Gå til innhold

Weber forgasser

Ranger emnet


juba

Anbefalte innlegg

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tror den forgassern må sees over før bruk. Jeg har aldrig bnrukt den da jeg kjører G60 og 8v gti. Det jeg vet er at gassern er en 32/36 DGV med manuell shoke og at den har vært brukt som erstatnings forg på en Opel 2,0L motor. Men jeg har vært mye borti bruk av de gasserne sammen med trim kam på andre biler. Du får nok mere effekt i bilen din med en weber, trimkam og effekt anlegg enn det som er i en std 8v GTI. Hvis resten av motorn din er frisk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den forgassern må sees over før bruk. Jeg har aldrig bnrukt den da jeg kjører G60 og 8v gti. Det jeg vet er at gassern er en 32/36 DGV med manuell shoke og at den har vært brukt som erstatnings forg på en Opel 2,0L motor. Men jeg har vært mye borti bruk av de gasserne sammen med trim kam på andre biler. Du får nok mere effekt i bilen din med en weber, trimkam og effekt anlegg enn det som er i en std 8v GTI. Hvis resten av motorn din er frisk

Hei

 

Har DGV på min motor idag. Du skrev tidligere i tråden at du hadde en 36/36, om dette hadde vært en Weber DCD hadde jeg vært interessert. Siden det er en 32/36 DGV har jeg ikke bruk for denne.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er forgasseren rengjort (den sierraen har ikke fått motorvask så veldig ofte..) og ser ren og pen ut.

 

Lurer på noen ting:

1. Nede i flotørkammeret sitter to dyser merket "130"-hvilke dyser er dette??

2.Oppe på toppen sitter også to dyser, disse er merket "165" og "120"-hvilke dyser er dette?

3.Prøvde automat-choken med vann fra springen (65-70grader) uten at spjeldet rørte seg. Tok av choke-huset for se om jeg kunne se noe feil-ser ingenting galt. Hvordan skal den fjæra monteres-skal den "spennes opp" eller bare settes på plass i "slappp tilstand"?

Nye deler til automatchoke-er det verd bryet eller er det like greit å bygge om til manuell choke? Er det bare å plukke vekk automatchoken og montere wire??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nede i flotørkammeret sitter to dyser merket "130"-hvilke dyser er dette??

 

Dette er hoveddysene for bensin. Her renner bensinen igjennom, en dyse til hvert løp/port.

73801.jpg

 

2.Oppe på toppen sitter også to dyser, disse er merket "165" og "120"-hvilke dyser er dette?

 

Dette er luftdysene, de ser ut som korte små skruer som sitter over emulsjonsrørene.

77201.jpg

 

Under ser du bilde av emulsjonsrør, de du har i din forgasser er sikkert F6-rør.

61440bild.jpg

 

Og til sist lavfartsdysene, en på hver side av forgasseren. Den på hovedløpet har CO-justeringsskrue..

74403bild.jpg

 

Hvordan skal den fjæra monteres-skal den "spennes opp" eller bare settes på plass i "slappp tilstand"?

 

Ting fungerer dårlig i slapp tilstand ;)

Fjæra skal spennes opp slik at staget opp til spjeldet vil oppover. Altså, om man åpner chokespjeldet vil det lukke seg av seg selv.

 

Min anbefaling er å bygge om til manuell choke.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skjekke imorgen jeg. Hvor står den da? på blokka? Må ha den for å kjøpe det nye stempelringsettet også. Skal skifte stempelringer og ventiltettere. Manger bare ringene så er det i boks.

Står på blokka ja, rett framfor fordeleren f.eks. *RP 034 874* Det er da bokstavene som er av størst interesse.

Velox Motor skaffer stempelringer og vitontetninger billig ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å hørte hos et verksted idag, og fikk pris på 1450,- for stempelringsett til Golfen min, så jeg handler nok der. Ventiltettere har ejg kjøpt inn, men blir ikke skifta før alt er på plass. Når ringene og tettningene er på plass, DA kan jeg begynne å handle kam og gasser:D VW forhandler ligger vegg i vegg med verkstedet jeg snakka med idag, men VW skulle ha 3500,- for komplett stempelRINGsett damndamn

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å hørte hos et verksted idag, og fikk pris på 1450,- for stempelringsett til Golfen min, så jeg handler nok der. Ventiltettere har ejg kjøpt inn, men blir ikke skifta før alt er på plass. Når ringene og tettningene er på plass, DA kan jeg begynne å handle kam og gasser:D VW forhandler ligger vegg i vegg med verkstedet jeg snakka med idag, men VW skulle ha 3500,- for komplett stempelRINGsett damndamn

 

 

Stempelringsett koster 485 kr inkl mva hos krogslund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hoveddysene for bensin. Her renner bensinen igjennom, en dyse til hvert løp/port.

73801.jpg

 

 

 

Dette er luftdysene, de ser ut som korte små skruer som sitter over emulsjonsrørene.

77201.jpg

 

Under ser du bilde av emulsjonsrør, de du har i din forgasser er sikkert F6-rør.

61440bild.jpg

 

Og til sist lavfartsdysene, en på hver side av forgasseren. Den på hovedløpet har CO-justeringsskrue..

74403bild.jpg

 

 

 

Ting fungerer dårlig i slapp tilstand ;)

Fjæra skal spennes opp slik at staget opp til spjeldet vil oppover. Altså, om man åpner chokespjeldet vil det lukke seg av seg selv.

 

Min anbefaling er å bygge om til manuell choke.

 

takker! Noen som har synspunkt på om det er nødvendig å "dyse om" denne forgasseren for å bruke den på en 1,6liter?? Hvilken størrelse bør en evt satse på? Hovedhensikten med å bytte forgasseren er å bli kvitt Pierburgdjevelen og få en bil som fungerer greit med et normalt bensinforbruk, og ikke nødvendigvis maks effekt!

 

Adapterplaten er 75% ferdig, gjenstår å borre hull ¨for å skru platen til manifolden og å forme den utvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår