Gå til innhold

Weber forgasser

Ranger emnet

juba

Anbefalte innlegg

For å kurere Pierbug-syken har jeg skjønt at en Weber fra Ford Sierrsa er tingen. Masse Sierra på skroten men alle har en elektrisk kontakt på forgasseren med en 5-6-7 pinner i. Hva gjør jeg med denne?? Klipper den av?? Og nei-ingen pierburg-forgassere å finne-er noen som støvsuger for Golf-deler på denne skroten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må man ha en spess pakning eller no imellom?

Eller passer de rett på?

Fås kjøpt innsugsmanifolder som passer rett på motoren med fester som passer til DGV, men dette koster. Man kan også lage en overgang selv, har gjort det samme på min Audi 80 med samme motor som finnes i div. Golfer. Har ikke bilder av overgangen, men lagde denne av en aluminiumsplate som var 12 mm tykk. Denne kan være tykkere, men ikke tynnere!!!

Bilder av gasseren montert på motor finnes i linken.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=33891

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke no pes å lage overgang selv. men det hjelper å ha tilgang på en verktøyfres

Helt sant, man må frese ut en del gods i originalinnsuget (manifolden) for å lage en helt jevn overgang mellom forgasseren og manifold. Jeg fjernet i tillegg alle tappene på varmeelementet, disse er i veien for luftstrømmen.

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki-gjennom jungeltelgrafen har jeg nå fått tak i en Weber 32/36, kommer fra en 2liter Sierra og ser grei ut.

Skal jeg lage/montere adapterplaten mot gummiflensen eller rett mot manifolden? Skla denne platen utformes på noen spesielle måte, eller er det bare en plate med boltehull og hull som stemmer med gasseren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki-gjennom jungeltelgrafen har jeg nå fått tak i en Weber 32/36, kommer fra en 2liter Sierra og ser grei ut.

Skal jeg lage/montere adapterplaten mot gummiflensen eller rett mot manifolden? Skla denne platen utformes på noen spesielle måte, eller er det bare en plate med boltehull og hull som stemmer med gasseren?

Jeg festet platen rett på den originale manifolden, lagde selvsagt en pakning mellom disse. Løpene i platen må være nøyaktig like store som løpene på undersiden av forgasseren, på originalmanifolden må du fjerne en del gods for at hullet skal bli like stort som i platen. Platen festet jeg til manifolden med forsenkede skruer, da forgasseren halvveis vil dekke tre skruer. DGV'en har jeg festet med maskinskruer gjennom oppgjengede M8-hull i platen (adapteret). Husk pakning mellom her også, må tåle bensin!

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søk litt så finner du vertafall to tråder om korleis ein overgang skal lagast.

den eine er i prosjekt-tråden min og den andre så søker du bare på "weber" i teknikk forumet så finner du svaret ditt.:)

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider