Gå til innhold

Weber forgasser

Ranger emnet


juba

Anbefalte innlegg

takker! Noen som har synspunkt på om det er nødvendig å "dyse om" denne forgasseren for å bruke den på en 1,6liter?? Hvilken størrelse bør en evt satse på? Hovedhensikten med å bytte forgasseren er å bli kvitt Pierburgdjevelen og få en bil som fungerer greit med et normalt bensinforbruk, og ikke nødvendigvis maks effekt!

 

Adapterplaten er 75% ferdig, gjenstår å borre hull ¨for å skru platen til manifolden og å forme den utvendig.

 

hos http://www.lysakerbil.no så står det ein tabell for kva dyser man skal bruke på kva gasser til kva bil.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har sett de tabellene der, men er det nødvendig å bytte alt over til det som står i tabellen eller går det greit med bare bensindysene? Prøv og feil??

 

Hoveddysene, emulsjonsrørene og luftdysene MÅ være korrekt!

Lavfartsdysa på hovedløpet er viktig for bensinøkonomien.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Fikk min Weber 30/34 DFTH til å ise jeg, men det var ikke lett, hadde kjørt uten fileter hele vinteren da

 

Du hadde da sikkert ugunstige forhold med temp. rundt 0 grader og høy luftfuktighet?

En annen ting som hjelper mot ising i forgasseren er trimkam! Dette fordi en trimkam på lavere turtall (<-- 2500 omdr) senker undertrykket i forgasseren. Undertrykket vil med trimkam teoretisk stige på høyere turtall, men for å oppnå høyere turtall må man som regel åpne gasspjeldet og man vil igjen senke undertrykket. Dermed ingen ising :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webere iser ikke!

 

Webere iser jo. Jeg har hatt flere biler som jeg har hatt Weber forgassere på. De iser nok ikke like lett som mange original gassere, men de iser når det blir kaldt nok. 15 - 20 kalde så kan du få problemer. Jeg har hatt stopp flere ganger pga ising i forgasser, men det tiner fort pga varmen fra motorn når du stopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webere iser jo. Jeg har hatt flere biler som jeg har hatt Weber forgassere på. De iser nok ikke like lett som mange original gassere, men de iser når det blir kaldt nok. 15 - 20 kalde så kan du få problemer. Jeg har hatt stopp flere ganger pga ising i forgasser, men det tiner fort pga varmen fra motorn når du stopper.

Tja, er du sikker på at det ikke er kondens som har lagd problemer for deg i disse tilfellene? Ved temperaturer på -15 til -20 grader kan luft inneholde maks 0,001 kg vann pr kg luft, noe som er forsvinnende lite! Dette er da i tillegg med en relativ luftfuktighet på 100%, altså på kondenseringspunktet.

 

På -15 grader og 50% relativ luftfuktighet, vil luft inneholde 0,0005 kg vann pr kg luft! (Luft har en massetetthet på ca 1,2 kg pr. 1000 liter).

Det skal MYE til for å få dette til å ise, men det er ikke totalt umulig....

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fant disse på Qxl nå, med innsug til VW/Audi vil dette gjøre susen sammen med en trimkam. http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=22077931&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=4&Catg=11566

 

 

Dette er 2 doble 40 mm Solex , er sikket like de på bildet under.

 

896_49f15b1f3ea0f10db8919841eb6e8036.JPG

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår