juba Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 For å kurere Pierbug-syken har jeg skjønt at en Weber fra Ford Sierrsa er tingen. Masse Sierra på skroten men alle har en elektrisk kontakt på forgasseren med en 5-6-7 pinner i. Hva gjør jeg med denne?? Klipper den av?? Og nei-ingen pierburg-forgassere å finne-er noen som støvsuger for Golf-deler på denne skroten! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Finn deg en annen weber eks en 32/36 dgv eller 36/36 Disse har ikke den konta. Det blir litt feil å ødelegge en golf med ford deler he he`` men Granada og taunus 2,0 hadde disse forgasserne. du finner de også på mange eldre Opler. De ble brukt som erstatnings forgassere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet November 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 oki-hvordan kjenner jeg igjen disse forgaserene da, står modellnr på dem noe sted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 jeg har jeg en weber 36/36 liggende. Den har sitti på en Opel 2,0 motor. Den har ligget i garasjen i noen år ubrukt. Betaler du portoen så skal du få den gratis av meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 jeg er intrisert! =D Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oshim Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Må man ha en spess pakning eller no imellom? Eller passer de rett på? Siter Rust er passe dust. lzm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Må man ha en spess pakning eller no imellom?Eller passer de rett på? Fås kjøpt innsugsmanifolder som passer rett på motoren med fester som passer til DGV, men dette koster. Man kan også lage en overgang selv, har gjort det samme på min Audi 80 med samme motor som finnes i div. Golfer. Har ikke bilder av overgangen, men lagde denne av en aluminiumsplate som var 12 mm tykk. Denne kan være tykkere, men ikke tynnere!!! Bilder av gasseren montert på motor finnes i linken. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=33891 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 ikke no pes å lage overgang selv. men det hjelper å ha tilgang på en verktøyfres Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 ikke no pes å lage overgang selv. men det hjelper å ha tilgang på en verktøyfres Helt sant, man må frese ut en del gods i originalinnsuget (manifolden) for å lage en helt jevn overgang mellom forgasseren og manifold. Jeg fjernet i tillegg alle tappene på varmeelementet, disse er i veien for luftstrømmen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet November 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 jeg har jeg en weber 36/36 liggende. Den har sitti på en Opel 2,0 motor. Den har ligget i garasjen i noen år ubrukt. Betaler du portoen så skal du få den gratis av meg. Må det evt gjøres noe med den for å bruke den på en 1,6L, nye dyser eller noe sånt?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Det er å anbefale for å få den til å gå optimalt å ikke bruke unødig mye bensin, men det er en av de enkleste forgasserne å justere. kun 1 blandings skrue og tomgangs skrue Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet November 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Oki-gjennom jungeltelgrafen har jeg nå fått tak i en Weber 32/36, kommer fra en 2liter Sierra og ser grei ut. Skal jeg lage/montere adapterplaten mot gummiflensen eller rett mot manifolden? Skla denne platen utformes på noen spesielle måte, eller er det bare en plate med boltehull og hull som stemmer med gasseren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet November 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Forresten-takk for tilbudet banybakke!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Oki-gjennom jungeltelgrafen har jeg nå fått tak i en Weber 32/36, kommer fra en 2liter Sierra og ser grei ut.Skal jeg lage/montere adapterplaten mot gummiflensen eller rett mot manifolden? Skla denne platen utformes på noen spesielle måte, eller er det bare en plate med boltehull og hull som stemmer med gasseren? Jeg festet platen rett på den originale manifolden, lagde selvsagt en pakning mellom disse. Løpene i platen må være nøyaktig like store som løpene på undersiden av forgasseren, på originalmanifolden må du fjerne en del gods for at hullet skal bli like stort som i platen. Platen festet jeg til manifolden med forsenkede skruer, da forgasseren halvveis vil dekke tre skruer. DGV'en har jeg festet med maskinskruer gjennom oppgjengede M8-hull i platen (adapteret). Husk pakning mellom her også, må tåle bensin! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Oki-gjennom jungeltelgrafen har jeg nå fått tak i en Weber 32/36, kommer fra en 2liter Sierra og ser grei ut.Skal jeg lage/montere adapterplaten mot gummiflensen eller rett mot manifolden? Skla denne platen utformes på noen spesielle måte, eller er det bare en plate med boltehull og hull som stemmer med gasseren? søk litt så finner du vertafall to tråder om korleis ein overgang skal lagast. den eine er i prosjekt-tråden min og den andre så søker du bare på "weber" i teknikk forumet så finner du svaret ditt.:) Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.