jettamaster Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 takker! Noen som har synspunkt på om det er nødvendig å "dyse om" denne forgasseren for å bruke den på en 1,6liter?? Hvilken størrelse bør en evt satse på? Hovedhensikten med å bytte forgasseren er å bli kvitt Pierburgdjevelen og få en bil som fungerer greit med et normalt bensinforbruk, og ikke nødvendigvis maks effekt! Adapterplaten er 75% ferdig, gjenstår å borre hull ¨for å skru platen til manifolden og å forme den utvendig. hos http://www.lysakerbil.no så står det ein tabell for kva dyser man skal bruke på kva gasser til kva bil. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Står en på http://www.misab.se også, står sikkert det samme begge steder. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet November 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Har sett de tabellene der, men er det nødvendig å bytte alt over til det som står i tabellen eller går det greit med bare bensindysene? Prøv og feil?? Adapterplaten er nå stort sett ferdig, bare en runde med fila og litt pussing igjen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 Har sett de tabellene der, men er det nødvendig å bytte alt over til det som står i tabellen eller går det greit med bare bensindysene? Prøv og feil?? Hoveddysene, emulsjonsrørene og luftdysene MÅ være korrekt! Lavfartsdysa på hovedløpet er viktig for bensinøkonomien. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet November 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Om jeg da setter opp forgasseren som den som er merket Golf 1500/1600 med 32/36DGV i tabellen fra Lysakerbil skulle det være greit?? takk for god hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Ligger en Weber DGV? for salg på Qxl nå om noen er interessert... http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=21600315 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Ligger faktisk enda en, men denne er fullstendig overpriset! http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=21471091 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Webere iser ikke! Fikk min Weber 30/34 DFTH til å ise jeg, men det var ikke lett, hadde kjørt uten fileter hele vinteren da Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Fikk min Weber 30/34 DFTH til å ise jeg, men det var ikke lett, hadde kjørt uten fileter hele vinteren da Du hadde da sikkert ugunstige forhold med temp. rundt 0 grader og høy luftfuktighet? En annen ting som hjelper mot ising i forgasseren er trimkam! Dette fordi en trimkam på lavere turtall (<-- 2500 omdr) senker undertrykket i forgasseren. Undertrykket vil med trimkam teoretisk stige på høyere turtall, men for å oppnå høyere turtall må man som regel åpne gasspjeldet og man vil igjen senke undertrykket. Dermed ingen ising :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Webere iser ikke! Webere iser jo. Jeg har hatt flere biler som jeg har hatt Weber forgassere på. De iser nok ikke like lett som mange original gassere, men de iser når det blir kaldt nok. 15 - 20 kalde så kan du få problemer. Jeg har hatt stopp flere ganger pga ising i forgasser, men det tiner fort pga varmen fra motorn når du stopper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Webere iser jo. Jeg har hatt flere biler som jeg har hatt Weber forgassere på. De iser nok ikke like lett som mange original gassere, men de iser når det blir kaldt nok. 15 - 20 kalde så kan du få problemer. Jeg har hatt stopp flere ganger pga ising i forgasser, men det tiner fort pga varmen fra motorn når du stopper. Tja, er du sikker på at det ikke er kondens som har lagd problemer for deg i disse tilfellene? Ved temperaturer på -15 til -20 grader kan luft inneholde maks 0,001 kg vann pr kg luft, noe som er forsvinnende lite! Dette er da i tillegg med en relativ luftfuktighet på 100%, altså på kondenseringspunktet. På -15 grader og 50% relativ luftfuktighet, vil luft inneholde 0,0005 kg vann pr kg luft! (Luft har en massetetthet på ca 1,2 kg pr. 1000 liter). Det skal MYE til for å få dette til å ise, men det er ikke totalt umulig.... Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet November 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Ising er vel helst et problem rundt 0grader og ved forholdsvis høy luftfuktighet!? Jeg tror jeg modifiserer det orginale filterhuset når jeg får rotet meg til å gjøre ferdig dette weber-prosjektet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Fant disse på Qxl nå, med innsug til VW/Audi vil dette gjøre susen sammen med en trimkam. http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=22077931&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=4&Catg=11566 Dette er 2 doble 40 mm Solex , er sikket like de på bildet under. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Kan få Solexen min, 2x38mm i bytte mot en Weber 38DGAS, hater Solex, er min fiende... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Mars 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Er det noen som har litt Weber-deler til overs? Trenger hoveddyser 142 og 140, emulsjonsrør F50 og F6, luftdyser 165 og 160, og tomgangsdyser/lavfartsdyser 52 og 50 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.