunnen til dette ikke er lov er argumentet. Dersom du kjører i sjøen, eller bilen smadres og du sitter fast klemt. Er det "vanskeligere" å få deg ut av bilen. Heia norge Aldri hørt om noen som har blitt stoppet med fler punktseler. Noen? har du vært fastspent i 4 eller6punkssele?? myye enklere å komme seg løs... bare å vri på spaken du har midt på magen... Siter 2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges 1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Å bruke 4 punkts belte uten veltebur er faktisk mye farligere enn å bruke vanlig belte. Grunnen er at går du på taket slik at det blir klemt ned, så knekkes nakken som en tørr kvist da kroppen ikke har noen vei å gå siden den står spent fast. Monterer du FIA godkjent veltebur, som nevnt over, så er det greit. Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg