Gå til innhold

Weber forgasser

Ranger emnet

juba

Anbefalte innlegg

Jeg har en GU motor 1.8. Hvilken weber passer best på den? Motoren er jo ute så kan like gått få en skikkelig forgasser..

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har en GU motor 1.8. Hvilken weber passer best på den? Motoren er jo ute så kan like gått få en skikkelig forgasser..

Weber 32/36 DG(A/E)V og Weber 36/36 DCD gir ok drivstofføkonomi, mens Weber 38 DGAS blir noe tørstere. Alle er supre sammen med trimkam ;)

Modifisering av originalinnsug eller nytt innsug kreves for å bruke disse!

Med noe hissigere kam og portet topp, burde valget falle på 2 doble Weber DCOE 45. Komplett sett med 2 doble 45 Weber DCOE, innsug, link og monteringssett koster under 12k hos Velox Motor (16500 hos Lysaker bil).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok høres bra ut. Har du noe bilde og mål av "spacern" man må bruke på innsuget? Mente jeg leste at man kunne sette det på..?

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok høres bra ut. Har du noe bilde og mål av "spacern" man må bruke på innsuget? Mente jeg leste at man kunne sette det på..?

Jeg lagde en overgang selv (til DGV), da av en 12mm tykk aluplate. Har du forgasseren og innsuget for hånd, da ser du hva som må gjøres :) Har ingen mål, men utfresing av originalinnsuget må til, samt fjerning av "tappene" i varmeelementet.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...