T0mmen Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Oki. Thanks:) Skal ikke se bort ifra at jeg bestiller om ikke lenge..får håpe jeg får solgt unna subbene mine:D Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Oki. Thanks:) Skal ikke se bort ifra at jeg bestiller om ikke lenge..får håpe jeg får solgt unna subbene mine:D Hvilken motorkode har du? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Jeg tror den forgassern må sees over før bruk. Jeg har aldrig bnrukt den da jeg kjører G60 og 8v gti. Det jeg vet er at gassern er en 32/36 DGV med manuell shoke og at den har vært brukt som erstatnings forg på en Opel 2,0L motor. Men jeg har vært mye borti bruk av de gasserne sammen med trim kam på andre biler. Du får nok mere effekt i bilen din med en weber, trimkam og effekt anlegg enn det som er i en std 8v GTI. Hvis resten av motorn din er frisk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Jeg tror den forgassern må sees over før bruk. Jeg har aldrig bnrukt den da jeg kjører G60 og 8v gti. Det jeg vet er at gassern er en 32/36 DGV med manuell shoke og at den har vært brukt som erstatnings forg på en Opel 2,0L motor. Men jeg har vært mye borti bruk av de gasserne sammen med trim kam på andre biler. Du får nok mere effekt i bilen din med en weber, trimkam og effekt anlegg enn det som er i en std 8v GTI. Hvis resten av motorn din er frisk Hei Har DGV på min motor idag. Du skrev tidligere i tråden at du hadde en 36/36, om dette hadde vært en Weber DCD hadde jeg vært interessert. Siden det er en 32/36 DGV har jeg ikke bruk for denne. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Hei Har DGV på min motor idag. Du skrev tidligere i tråden at du hadde en 36/36, om dette hadde vært en Weber DCD hadde jeg vært interessert. Siden det er en 32/36 DGV har jeg ikke bruk for denne. Jeg tok feil. dro den frem å kikka på den å da viste det seg å være en 32/36 DGV Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Hvilken motorkode har du? Kan skjekke imorgen jeg. Hvor står den da? på blokka? Må ha den for å kjøpe det nye stempelringsettet også. Skal skifte stempelringer og ventiltettere. Manger bare ringene så er det i boks. Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet November 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Da er forgasseren rengjort (den sierraen har ikke fått motorvask så veldig ofte..) og ser ren og pen ut. Lurer på noen ting: 1. Nede i flotørkammeret sitter to dyser merket "130"-hvilke dyser er dette?? 2.Oppe på toppen sitter også to dyser, disse er merket "165" og "120"-hvilke dyser er dette? 3.Prøvde automat-choken med vann fra springen (65-70grader) uten at spjeldet rørte seg. Tok av choke-huset for se om jeg kunne se noe feil-ser ingenting galt. Hvordan skal den fjæra monteres-skal den "spennes opp" eller bare settes på plass i "slappp tilstand"? Nye deler til automatchoke-er det verd bryet eller er det like greit å bygge om til manuell choke? Er det bare å plukke vekk automatchoken og montere wire?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 1. Nede i flotørkammeret sitter to dyser merket "130"-hvilke dyser er dette?? Dette er hoveddysene for bensin. Her renner bensinen igjennom, en dyse til hvert løp/port. 2.Oppe på toppen sitter også to dyser, disse er merket "165" og "120"-hvilke dyser er dette? Dette er luftdysene, de ser ut som korte små skruer som sitter over emulsjonsrørene. Under ser du bilde av emulsjonsrør, de du har i din forgasser er sikkert F6-rør. Og til sist lavfartsdysene, en på hver side av forgasseren. Den på hovedløpet har CO-justeringsskrue.. Hvordan skal den fjæra monteres-skal den "spennes opp" eller bare settes på plass i "slappp tilstand"? Ting fungerer dårlig i slapp tilstand ;) Fjæra skal spennes opp slik at staget opp til spjeldet vil oppover. Altså, om man åpner chokespjeldet vil det lukke seg av seg selv. Min anbefaling er å bygge om til manuell choke. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Kan skjekke imorgen jeg. Hvor står den da? på blokka? Må ha den for å kjøpe det nye stempelringsettet også. Skal skifte stempelringer og ventiltettere. Manger bare ringene så er det i boks. Står på blokka ja, rett framfor fordeleren f.eks. *RP 034 874* Det er da bokstavene som er av størst interesse. Velox Motor skaffer stempelringer og vitontetninger billig ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Var å hørte hos et verksted idag, og fikk pris på 1450,- for stempelringsett til Golfen min, så jeg handler nok der. Ventiltettere har ejg kjøpt inn, men blir ikke skifta før alt er på plass. Når ringene og tettningene er på plass, DA kan jeg begynne å handle kam og gasser:D VW forhandler ligger vegg i vegg med verkstedet jeg snakka med idag, men VW skulle ha 3500,- for komplett stempelRINGsett damndamn Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Var å hørte hos et verksted idag, og fikk pris på 1450,- for stempelringsett til Golfen min, så jeg handler nok der. Ventiltettere har ejg kjøpt inn, men blir ikke skifta før alt er på plass. Når ringene og tettningene er på plass, DA kan jeg begynne å handle kam og gasser:D VW forhandler ligger vegg i vegg med verkstedet jeg snakka med idag, men VW skulle ha 3500,- for komplett stempelRINGsett damndamn Stempelringsett koster 485 kr inkl mva hos krogslund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Får ikke tak i dem så. Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Får ikke tak i dem så. De er treige å svare på mail. Regn med rundt 10dager før dem svarer:P Tlf er greiest.. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Står på blokka ja, rett framfor fordeleren f.eks. *RP 034 874* Det er da bokstavene som er av størst interesse. Velox Motor skaffer stempelringer og vitontetninger billig ;) Der var det ikke mye motorkode å se gitt. Alltså den er der, men ser ikke hva som står der:( Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet November 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Dette er hoveddysene for bensin. Her renner bensinen igjennom, en dyse til hvert løp/port. Dette er luftdysene, de ser ut som korte små skruer som sitter over emulsjonsrørene. Under ser du bilde av emulsjonsrør, de du har i din forgasser er sikkert F6-rør. Og til sist lavfartsdysene, en på hver side av forgasseren. Den på hovedløpet har CO-justeringsskrue.. Ting fungerer dårlig i slapp tilstand ;) Fjæra skal spennes opp slik at staget opp til spjeldet vil oppover. Altså, om man åpner chokespjeldet vil det lukke seg av seg selv. Min anbefaling er å bygge om til manuell choke. takker! Noen som har synspunkt på om det er nødvendig å "dyse om" denne forgasseren for å bruke den på en 1,6liter?? Hvilken størrelse bør en evt satse på? Hovedhensikten med å bytte forgasseren er å bli kvitt Pierburgdjevelen og få en bil som fungerer greit med et normalt bensinforbruk, og ikke nødvendigvis maks effekt! Adapterplaten er 75% ferdig, gjenstår å borre hull ¨for å skru platen til manifolden og å forme den utvendig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.